Monday, December 9, 2013

သက္ဆင္ရယ္-ေဗဒင္ရယ္-ေလးမ်က္ႏွာ ဘုရားရယ္…

ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ကို အလည္ေရာက္ဘူးသူ- ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ခဲ့ဘူးသူမ်ား အေနနဲ႕ကေတာ့- ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕- World Trade Centre အနီး ဧရာ၀ဏ္ Grand Hyatt Erawan  ေဟာ္တယ္ ေရွ႕မွာ ႐ိွတဲ့- Erawan Shrine ဆိုတဲ့ ဟိႏၵဴ ျဗဟၼာဆင္းတု ကို ေလးမ်က္ႏွာ ဘုရား လို႔ သိ႐ိွထားၾကပါတယ္။ 

ဒီေဆာင္းပါးေလးက- ထိုင္းႏိုင္ငံ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း သက္ဆင္နဲ႕- ေဗဒင္ ယၾတာ ကိစၥမ်ား- အတိတ္နိမိတ္ ဆိုရမယ့္- ေလးမ်က္ႏွာ ဘုရား ဖ်က္ဆီးခံရတဲ့ ကိစၥတို႕ကို သံုးသက္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေရး နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့- ေဗဒင္ ကိစၥေတြမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ေ၀းေ၀း ေနႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ လဲ ဆိုေတာ့- ႏိုင္ငံေရး ေဟာကိန္းေတြ ဟိုတစ္မ်ိဳး ဒီတစ္မ်ိဳး- ေျပာၿပီး- မွန္သြားယင္ နာမည္ႀကီးခ်င္ တဲ့ သူထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္မပါလို႔ပါ။

ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း- အရပ္သား သာမာန္ လူေတြ နားလည္ ထားတဲ့ သတင္းစာပါ အခ်က္ အလက္ ေလာက္- အမ်ားျပည္သူကို ခ်ျပတဲ့- သတင္းေလာက္ ကိုပဲ သိထားၾက႐ံု၊ တစ္ခါ- လြတ္လပ္ ခြင့္ေတြ ရျပန္ေတာ့ လည္း- မခိုင္မာပဲ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ား၊ ေရးသားခ်က္မ်ား၊ ရည္႐ြယ္ခ်က္ ႐ိွရိွနဲ႕ သတင္း ျဖန္႕ခ်ီ မွဳမ်ား စသည္တို႔ကို ဘက္စံု ေထာင့္စံု အဖြဲ႕အစည္းစံု က ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ အေန အထားမွာ- ကိုယ့္ရဲ႕ ေရးသားခ်က္ ဟာ အေရာင္ တစ္ခုခု စြန္းထင္း သြားမွာကို စိုးရိမ္ မိလို႔လဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခု အခါမွာ- သက္ဆင္ ရဲ႕ ညီမ ျဖစ္သူ ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လက္ ႐ိွနာ ၀တၱရာ ရဲ႕- ဆႏၵျပပြဲေတြကို အၾကမ္းနည္း နဲ႕ မေျဖရွင္းပဲ- ထိုင္း ပါလီမာန္ ကို ဖ်က္သိမ္းတဲ့ ေၾကညာခ်က္ ကို - ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရး ပရိယာယ္မ်ား နဲ႕- အကၽြမ္းတ၀င္ မ႐ိွသူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ ပရိႆတ္ႀကီး အေနနဲ႕- အေၾကာင္းရင္း နဲ႕ အေျခအေနမွန္ကို နားမလည္ပါပဲလွ်က္- ခ်ီးမြမ္း သာဓု ေခၚ ေနၾကတာကို ျမင္ေတြ႕ ေနရလို႔- မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပထမ ဦးစြာ- ေျပာခ်င္တာက- မိမိအေနနဲ႕- လူတစ္ေယာက္ကို ေလးစားမယ္၊ ၾကည္ညိဳ ေထာက္ခံေတာ့မယ္ ဆိုယင္-
  • အဲဒီသူဟာ- ကိုယ္က်င့္ တရား၊ သိကၡာ ေျဖာင့္မွန္ မွဳ တကယ္႐ိွမ႐ိွ၊
  • သူ႕ဆီက အက်ိဳးတစ္ခု- အခြင့္အလမ္း တစ္ခု ရခဲ့မယ္- ဆိုယင္- ဒီလူဟာ- ေစတနာမွန္ နဲ႕ ေပးတာလား၊ သူ႕ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ထဲကေန ေပးသလား၊ အလွဴ႕ရွင္ လဘက္နဲ႕ မ်က္ႏွာလုပ္ တာလား၊ ဆိုတာ ကိုလည္း စဥ္းစား ရပါတယ္။
  • အလြယ္ဆံုး သိႏိုင္တဲ့ နည္းတစ္နည္း ကေတာ့- သူဟာ ဘယ္လို လူမ်ိဳးေတြနဲ႕ အတြင္းက်က် ရင္းႏီွးသလဲ- ဆိုတာပါပဲ။ 
သူေတာ္ေကာင္း ဟာ သူေတာ္ေကာင္း မ်ား နဲ႕ အျပန္အလွန္ ေလးစားမွဳ နဲ႕ ကၽြမ္း၀င္ စြာ ေပါင္းသင္း ၾကသလို- မသူေတာ္မ်ား ဟာလည္း- သူတို႔ ရဲ႕ ဥစၥာ၊ အာဏာ မ်ား အတြက္- အက်ိဳးတူ ေနခဲ့ယင္ အျပန္အလွန္ ကူညီ ေစာင္မ ၾကပါတယ္။

