Wednesday, June 25, 2014

လွ်ိဳ.၀ွက္ခ်က္ တို. သခင္ ကြန္ဖူးဘုရင္ (၁)

(ဤေဆာင္းပါး ကို Digital Sarpay မွ ထုတ္ေ၀မည္ ျဖစ္ရာ- အျပည့္အစံု ဖတ္လိုသူမ်ား အေနျဖင့္- Digital Sarpay သို႔ ဆက္သြယ္ပါရန္။)

သူ၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို ထည့္သြင္းထား သည့္ ေဟာင္ေကာင္ ေဒၚလာ ၄ေသာင္းတန္ ေၾကးေခါင္း ၾကီးအား အေမရိကန္သို. ျပန္လည္ သယ္ေဆာင္ လာခဲ့ ၾကသည္။ 

တစ္ခ်ိန္က သူေနခဲ့ရာ ဆီရယ္တယ္ ျမိဳ.သို. အေရာက္တြင္ ေၾကးေခါင္းၾကီးသည္ ထူးဆန္းလွစြာပင္ အလိုအေလ်ာက္ ပြင့္ထြက္ သြားခဲ့၏။ သူအား ၀တ္ဆင္ေပးထားေသာ တ႐ုပ္၀တ္စံု အျပာေရာင္ မွ ဆိုးေဆးတို. သည္ လည္း ေခါင္း၏ အတြင္း နံရံံ ပိုးသား အျဖဴေရာင္ အား စြန္းထင္း ေနေစ ခဲ့၏။
- သူသည္ လြန္စြာမွ ႐ိုးသားပြင့္လင္းသည္။ သို.ေသာ္ ႐ုတ္ခ်ည္း ခက္ထန္ ၾကမ္းတမ္းတတ္ သူလည္း ျဖစ္သည္။
- သူသည္ လြန္စြာ ၾကံ့ခိုင္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ ႐ိွသူ ျဖစ္သည္။ သို.ေသာ္ လြန္စြာမွ ခ်ိနည့္သူ ျဖစ္ ျပီးေရာဂါမ်ားစြာ ခံစားခဲ့ရသူ ျဖစ္သည္။
- သူသည္ သူ၏ ခႏၶာကိုယ္အား အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့၏။ သို.ေသာ္ သူသည္ပင္လွ်င္  မိမိ ကိုယ္ခႏၶာ အား လံုး၀ ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ သူ ျဖစ္သည္။
- သူသည္ ဇနီးအား လြန္စြာခ်စ္သည္။ သို.ေသာ္ မိန္းမေပြ႐ႉပ္ သူလည္း ျဖစ္သည္။
- သူ.အား လူအမ်ားက ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ သို.ေသာ္သူ.အား လြန္စြာမုန္းတီးျပီး သတ္ခ်င္သူတို.က မ်ားစြာ႐ိွသည္။
- သူသည္ ဆရာျဖစ္သူ၏ အခ်စ္ဆံုးတပည့္ျဖစ္သည္။ သို.ေသာ္ ဆရာႏွင့္ တစ္ျမိဳ.တည္း ႐ိွေနပါလွ်က္ ဆရာ.အသုဘသို. မလာခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ 
- သူ ဘာ့ေၾကာင့္ ေသခဲ့သလဲ၊
- သူ.ကို ဘယ္သူ သတ္တာလဲ၊
- သူ မေသခင္ ၂-ရက္မွာ နဂါး ကိုးေကာင္ အိမ္ၾကီးမွ ယၾတာမွန္ျပားဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ ျပဳတ္က် ကြဲပ်က္ခဲ့ရသလဲ၊
ထိုသို.ေသာ ထူးဆန္းခ်က္၊ လွ်ိဳ.၀ွက္ခ်က္တို. ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနခဲ့ေသာ သူသည္ကား-
“ကမၻာေက်ာ္ ကြန္ဖူးသ႐ုပ္ေဆာင္ ဘ႐ုစ္လီ” ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

လူသား.. ထဲက ဘ႐ုစ္လီ…
သူသည္ လူသား တစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ သူသည္ လြန္စြာၾကိဳးစား၏။ သူသည္ ပါရမီ႐ွင္ ျဖစ္၏။ သူသည္ မိမိလုပ္ကိုင္ေနေသာ ကိစၥရပ္တို.တြင္ လြန္စြာမွ စြဲလမ္းစြာ ႏွစ္ျမဳပ္လုပ္ကိုင္တတ္သူ ျဖစ္၏။ ထို.ေၾကာင့္ လည္း သူသည္ သမား႐ိုးက် ကိုယ္ခံပညာ ေလာကမွ သီးသန္. ဖယ္ထြက္၍ သူ၏ ကိုယ္ပိုင္ ပညာရပ္ကို တီထြင္ခဲ့ႏိုင္၏။ သူသည္ ကမၻာကိုယ္ခံပညာ ေလာကကို ကိုင္လွဳပ္ႏိွဳင္ခဲ့သူ ျဖစ္၏။

သို.ေသာ္ သူသည္ လူသားပီပီ အမွားမ်ားလုပ္မိ၏။ မည္ေ႐ြ.မည္မွ်ပင္ ပါရမီ ႐ိွသူျဖစ္ေသာ္လည္း- ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵ၊ ရပ္တန္.၍ မရေသာ လူသားတို.၏ ေလာဘ၊ ျပဳျပင္ရန္ ခက္ခဲ ေသာ အတၱ တို.ေၾကာင့္ အမွားတို.ကို ျပဳမိ၏။ အမွားတို.ကို အမွားမွန္းပင္ သိ သြားေသာ အခါ ေနာက္ဆုတ္ရန္ ၾကိဳစား ေသာ္လည္း လြန္စြာ ေနာက္က် သြား၏။ အမွားျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ေက်ာ္ၾကားေအာင္ျမင္မွဳကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ ရန္ အတြက္- အမွားကို သိပင္သိေသာ္လည္း သူ.တြင္ ရပ္တန္.ဘို. မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ေသာ အေျခအေနသို. ေရာက္ခဲ့ရ၏။ 

ေလာက၏ နိယာမ တရားျဖစ္ေသာ အယူ႐ိွလွ်င္ အေပး႐ိွ၏။ အေပး႐ိွလွ်င္ အယူ႐ိွ၏။ ထိုမွသာလွ်င္- သဘာ၀၏ ညီမွ်မွဳ အေနအထားတြင္ အရာ အားလံုးတို.ဟန္ခ်က္ညီစြာ တည္ေန၏။ သာမာန္ထက္ေက်ာ္လြန္ေသာ အတၱကို ေ႐ွ.တန္းျပဳေသာ၊ ေအာင္ျမင္မွဳ၊ ခ်မ္းသာမွဳ ကို ရယူလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ျဖတ္လမ္း နည္းကို သံုးမိခဲ့လွ်င္၊ တစ္ေန.ေသာ အခ်ိန္တြင္ မလြဲမေသြ ျပန္လည္ ေပးဆပ္ရမည္မွာ သဘာ၀ ေလာကတရားၾကီး၏ ထာ၀ရ မွန္ကန္ ေနေသာ နိယာမသာ ျဖစ္၏။ 

ထိုနည္းတူစြာ- မိမိအေနျဖင့္ လူ.ေဘာင္ လူေလာကကို ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းက်ိဳးတရားတို.သည္ လည္း အလကား မေန၊ အလဟႆ မျဖစ္သြား၊ အခ်ိန္တန္ လွ်င္ ထိုေကာင္းမွဳ ကုသိုလ္ကံ၏ အသီးအပြင့္ကို မလြဲမေသြ ျပန္လည္ ခံစားရမည္မွာလည္း ေျမၾကီးလက္ခတ္ မလြဲမေသြပင္ ျဖစ္သည္။

ဤစာအုပ္တြင္- ဘ႐ုစ္လီ၏ ထူးခၽြန္ေသာ အရည္အခ်င္းတို.ကို ေရးထား၏။ တစ္ဆက္တည္းတြင္ လူအမ်ားတို. မသိ႐ိွၾကေသးေသာ သူ.ဘ၀၏ အေမွာင္ ဘက္ အျခမ္းကိုလည္း မီးေမာင္းထိုးျပထား၏။ ေကာင္းေသာ အရည္အခ်င္းတို.သည္ကား အားက်စရာ ျဖစ္၏။ သို.ေသာ္ သင္ခန္းစာ ယူတတ္ ျခင္းက အတုယူျခင္း ထက္ ပို၍ တန္ဘိုး႐ိွ၏။

ကံ-ကံ၏ အက်ိဳးကို နားလည္ျခင္းသည္ ဆုေတာင္း႐ံုသက္သက္ မဟုတ္ေသာ၊ ထာ၀ရ တန္ခိုး႐ွင္ကို အားကိုးျခင္း မျပဳေသာ၊ ဗုဒၶ၀ါဒ ၏အႏွစ္သာရ ျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ စာဖတ္သူတို.အား ေကာင္းေသာကံကို ျပဳ၍ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးဆက္တို.ကို ရႏိုင္ေစျခင္းငွာ ၊ ကမၻာေက်ာ္ ကြန္ဖူးဘုရင္ ဘ႐ုစ္လီ၏ ဘ၀ျဖစ္ရပ္မွန္ကို သိ႐ိွျပီး သံေ၀ဂ သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေစရန္၊ ဥပမာျပဳ ၍ ေရးသားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


ဤစာအုပ္ကို ေရးသားရာ၌ ေ၀ဒပညာ ႏွင့္ မပါတ္သက္သူမ်ား အတြက္၊ ဘ႐ုစ္လီ၏ ဘ၀ ဇတ္ေၾကာင္း၊ ထူးျခား ေသာ လူသိနည္းေသာ လွ်ိဳ.၀ွက္ခ်က္ မ်ားကို သုတ၊ ရသ စံုလင္ စြာျဖင့္ ဖတ္ႏိုင္ ေစရန္ ရည္႐ြယ္ျပီး၊ နကၡတ္ ေဗဒင္၊ ေ၀ဒ ပညာႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳေနေသာ ေဗဒင္ဆရာမ်ား၊ တိက်နက္နဲေသာ နကၡတ္ပညာ ကို ေလ့လာ ဆည္းပူးေနေသာ ပညာ႐ွင္၊ ပညာသင္ မ်ား အတြက္ ကို မူ ဘ႐ုစ္လီ ၏ ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ႏွင့္ တကြ၊ ၄င္း၏ ဘ၀ ကို အေျချပဳ ၍ နကၡတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ ပညာမ်ား ကိုပါ ေလ့လာ ႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္ တင္ျပထားပါသည္။ ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ဆိုင္ရာ၊ ေဆး၀ါးဆိုင္ရာ ႏွင့္ မွဳခင္း ဆိုင္ရာ၊ ဗဟုသုတ တို.သာ မက ေ၀ဒ ဆိုင္ရာ ဗဟုသုတ တို.ကို ထည့္သြင္း တင္ျပထားသျဖင့္ ကိုညီညီစိန္ ၏ Digital Sarpay မွ ထုတ္ေ၀မည့္ ယခု စာအုပ္ သည္ စာ႐ွဳသူ တို. အဘို. သုတ၊ ရသ ေပးစြမ္းႏိုင္ေသာ စာအုပ္ တစ္အုပ္ ျဖစ္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

ဘ႐ုစ္လီ၏ ဘ၀အစ။
၂၀-ရာစု၏ ထင္ရွားေသာ လူသား ၁၀၀- တြင္ တစ္ဦးလည္းျဖစ္၊ အေမရိကန္၏ အထင္႐ွားဆံုး ပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္လည္း တစ္ဦး အျဖစ္ပါ၀င္ခဲ့ေသာ ကြန္ဖူးဘုရင္ ဘ႐ုစ္လီအား အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ဆန္ဖရန္စစၥကိုျမိဳ.၌ ၁၉၄၀-ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ ၂၇-ရက္၊ နံနက္ ၇း၁၂ တြင္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ျမန္မာ သကၠရာဇ္အားျဖင့္ ၁၃၀၂-ခုႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆုတ္ ၁၄-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန. ျဖစ္သည္။ တ႐ုပ္အယူအဆ အရ အလြန္မဂၤလာရိွေသာ နဂါးႏွစ္တြင္ ဖခင္ျဖစ္သူ လီေဟြ.ခၽြန္ ႏွင့္ မိခင္ျဖစ္သူ ဂေရ့စ္လီတို.မွ ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ဖခင္ျဖစ္သူသည္ ကန္တုန္ ဇတ္အဖြဲ.၏ အငယ္တန္း ဇတ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ဦး အျဖစ္ ျဖင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသို. ေရာက္ရိွေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 

ဤေနရာတြင္ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္တစ္ခု သိထားရန္ လိုပါ၏။ ၁၉၄၀-ခုႏွစ္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသား အက္ဥပေဒ အသစ္ ကို အသက္မသြင္းမီက တ႐ုပ္လူမ်ိဳးတို.အား အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသား အျဖစ္သို.ေျပာင္းလဲျခင္းကို အေမရိကန္ တြင္ တားျမစ္ထားခဲ့သည္။ အေမရိကန္ တြင္ ေမြးဖြားသည္ ျဖစ္ေစ၊ အေျခခ် ေနထိုင္သည္ ျဖစ္ေစ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသား အျဖစ္သို. ေျပာင္းလဲခြင့္ မရပါ။ ၁၉၄၀-ခုႏွစ္၊ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁-ရက္တြင္ အေမရိကန္သမၼတ ႐ူစဗဲ့ က လက္မွတ္ေရးထိုးျပီး ႏိုင္ငံသား အက္ဥပေဒကို  အတည္ျပဳ ေပးလိုက္၍သာ ထိုေနာက္ပိုင္း တ႐ုပ္လူမိ်ဳးတို. အေနျဖင့္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္ရန္ လြယ္ကူ သြားသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘ႐ုစ္လီသည္ ၂-လခန္. ေစာ၍ ေမြးဖြားခဲ့ပါမူ ဘ႐ုစ္လီ၏ ဘ၀ဇတ္ေၾကာင္းသည္ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါသည္။