တစ္ခ်ိန္က ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ယခု ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ရဲ႕ အကို၊ ေနာင္ အခ်ိန္ ကာလ တစ္ခုမွာ- အာဏာ ျပန္ရေကာင္း ရလာႏိုင္တဲ့ သူတစ္ဦးကို- ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕- ေ၀ဘန္ ေရးသားျခင္း တိုက္႐ိုက္ မျပဳလိုပါ။ သို႔ေသာ္- စာရွဳသူမ်ား အေနနဲ႕ အထက္က- အခ်က္ ေပတံမ်ား နဲ႕ တိုင္း ႏိုင္သလို- ေနာက္ဆက္တြဲ အခ်က္ အလက္မ်ား အရလည္း သိႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။


Erawan Shrine ေခၚ ေလးမ်က္ႏွာ ဘုရား ဖ်က္ဆီးခံရျခင္း။


၂၀၀၆-ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၁-ရက္ ေန႕ ညပိုင္း (မိုးမလင္းခင္- နံနက္ပိုင္း) မွာ- အသက္ ၂၇-ႏွစ္ အ႐ြယ္ သနာကြန္ ပက္ဒီပိုလ္္ Thanakorn Pakdeepol ဆိုတဲ့- လူငယ္ တစ္ဦးက- တူႀကီး တစ္လက္နဲ႕- ျဗဟၼာဆင္းတု ကို ႐ိုက္ခြဲ ဖ်က္ဆီး ခဲ့ပါတယ္။ ဆင္းတုရဲ႕ မ်က္ႏွာ ၄-ဘက္၊ ကိုယ္ပိုင္း၊ လက္ ၆-ဘက္ တို႔ဟာ တစ္စစီ ျဖစ္သြားၿပီး- ေပါင္ေတာ္နဲ႕ အေျခပိုင္းပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္။ 
ဖ်က္ဆီးတဲ့ လူငယ္ကိုလည္း- အနားက လူေတြက ၀ိုင္း႐ိုက္လိုက္တဲ့ အတြက္- အဲဒီ ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႕ အသက္ေသဆံုး ခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနာက္မွာေတာ့- ၂၀၀၆-ခုႏွစ္၊ ေမလ ၂၁-ရက္၊ နံနက္ ၁၁း၃၉ အခ်ိန္၊ ေနမင္းဟာ ဆင္းတု အေပၚတည့္တည့္ ေကာင္းကင္မွာ တည္တဲ့ အခ်ိန္အခါ မွာ- ဆင္းတု အသစ္ကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ 
ဆင္းတု ဖ်က္ဆီး ခံရတဲ့ အခ်ိန္- ကာလ- ဟာ- ထိုစဥ္က ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သက္ဆင္ ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ား အထြပ္ အထိပ္ ေရာက္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕အေနနဲ႕ ျပန္လည္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ လုပ္ဘို႔ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂ -ရက္ေန႕မွာ စီစဥ္ထားပါတယ္။ 
စကားမစပ္ ေျပာရမယ္ ဆိုယင္- ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ- ႏိုင္ငံေရး နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္ ၾကတဲ့- အျခား ႐ုပ္တု တစ္ခုကေတာ့- Grand Palace အနားမွာ ႐ိွတဲ့- သွ်ီ၀ နတ္မင္း ရဲ႕ ဆင္းတု  pillar of the city’ (lak müang) ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေကာင္းပါၿပီ။
ဧရာ၀ဏ္ ျဗဟၼာ- ဆင္းတု၊ ေလးမ်က္ႏွာ ဆင္းတု ဟာ- ေဗဒင္ နကၡတ္ ပညာ တတ္ကၽြမ္းတဲ့- ထိုင္းႏိုင္ငံ ေရတပ္ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး- Rear Admiral Luang Suwichanphaet အေနနဲ႕- ၁၉၅၆-ခု၊ ႏို၀င္ဘာလ ၉-ရက္၊ မဂၤလာ အခါမွာ- စီးပြားေရး အခ်က္ အျခာက်တဲ့- လမ္းဆံု ေနရာမွာ မဂၤလာ အုတ္ျမစ္ ခ်ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဆင္းတု စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းက- အစိုးရပိုင္တဲ့- Erawan Hotel ကို စတင္ တည္ေဆာက္တုန္းက- မဂၤလာ အခါ အေရြးမွား ခဲ့တဲ့ အတြက္- အလုပ္သမားမ်ား မေတာ္တစ္ဆ ျဖစ္ျခင္း၊ အီတလီ က မွာယူလိုက္တဲ့- မာဘယ္ ေက်ာက္မ်ား သေဘၤာ အစီးလိုက္ ဆံုးရံွဳးခဲ့ရျခင္း၊ စတဲ့ စတဲ့ ျပႆနာ မ်ားစြာ ၾကံဳခဲ့ရၿပီး ေနာက္ ထိုင္း ေဗဒင္ ပညာရွင္ မ်ားက- ထို အဆိုးမ်ားကို ေျပေပ်ာက္ေစရန္ အတြက္- ၁၉၅၆-ခု၊ ႏိုင္၀င္ဘာလ ၉-ရက္ မွာ- ယဥ္ေက်းမွဳ အႏုပညာ ဌာန Department of Fine Arts အေနနဲ႕ ဆင္းတုေတာ္ ကို တည္ထားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ၿပီး- မူလ Erawan Hotel ကို ၁၉၈၇ မွာ ဖ်က္ဆီးၿပီး ေနာက္ အဲဒီ ေနရာမွာပဲ- Grand Hyatt Erawan  ေဟာ္တယ္ ကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။