ေမြးဖြားစဥ္က ဘ႐ုစ္လီ၏ အမည္မွာ လီကၽြန္.ဖန္ (အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ျပန္လည္ေရာက္ရိွျခင္း) ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းတို.၏ သားျဖစ္သူ ကို ေမြးဖြားခဲ့ရာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံသို. ျပန္လည္ ေရာက္ရိွ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။


သို.ေသာ္လည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ကေလးငယ္ ၏ အေမရိကန္ ေမြးစာရင္း တြင္ ႐ွဳပ္ေထြးမွဳမ်ား မျဖစ္ေစေရးအတြက္ ဘ႐ုစ္လီဟူေသာ အဂၤလိပ္ အမည္ ကို ေပးရန္ အတြက္ ဘ႐ုစ္လီ အား ေမြးဖြားခဲ့ေသာ Jackson Street Hospital မွ သူနာျပဳဆရာမ တစ္ဦးမွ အၾကံေပးသည္ကို မိဘတို.က လက္ခံ ခဲ့သျဖင့္ ေမြးစာရင္း တြင္ ဘ႐ုစ္လီဟု စာရင္းသြင္းခဲ့သည္။

အမွန္အားျဖင့္ ဘ႐ုစ္လီသည္ တ႐ုပ္ႏွင့္ ဂ်ာမာန္ ေသြးေႏွာသူ ျဖစ္သည္။ သူ.ဖခင္ျဖစ္သူ လီေဟြ.ခၽြန္သည္ တ႐ုပ္ေသြး အစစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိခင္ ဘက္မွ အဘိုးမွာ ဂ်ာမာန္ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။
မိခင္ႏွင့္ ဖခင္တို.လက္ထပ္ခဲ့ျပီးေနာက္ ေဟာင္ေကာင္ရိွ၊ ေကာင္းလံုရပ္ကြက္၊ အမွတ္ ၂၁၈၊ နာသန္လမ္း (Nathan Road) တြင္ အေျခခ် ေနထိုင္ခဲ့ ၾကသည္။

ပထမဆံုး ေမြးဖြားခဲ့သည္ သားငယ္သည္ ေမြးဖြားျပီး မၾကာမီတြင္ပင္ ေသဆံုးခဲ့သျဖင့္၊ မိဘမ်ားအေနျဖင့္ ၄င္းကို နိမိတ္ဆိုးတစ္ခု အျဖစ္ယူဆခဲ့ၾကသည္။ ထို.ေနာက္တြင္ေတာ့ သမီးငယ္ျဖစ္သူ ဖိုဘီ ၊သားငယ္ ျဖစ္သူ ပီတာႏွင့္ ဘ႐ုစ္လီတို.ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။ ၀ူငန္ ဟုအမည္ရသည့္ ကေလးငယ္ (ေနာင္ေသာ အခါ အမ်ားမွ မသကၤာျဖစ္ျခင္း ခံရေသာ ဘ႐ုစ္လီ၏ လူယံုေတာ္ စားေတာ္ကဲ) ကို ေနာက္ထပ္ ေမြးစားခဲ့သည္။ ျပီးမွ ညီမျဖစ္သူ အဂၢနီးစ္ ႏွင့္ ညီျဖစ္သူ ေရာဘတ္ တို.ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။

ပထမဦးဆံုး သားငယ္ကို ဆံုး႐ံွဳးခဲ့ျပီးေနာက္ ဖခင္ျဖစ္သူသည္ နာမ္ေလာက၊ တ႐ုပ္ေ၀ဒ မ်ားကို မ်ားစြာသက္၀င္ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ လီေဟြ.ခၽြန္တို.၏ မ်ိဳး႐ိုးတြင္ ေယာက္်ား ေလးမ်ားသည္ ငယ္႐ြယ္စဥ္ ေသဆံုးခဲ့ၾကသည္။ ထို.ေၾကာင့္ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ားကို လွည့္စားရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဘ႐ုစ္လီ၏ အမည္ကို ပထမဦးစြာ ဆိုင္ဖြန္ ဟူေသာ မိန္းကေလးအမည္ကို ေ႐ြးခဲ့ေသးသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ ဖီးနစ္ငွက္ေလး ျဖစ္သည္။ ထိုသို. လုပ္ခဲ့သျဖင့္ လီေဟြ.ခၽြန္၏ လုပ္ရပ္ကို အေျခအျမစ္မရိွ အယူသည္းေသာ လုပ္ရပ္ဟု သတ္မွတ္မည္ဆိုလွ်င္- ဘ႐ုစ္လီ အသက္ (၃၃) ႏွစ္တြင္ ေသဆံုးခဲ့ျခင္း၊ ဘ႐ုစ္လီ၏ သားျဖစ္သူ ဘရန္ဒြန္လီ အသက္ (၂၈) ႏွစ္ တြင္ ေသဆံုးခဲ့ျခင္းတို.သည္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေသာ တိုက္ဆိုင္မွဳဟု ဆိုရမည္ပင္ ျဖစ္သည္။

လူအမ်ားက ထင္ထားၾကသည္မွာ ဘ႐ုစ္သည္ ၾကြက္သားအျပိဳင္းျပိဳင္းထေသာ၊ အင္အား ျပည့္စံုသည့္ သူဟု ျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ဤ အခ်က္သည္ မွားယြင္း ပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ဘ႐ုစ္သည္ ငယ္စဥ္က ခရစ္ပ္တို ခ်စ္ဒီဇမ္ ေခၚ (cryptorchidism) ကပၸါယ္အိပ္သို. ေ၀ွးေစ့ မက်ေသာ ေရာဂါကို ခံစားရသူျဖစ္သည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္သည္ မိခင္၀မ္းထဲတြင္႐ိွခ်ိန္၊ ကိုယ္၀န္ ၈-လ သား အ႐ြယ္တြင္ ကပၸါယ္အိပ္သို. ေ၀ွးေစ့ ဆင္းသက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ မိခင္ျဖစ္သူႏွင့္ သေႏၶသားမွ ထုတ္ေပးေသာ အင္ဒ႐ိုဂ်င္ ေဟာ္မုန္း (androgen hormone)မွ အလိုအေလ်ာက္ ျပဳျပင္ ေပးရမည့္ ကိစၥျဖစ္သည္။ ထိုေရာဂါ႐ွင္မ်ား သည္ စိတ္ပညာအရ မရင့္က်က္သူမ်ား ျဖစ္တတ္သည္။ ဘ႐ုစ္လီသည္ ယခုမွ သိကၽြမ္းေသာ သာမာန္ အသိ တစ္ဦးကိုပင္ ဤကိစၥကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာေလ့ ႐ိွသည္။ ခရစ္ပ္တို ခ်စ္ဒီဇမ္ ေရာဂါေၾကာင့္ ဘ႐ုစ္လီ၏ အ႐ိုးႏွင့္ ၾကြက္သားမ်ားသည္ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးခဲ့သည္။ ထို.အျပင္ ေသဆံုးခ်ိန္အထိ သူ၏ ေယာကၤ်ားတန္ဆာသည္ လူပ်ိဳေပါက္အ႐ြယ္ထက္ ပို၍ မဖြံ.ျဖိဳးခဲ့ပါ။

ထို.အျပင္ မ်ိဳး႐ိုးဗီဇ ခ်ိဳ.တဲ့မႈေၾကာင့္ ဘ႐ုစ္လီတို. ညီအကိုအားလံုးသည္ ေျခေထာက္ႏွစ္ဘက္ အတိုအ႐ွည္မတူညီၾကပါ။ သိုင္းပညာ စသင္ခ်ိန္တြင္ ျမင္းခြပံု ထိုင္ရန္ လြန္စြာခက္ခဲ ခဲ့သည္။ သို.ေသာ္လည္း ျပင္းထန္ေသာ နည္းစနစ္ေလ့က်င့္မႈမ်ား၊ ေဆး၀ါးသံုးစြဲမွဳမ်ားေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ အေကာင္းဆံုး ေသာ ကိုယ္ခႏၶာဟူ လူတိုင္း ထင္မွတ္ခဲ့ၾကရသည္။ 

ေနာက္တစ္ခု ထပ္ခ်ိဳ.တဲ့သည္က ဘ႐ုစ္လီ၏ အျမင္အာ႐ံုျဖစ္သည္။ သူသည္ ငယ္စဥ္ကပင္ မ်က္စိအားနည္းသည္။ အနီးကို ျမင္ရေသာ္လည္း အေ၀းမွဳန္ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ေဟာင္ေကာင္တြင္ လမ္းျဖတ္ကူးစဥ္ ထရပ္ကား တစ္စင္းႏွင့္ တိုက္မိမလို ျဖစ္ျပီး ထရပ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာႏွင့္ ထိုးၾကိတ္ ရန္ျဖစ္ ခဲ့ရဘူး သည္။
ဘ႐ုစ္လီ၏ ငယ္႐ြယ္စဥ္ ေဟာင္ေကာင္ဘ၀။
ဤေနရာတြင္ ေဟာင္ေကာင္၏ အေနအထားႏွင့္ သမိုင္းေနာက္ခံကို အနည္းငယ္ သိထားရန္လိုပါသည္။ တ႐ုပ္ျပည္ ခ်င္မင္းဆက္ ၁၈၃၉-၁၈၄၂ ခုတြင္၊ နယ္ခ်ဲ. အဂၤလိ္ပ္တို.မွ တ႐ုပ္တို.အား အဓမၼနည္းျဖင့္ ဘိန္းသြင္းျပီး လူညြန္.တံုးေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ကို တ႐ုုပ္တို.က လက္မခံသျဖင့္ ပထမဆံုး အဂၤလို-ခ်ိဳင္းနီးစ္ တ႐ုပ္-အဂၤလိပ္ ဘိန္းစစ္ပြဲ ျဖစ္ပြားျပီးေနာက္ ေဟာင္ေကာင္ကၽြန္းသည္ အဂၤလိပ္တို.၏ လက္ေအာက္သို. က်ေရာက္ခဲ့သည္။ ေဟာင္ေကာင္ ကၽြန္း သည္ အဂၤလိပ္တို.လက္ေအာက္ စတင္ေရာက္႐ိွစဥ္က အိုးအိမ္အနည္းငယ္ သာရိွခဲ့သည္။ ျပင္းထန္ေသာ တိုင္ဖြန္း ေလမုန္တိုင္း ဒဏ္ကို မၾကာခဏ ခံစားရျပီး၊ ေဟာင္ေကာင္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ားမွာလည္း ငွက္ဖ်ား၊ ကာလ၀မ္းေရာဂါ၊ ပလိပ္ေရာဂါ တို.ႏွင့္ အျမဲလိုလို နပမ္းလံုး ေနခဲ့ ရသည္။ အဆိုးတကာ့ အဆိုးဆံုးမွာ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုးတန္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေက်က္တန္းအခၽြန္အထက္မ်ား ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနျပီး ေရခ်ိဳ ရႏိုင္စရာ ျမစ္ေခ်ာင္း တို.ကို မျမင္ရပါ။ သို.ေသာ္ အင္မတန္ေကာင္းေသာ အခ်က္တစ္ခုမွာ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာဆိပ္ၾကီး တစ္ခုျဖစ္ေစရန္အတြက္ လိုအပ္ခ်က္ ျဖစ္ေသာ ေရနက္သည့္ ပင္လယ္ ကို မူ ေဟာင္ေကာင္က ပိုင္ဆိုင္ထားသည္။ 
အဂၤလိပ္တို.၏ ကုန္သြယ္မႈစခန္း အျဖစ္ျပဳလုပ္ထားေသာ ေဟာင္ေကာင္ သည္ အရည္အခ်င္းညံ့ဖ်င္းေသာ၊ အက်င့္ပ်က္အရာ႐ိွမ်ား၊ လက္မ႐ြံ. လူဆိုးလူမိုက္မ်ား၊ အခြင့္အေရးသမားမ်ား၊ ပ်က္စီးေနေသာ တရားစီရင္စနစ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ရာ ေနရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘ႐ုစ္လီ၏ ဖခင္ျဖစ္သူ လီေဟြ.ခၽြမ္ သည္ ကန္တုန္ျပည္နယ္ ဖု႐ွန္ ဘက္မွ ေက်း႐ြာသား တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လူလိမ္တို.၏ မလိမ့္တစ္ပါတ္ ေခၚေဆာင္လာမႈေၾကာင့္ ကြန္ျမဴနစ္ တ႐ုပ္ျပည္မွ ထြက္ေျပးလာေသာ တ႐ုပ္လူမ်ိဳး ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ အနက္မွ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ တ႐ုပ္ျပဇတ္ အဖြဲ.သို. မလိုက္ခဲ့ပါလွ်င္ လည္း ေဟာင္ေကာင္႐ိွ ေလာင္းကစား၀ိုင္းတစ္ခုခု သို.မဟုတ္ ဘိန္းခန္းတစ္ခု ခုတြင္သာ ဘ၀ကို ဇတ္သိမ္းရဘြယ္႐ိွ၏။ 

၁၉၄၀-ႏွစ္မ်ား တြင္ ေဟာင္ေကာင္တြင္ ခ်မ္းသာသူမ်ားရိွေသာ္လည္း၊ လူအမ်ားစုမွာမူ လြန္စြာ ဆင္းရဲၾကသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္မီး ၏ အရိွန္အဟုန္က လည္း ေဟာင္ေကာင္သို. လႊမ္းမိုးကူးစက္ခဲ့သည္။ ဘ႐ုစ္လီတို.၏ မိသားစုမွာ အလြန္ခ်မ္းသာသူမ်ားႏွင့္ အလြန္ဆင္းရဲသူမ်ား ဟူေသာ အစြန္းႏွစ္ရပ္ ၾကားတြင္ ရိွေန၍ ပါးနပ္စြာ ေနခဲ့ၾကရသည္။ 

ဘ႐ုစ္လီကို ေမြးဖြားျပီး လအနည္းအၾကာ၊ ၁၉၄၁-ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ အေမရိကန္တြင္ ေနထိုင္ခြင့္ ဗီဇာကုန္သျဖင့္ သူ.မိဘမ်ားသည္ ေဟာင္ေကာင္သို. ျပန္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ရာသီဥတု အေျပာင္းအလဲ ေၾကာင့္ ကေလးငယ္မွာ အၾကီးအက်ယ္ ေနမေကာင္းျဖစ္ခဲ့၍ မိဘမ်ားမွာ ၄င္း၏ အသက္ကို ကယ္ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစားခဲ့ၾကရသည္။

ဘ႐ုစ္လီ၏ ငယ္႐ြယ္စဥ္ ပညာေရး။

ဘ႐ုစ္လီ၏ ငယ္႐ြယ္စဥ္ ဘ၀တြင္ ပညာေရးကို စိတ္၀င္စားမွဳ ရိွခဲ့သည္ကို မေတြ.ရပါ။ အေမရိက သို.ေရာက္ျပီးမွ ပညာေရး၏ တန္ဘိုးကို နားလည္ျပီး ငယ္စဥ္က ဆံုးရံွဳးခဲ့သည္မ်ားကို ကာမိေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ့သည္ကို ေတြ.ရသည္။

ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္လြန္စြာ နည္းခဲ့သျဖင့္ မိခင္ျဖစ္သူထံသို. ေက်ာင္းမွာ တိုင္စာမ်ားရခဲ့သျဖင့္ မိခင္ျဖစ္သူ က- “သူ.စ႐ိုက္ကို လံုး၀မေျပာင္းဘူး၊ အမွားေတြကို ထပ္ထပ္ျပီးလုပ္တယ္။ ငါသူ.ကို စိတ္ပ်က္လာျပီ“ ဟု ေျပာခဲ့သည္။ 

ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ရန္ မိခင္ျဖစ္သူ၏ ၾကိဳးစားမွဳမွာ လံုး၀ အ႐ံွဳးေပးလိုက္ရျပီး၊ ေက်ာင္းမသြားလွ်င္ မည္သည့္ေနရာသို. သြားသည္ ကိုေတာ့ မိခင္အား ေျပာျပရန္ သေဘာတူညီမွဳ ရ႐ိွခဲ့သည္။ 

အသက္ ၁၂-ႏွစ္သားတြင္ ဘရာသာ ဟင္နရီပန္း ဆိုေသာ ဆရာကို ေတြ.ခဲ့ရသည္။ အျခား ဆရာမ်ား၏ အျမင္အရ ဘ႐ုစ္လီသည္ အလြန္ ေခါင္းမာေသာ၊ ပ်င္းေသာ၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေသာ္လည္း ဟင္နရီပန္းကမူ ဘ႐ုစ္လီသည္ ကိုင္တြယ္ရ ခက္ေသာ္လည္း လြန္စြာ ဥာဏ္ေကာင္း ျခင္း၊ အလားအလာ႐ိွျခင္းမ်ားကို သတိထားမိသည္။ ထို.ေၾကာင့္ ၄င္းအား ပံုစံတစ္မ်ိဳးေျပာင္းဆက္ဆံခဲ့သည္။
ထို.ေၾကာင့္လည္း ဟင္နရီပန္းသည္ အျငိမ္ေန၍ မရေသာ ဘ႐ုစ္လီအား ဟိုဟိုဒီဒီ ေျပးရေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေက်ာက္သင္ပုန္းဖ်က္ခိုင္းျခင္း၊ ျပဳတင္းေပါက္မ်ား ဖြင့္ ခိုင္းျခင္းစသည္တို.ကို ခိုင္းခဲ့သည္။ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ျငိမ္ျငိမ္ထိုင္ေနရေသာ လုပ္ငန္းမွာ ဘ႐ုစ္လီ အတြက္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ လုပ္ငန္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ စာသင္ေက်ာင္းကို မႏွစ္သက္ေသာ ဘ႐ုစ္လီသည္ ၄င္း၏ အိပ္ခန္းတြင္ ေတာ့ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ စာဖတ္ေနတတ္သည္။
သို.ေသာ္လညး္ ျပႆႆနာမ်ား ဆက္တိုက္ျဖစ္ေနသျဖင့္ La Salle ေက်ာင္းမွ ၄င္းအား ထုတ္ခဲ့ရျပီး ေနာက္ အျခားေက်ာင္းမ်ားစြာ ေျပာင္းခဲ့ရေသးသည္။ St. Francis Xavier college တြင္ေတာ့ အနည္းငယ္ ေနသားက်ခဲ့သည္။

ဘ႐ုစ္လီႏွင့္ ကေလး ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဘ၀။

ဘ႐ုစ္လီအေနျဖင့္ ကြန္ဖူးသိုင္းပညာျဖင့္ ခ်က္ၾကိဳးဆက္ေမြးဖြားလာသည္ဟု ဆိုႏိုင္သကဲ့သို. ႐ုပ္႐ွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘ၀ႏွင့္လည္း လြန္စြာေရစက္ ပါသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အသက္ ၃-လသားအ႐ြယ္၊ မိဘမ်ား ဆန္ဖရန္စစၥကိုမွ မထြက္ခြာမီ တြင္ Golden Gate Girl ဆိုေသာ ႐ုပ္႐ွင္ကား ၌ ေမြးခါစ မိန္းကေလး ငယ္ အျဖစ္ ပါ၀င္ ခြင့္ရ ခဲ့ရသည္။

အသက္ ၆-ႏွစ္သားတြင္ ေဟာင္ေကာင္မွ ထုတ္လုပ္ေသာ ႐ုပ္႐ွင္ျဖစ္သည့္ “The Birth of Mankind” ဇတ္ကားတြင္ ဘ႐ုစ္လီက ဘိနပ္တိုက္ေသာ သူငယ္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ရေသာ လမ္းေပၚမွ ခ်ာတိတ္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ရသည္။ 

ထို.ေနာက္တြင္ေတာ့ အာ႐ွႏိုင္ငံသားမ်ားက ဘ႐ုစ္လီကို သိထားၾက ေသာ “လီေ႐ွာင္လုံ” ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ “My Son, Ak Cheun” တြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခဲ့သည္။
အလြမ္းႏွင့္ ဟာသေႏွာေနသည့္ ႐ုပ္႐ွင္ကားျဖစ္သည့္ “It’s Father’s Fault” ဟူေသာ 

႐ုပ္႐ွင္ကားတြင္လည္း ဆင္းရဲေသာ မိဘမဲ့ကေလး အျဖစ္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ ခဲ့သည္။ 
ဘ႐ုပ္စ္လီသည္ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ အျဖစ္ျဖင့္ ဇတ္ကား စုစုေပါင္း (၂၀) တြင္ ပါ၀င္ခဲ့ရသည္။ ထိုအထဲ မွ အေကာင္းဆံုးမွာ ဘ႐ုပ္စ္လီ ၁၈-ႏွစ္သား တြင္ အဓိက ေနရာမွ သ႐ုပ္ေဆာင္ေသာ “The Orphan” ဇတ္ကားျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာတမ္းမ်ားက ကေလးဇတ္လိုက္ဟု ရည္ညႊန္းေသာ္လည္း ထိုစဥ္က တ႐ုပ္ဇတ္လမ္းမ်ားတြင္ အေနာက္ႏိုင္ငံဇတ္ကားမ်ားကဲ့သို. ကေလးဇတ္လိုက္ဟူ၍ မ႐ိွပဲ၊ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ဟု ေျပာမွ ပို၍တိက် ပါလိမ့္မည္။

လမ္းမေပၚက လူဆိုးေလး ဘ႐ုစ္လီ။
နဂိုကပင္ တိုက္ခိုက္ ရန္ျဖစ္ျခင္းတြင္ ပါရမီ႐ိွေသာ ဘ႐ုပ္စ္လီသည္ အရြယ္ကေလးရလာေသာ အခါ၊ ကေလးသ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့သည့္ လူသိမ်ားမွဳျဖင့္ ႐ြယ္တူ သူငယ္မ်ားအၾကား လမ္းမေပၚတြင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္မ်ားကို မုန္းတီးေသာ ကေလးေက်ာင္းသားဂိုဏ္း၏ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က တ႐ုပ္လူမ်ိဳးမ်ားအေနျဖင့္ ျဗိတိသွ် တို.အေပၚတြင္ မုန္းတီးနာၾကည္းမွဳမွာ ထိပ္ဆံုးတြင္ ေရာက္ေနခဲ့သည္။

တေနကုန္ ျငီးေငြ.ဘြယ္ရာ ေက်ာင္းအတန္း ကုန္ဆံုးသြားသည္ ႏွင့္ ဘ႐ုစ္လီ တို. အုပ္စုသည္ အနီးတြင္ ႐ိွေသာ “King George V School” ေက်ာင္း အနားတြင္ စုစည္းေန၍ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားကို ရန္စ ၍ ေနာက္ဆံုးမေတာ့ ရန္ပြဲျဖင့္ အဆံုးသတ္ ခဲ့ေလ့႐ိွသည္။ အဂၤလိပ္ေက်ာင္းသား မ်ားသည္ တရုပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားထက္ လူေကာင္ၾကီးေသာ္လည္း ဘရုစ္လီေခါင္းေဆာင္ ေသာအဖြဲ.က ရန္ပြဲမ်ားစြာကို အႏိုင္ရခဲ့သည္။ 

ထံုးစံအားျဖင့္ ရန္ပြဲမ်ား ၌ တစ္ဘက္ဘက္ မွ လံုး၀ မ႐ံႉးေသး မခ်င္း၊ ပုလိပ္မ်ား မေရာက္ေသးမခ်င္း ရန္ပြဲတို.မွာ အရိွန္ေကာင္းလွ်က္ ရိွေနခဲ့သည္။ ဤသို.ျဖင့္ ဘ႐ုစ္လီ အိမ္သို. ေဟာင္ေကာင္ ပုလိပ္မ်ားက ဖုန္းတဂြမ္ဂြမ္ ဆက္ျခင္း၊ မၾကာခဏ ေရာက္ရိွျခင္းေၾကာင့္ ဖခင္ျဖစ္သူမွာ လြန္စြာေဒါသ ထြက္ခဲ့ ေသာ္လည္း မိခင္က ဘ႐ုစ္လီအား အျမဲ အကာအကြယ္ ေပးခဲ့သည္။

ပုလိပ္မ်ား၏ အေႏွာက္အယွက္ကင္းလြတ္ေစရန္ အတြက္ ရန္ပြဲမ်ားကို တိုက္ခန္းမ်ား၏ ေခါင္မိုးေပၚတြင္ မၾကာခဏႏႊဲခဲ့ၾကသည္။ မ်က္စိတြင္ အညိဳအမဲ စြဲလာျခင္း၊ ဒဏ္ရာ ရလာျခင္းတို. ျဖစ္ပါက ဖခင္မသိေစရန္ အတြက္ အိမ္မျပန္ေသးပဲ လမ္းေပၚတြင္ အခ်ိန္ ျဖဳန္းခဲ့ရသည္။

ဘ႐ုစ္လီ၏ ဆတ္ဆတ္ထိမခံေသာ ရန္လိုေသာ စ႐ုိက္ကို သံုးသပ္ရန္အတြက္ ၁၉၅၀- ႏွစ္မ်ားတြင္ ေဟာင္ေကာင္၏ ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းကို နားလည္ရန္ လိုပါသည္။ လူနည္းစုသာ ခ်မ္းသာျပီး အမ်ားမွာ လုပ္စရာအလုပ္မရိွ၊ ၀င္ေငြမ႐ိွ ျဖစ္ေနေသာ အေျခအေနဆိုးၾကီးတြင္ လူအမ်ားတို.သည္ တရား ဥပေဒကို လိုက္နာရန္အတြက္ သိပ္အာ႐ံုမထားေတာ့ပဲ မိမိ၏ အခက္အခဲကို လတ္တေလာ ေျဖရွင္းရန္ ဦးစားေပးၾကသည္။ ေလာကၾကီးကို မေက်နပ္ ၾကေသာ လူငယ္တို.သည္ လမ္းသရဲဂိုဏ္းမ်ား အသြင္ စုစည္းလာၾကသည္။ 

ဘ႐ုစ္လီသည္ ဆင္းရဲေသာ မိသားစု၀င္ မဟုတ္သည္သာမက နာမည္ၾကီးေက်ာင္းတို.တြင္ တက္လာသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း လမ္းမ ေပၚက ဘ၀ကို သူကိုယ္တိုင္က ႏွစ္သက္သူျဖစ္သျဖင့္ “လမ္းဆံုကက်ား (Tiger of Junction Street)” ဆိုေသာ လူငယ္ ဂိုဏ္းကို ထူေထာင္ခဲ့သည္။ သို.ေသာ္ ဘ႐ုစ္သည္ ေၾကးစား လူမိုက္ဂိုဏ္း မ်ားသို. ၀င္ေရာက္ဆက္သြယ္ခဲ့ျခင္း ႐ိွသည္ဟု အေထာက္အထားမ႐ိွပါ။ 
အၾကမ္းဖက္ဆန္ေသာ ဘ႐ုစ္လီ၏ စ႐ိုက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘ႐ုစ္၏ ဂိုဏ္း၀င္ေဟာင္းတစ္ေယာက္ က ဤသို.ေျပာခဲ့သည္။
“တစ္ေန.မွာ က်ေနာ္တို.အဖြဲ.၀င္ တစ္ေယာက္ကို ေကာင္းလံုဂိုဏ္း၀င္ တစ္ေယာက္က ႐ိုက္လိုက္တယ္။ ဘ႐ုစ္ႏွင့္ အဖြဲ.က ျပန္ခ်ဖို.အတြက္ ထြက္သြား ၾကတယ္။ ကနဦးေတာ့ သူတို.နဲ.ညိွႏိႉင္းေရး စကားေျပာမလိုနဲ. ဘ႐ုစ္က သူတို.ဆီကို ခ်ဥ္းကပ္သြားတယ္။ အဲဒီအထဲက လူေကာင္အၾကီးဆံုး ႏွစ္ေယာက္ နဲ. လက္တကမ္းအကြာ လည္းေရာက္ေရာ ဘာတခြန္းမွ မေျပာပဲနဲ. စခ်ေတာ့တာပါပဲ။“
တဖန္ ဘ႐ုစ္လီ၏ ညီမကိုယ္တိုင္က သူ.အကိုႏွင့္ ပါတ္သက္၍ “ဘာအေၾကာင္းရင္းမွ မ႐ိွပဲနဲ.လဲ ရန္ထျဖစ္တတ္တယ္။ သူမႏိုင္ယင္ အၾကီးအက်ယ္ ေဒါသ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ အ႐ံႉး ဆိုယင္ တစ္ခါေလာက္ ေတာင္မွ သည္းညည္းမခံႏိုင္ဘူး။ 

ဘ႐ုစ္လီ၏ မည္သည့္အရာကို လုပ္လုပ္ အႏိုင္ရ ရမည္ဟူေသာ သေဘာထားသည္ ေဟာင္ေကာင္ လမ္းမေပၚမွ စတင္ခဲ့သည္ဟု ဆိုရပါမည္။

ဘ႐ုစ္လီ၏ ဆရာသခင္ ျဖစ္သူ မစၥတာ ယစ္ပ္မန္။
ဘ႐ုစ္သည္ ပထမဦးစြာ တိုင္ခ်ီသိုင္းပညာကို သင္ၾကားခဲ့ဘူးသည္။ သို.ေသာ္လည္း ပ်င္းရိျငီးေငြ.ဘြယ္ ေကာင္းျပီး၊ တကယ့္တိုက္ပြဲတြင္ ႐ံႉးနိမ့္ ခဲ့ဘူးသျဖင့္ ထိုသိုင္းပညာအား ရပ္တန္.လိုက္သည္။ လမ္းေပၚရန္ပြဲမ်ားတြင္ အႏိုင္ရေသာ နည္းမ်ား အတြက္ ဘ႐ုစ္အား လမ္းညႊန္မွဳ ေပးခဲ့သူမွာ ၀ီလ်ံခၽြန္း ဆိုသူ ျဖစ္၍ ဘ႐ုစ္အား သိုင္းပညာ႐ွင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္ ပံုေလာင္း သြန္သင္ခဲ့သူမွာ ဆရာၾကီး ယစ္ပ္မန္ ျဖစ္သည္။ စတင္ သင္ၾကား ေပးခ်ိန္က ဘ႐ုစ္မွာ ၁၃-ႏွစ္သား အ႐ြယ္ျဖစ္သည္။ သူတို.ဆရာတပည့္ ႏွစ္ဦး၏ ဆက္ဆံေရးမွာ လြန္စြာ အဓိပၸါယ္ေလးနက္သည္။ ဘ႐ုစ္၏ သိုင္းပညာ စိတ္၀င္စားမွဳမွာ လြန္စြာ လြန္ကဲေသာေၾကာင့္ ဆရာၾကီး ယစ္ပ္မန္၏ သားျဖစ္သူ ယစ္ပ္ခ်ဳယန္ ကပင္ ဘ႐ုစ္အား “သိုင္း႐ူး“ ဟုမွတ္ခ်က္ ေပးခဲ့သည္။

ပထမအေနျဖင့္ ဘ႐ုစ္သည္ လမ္းေပၚရန္ပြဲမ်ားအတြက္ ကြန္ဖူးပညာကို စိတ္၀င္စားခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာၾကီး ယစ္ပ္မန္၏ ညႊန္ၾကားမွဳတို.ေၾကာင့္ ပညာရပ္ အေပၚတြင္ ပို၍ အေသးစိတ္ စိတ္၀င္စားလာသည္။ တိုက္ခိုက္မွဳပညာကို ရန္ျဖစ္ျခင္းဆိုေသာ သေဘာထက္ တိုက္ခိုက္ျခင္း ဒႆန အေတြးအေခၚ တို.ကို ပို၍ နားလည္လာသည္။ 

မူလပထမအားျဖင့္ ကြန္ဖူးပညာ ၏အဓိပၸယ္မွာ “ခက္ခဲေသာ လုပ္ငန္း၏ ေအာင္ျမင္မွဳ“ ဟု ျဖစ္သည္။ သမိုင္း အေထာက္အထားတို.အရ ကြန္ဖူးပညာကို တ႐ုပ္ျပည္တြင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သည္ အိႏၵိယ ဘုန္းေတာ္ၾကီးျဖစ္သူ အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ ျဖစ္သည္။ ေနာင္ေသာအခါ တ႐ုပ္တို.က ၄င္းအား “တာမိုဘုန္းေတာ္ၾကီး” ဟု ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။ ခရစ္ေတာ္ေပၚျပီး ၆-ရာစုတြင္ အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ သည္ ဗုဒၶဘာသာအား တ႐ုပ္ျပည္တြင္ သာသနာျပဳ ေရး အတြက္ ေရာက္႐ိွခဲ့သည္။ တ႐ုပ္ျပည္ေျမာက္ပိုင္း အေရာက္ ေ႐ွာင္လင္ ဟုေခၚေသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို. ေရာက္ခဲ့သည္။ ပထမဦးစြာ အ႐ွင္ ေဗာဓိဓမၼ အား ေရွာင္လင္ဘုန္းၾကီးမ်ားက လက္မခံခဲ့သျဖင့္ အနီးအနား႐ိွ ေက်ာက္ဂူတစ္ခုတြင္ သီတင္းသံုးခဲ့ရသည္။ ေနာင္ ၉-ႏွစ္အထိ ေက်ာက္ဂူ ထဲတြင္ ေနထိုင္၍ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ တရားထိုင္ခဲ့သည္။ အသက္ ၇၀ ျပည့္ျပီးေနာက္ ေရွာင္လင္ေက်ာင္းသို. ထပ္မံ ေရာက္သြားေသာ အခါတြင္ အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ တြင္ တစ္ဘက္သူမ်ား မျငင္းပယ္ႏိုင္ေသာ စြမ္းရည္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ေနျပီျဖစ္သည္။ အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ အေနျဖင့္ လက္႐ိွေရွာင္လင္ ဘုန္းၾကီးမ်ား တရားထိုင္ေသာ အခါ အိပ္ငိုက္၊ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္တို.ကို ေတြ.ေနခဲ့ရသည္။ စည္းကမ္းကို လိုက္နာလြန္းသျဖင့္ လြန္စြာမွ စိတ္ဖိစီးမွဳ မ်ားေသာ ဘုန္းၾကီး မ်ားသည္ ခႏၶာကိုယ္ ၾကံ.ခုိင္မွဳ အားနည္းျခင္း ေၾကာင့္ ထိုသို. အိပ္ငိုက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစေၾကာင္း အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ အေနျဖင့္ သတိျပဳ မိသည္။ ထို.ေၾကာင့္ ဘုန္းၾကီးမ်ားအေနျဖင့္ လိုအပ္ေသာ ၾကံ.ခိုင္မွဳ ေလ့က်င့္ခန္းက်င့္စဥ္တို.ကို တီထြင္ေပးသည္။ 

ထိုလွဳပ္႐ွားမွဳတို.သည္ လွဳပ္႐ွားလ်က္ တရားထိုင္ျခင္း ကို ျဖစ္ေစ၏။ ထို.အျပင္ ဘုန္းၾကီးမ်ား တေနရာမွ တစ္ေနရာသို. ခရီးသြားရာတြင္ သူခိုး၊ ဓါးျပတို.၏ ရန္မွ ကာကြယ္ရန္လည္း ျဖစ္သည္။ အ႐ွင္ေဗာဓိဓမၼ ၏ အဓိက ရည္႐ြယ္ခ်က္မွာ ခႏၶာကို ေတာင့္တင္းေသာ အင္အားမဟုတ္ပဲ ကိုယ္တြင္းမွ လာေသာ အသက္ဓါတ္ စြမ္းအင္ကို အသံုးခ်တတ္ေစရန္ ျဖစ္သည္။

ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၀၀ ေက်ာ္ ႐ိွလာျပီးေနာက္ ကြန္ဖူးသည္ ပံုစံ (၃၈) မ်ိဳး အထိကြဲျပားလာခဲ့သည္။ ဘ႐ုစ္လီ၏ ဆရာ မစၥတာ ယစ္ပ္မန္သည္ မ်ိဳးဆက္ ၆-ဆက္လံုးလံုး ကြန္ဖူးပညာကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားလာခဲ့ေသာ မ်ိဳး႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာ သူ ျဖစ္သည္။ မစၥတာ ယစ္ပ္မန္အေနျဖင့္ အသက္ ၁၃-ႏွစ္သားမွ စတင္ေလ့က်င့္ခဲ့ ေသာ္လည္း အသက္ ၅၆-ႏွစ္က်မွသာ အျခားသူမ်ားကို ပညာသင္ၾကား ေပးခဲ့သည္။ သူသင္တန္းပို.ခ်ျပီး ၂-ႏွစ္ အၾကာတြင္ ဘ႐ုစ္လီႏွင့္ ေတြ.ရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

မစၥတာ ယစ္ပ္မန္သည္ ႏူးညံ့ေသာ အျပဳအမူ႐ိွျပီး အရပ္အေမာင္းအား ျဖင့္ ၅-ေပႏွင့္ လက္မ၀က္၊ ကိုယ္အေလးခ်ိန္အားျဖင့္ ေပါင္ ၁၁၀-ခန္. သာ ရိွေသာ္လည္း စိတ္ဓါတ္အားျဖင့္ လြန္စြာခိုင္မာေသာ သူျဖစ္သည္။ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုကို ေရွာင္ၾကဥ္ျပီး၊ လူအမ်ားႏွင့္ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ျခင္းကို လည္း မႏွစ္သက္ပါ။ ၄င္း၏ ပညာျဖစ္ေသာ ကြန္ဖူးမွာ ၀င္ခၽြန္းဆိုေသာ ပညာျဖစ္သည္။ ဘ႐ုစ္လီ၏ အဆိုအရ 

သူ.တစ္သက္တာတြင္ လက္သီးစြမ္းရည္ အျပင္းဆံုး သူေတြ.ဘူး သူမွာ ဆရာ ယစ္ပ္မန္ျဖစ္ျပီး လူတစ္ေယာက္အား လက္သီးတစ္ခ်က္တည္းျဖင့္ ေသေစခဲ့ဘူးသူ ဟု အဆို႐ိွသည္။
ဘ႐ုစ္လီ အေနျဖင့္ ၀င္ခၽြန္းပညာအား စိတ္၀င္စားမွဳ ျဖစ္ေစသည္မွာ ၄င္း၏ တိက်ေသာ သေဘာႏွင့္ စြမ္းအားကို တိုးတက္ ျမွင့္တင္ေစ မွဳကို ဦးစား ေပးေသာ နည္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ၀င္ခၽြန္း၏ အဓိကမူမွာ အမွတ္ ႏွစ္ခုမွ အနီးဆံုးမ်ဥ္းေျဖာင့္ကို သြားေရာက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ေျခကန္ျခင္းနည္း စနစ္မ်ား ႐ိွေသာ္ လည္း ရန္သူ၏ ခါးအထက္ကို လံုး၀မကန္ပါ။ အနီးကပ္တိုက္ခိုက္မွဳကို ဦးစားေပးေသာ နည္းျဖစ္သည္။ တိုက္ခိုက္မွဳအားလံုးသည္ ရန္သူ၏ ဗဟို အလယ္မ်ဥ္း ဆီသို.သာ ျဖစ္သည္။ 

၀င္ခၽြန္းပညာ၏ မ႐ိွမျဖစ္ ေလ့က်င့္ရေသာနည္းစနစ္မွာ ”ခ်ီေစာင္” ေခၚ လက္မ်ားဆန္.ထုတ္ရေသာ ေလ့က်င့္ခန္းပင္ျဖစ္သည္။ ၄င္းကို က်င့္ရာ၌ အဆင့္ သံုးဆင့္ ႐ိွသည္။ အဆင့္ျမင့္လာေသာ အခါမ်က္စိကို အ၀တ္စည္း၍ က်င့္ရသည္။ အေရးအၾကီးဆံုးသေဘာေပါက္ရန္အခ်က္မွာ ခ်ီေစာင္သည္ တကယ့္ ရန္သူႏွင့္ တိုက္ခိုက္ရာႏွင့္ တူညီမည္ မဟုတ္ဆိုသည္ကိုပင္ ျဖစ္သည္။ ဘ႐ုစ္လီအေနျဖင့္ ခ်ီေစာင္ကို က်င့္ျခင္းျဖင့္ ယင္၊ယန္ သေဘာတရား တို.ကိုလည္း နားလည္ လာခဲ့သည္။ 

(မွတ္ခ်က္။ Digital Sarpay မွ ထုတ္ေ၀မည့္ စာအုပ္တြင္ အျပည့္အစံု ပါ၀င္ပါမည္။)

အပိုင္း (၂) ကို ဆက္လက္ ေဖၚျပေပးပါမည္။

ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)


[+/-] show/hide this post

1 comment:

Anonymous said...

Fabulous, what a website it is! This website presents helpful facts to us, keep it up.



Also visit my webpage: Toe Pain treatment

Post a Comment