နိမိတ္ ေလလား။ ယၾတာလား။
႐ုပ္တုကို ဖ်က္ဆီးသူ လူငယ္ဟာ- စိတ္မႏံွ႕သူ မူဆလင္ လူငယ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္ပိုင္း အေရးအခင္း နဲ႕ အၾကမ္းဘက္ ကိစၥမ်ားနဲ႕ ဘယ္သူကမွ် မဆက္စပ္ ၾကပဲ- အမ်ားစုဟာ- အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ ၾကံဳေတြ႕ ေနရတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သက္ဆင္ အတြက္ နိမိတ္ အေနနဲ႕- ေကာက္ယူ ၾကပါတယ္။
Thai Rak Thai ပါတီ အေနနဲ႕ ၂၀၀၁ ကေန ၂၀၀၅ အထိ ဆက္တိုက္ ေအာင္ျမင္ ခဲ့တဲ့- ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သက္ဆင္ ဟာ- ၂၀၀၆ မတိုင္မီ အထိ- အေအာင္ျမင္ဆံုး ႏိုင္ငံေရး သမား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 

သို႔ေသာ္လည္း- ၂၀၀၆ ကာလ မွာ ေတာ့- ထိုင္းႏိုင္ငံ က- စဥ္းစား ေတြးေခၚႏိုင္သူ လူလတ္တန္း စား ေလာက၊ ၿမိဳ႕ျပ လူေနမွဳ အတန္းအစား မွာ ဒါေတြ စဥ္းစား လာၾကပါတယ္။ 
  • ကိုယ္တိုင္ မွဳခင္း ဆိုင္ရာ စိတ္ပညာ နဲ႕ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံက ေန ေဒါက္တာဘြဲ႕ ယူၿပီးေနာက္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ- ရဲ-ဒုဗိုလ္မွဴးႀကီး အျဖစ္ ၁၄-ႏွစ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး- ထိုင္းရဲ ေတြရဲ႕ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမွဳ၊ ရာဇ၀တ္မ်ားမွာ ကိုယ္တိုင္ ပါ၀င္ေနၾကမွဳမ်ားကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိထားသူ- ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာ- ဘာျဖစ္လို႔- မူးယစ္ေဆး၀ါး တိုက္ဖ်က္ ေရး ဆိုတဲ့ ကိစၥႀကီး မွာ- ထိုင္းရဲမ်ားကို အာဏာကုန္ ေပးထားျခင္း ျဖင့္- လူေပါင္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္- ကို ရဲတို႔က တရားမ၀င္ သတ္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ကို ျဖစ္ေစခဲ့သလဲ၊ (ဒီအထဲက တစ္၀က္ေက်ာ္ဟာ အျပစ္မဲ့ သူမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး၊ အျပစ္႐ိွသူ ဆိုသူမ်ား ဟာလည္း- ရဲမ်ားကို လိုင္းမ၀င္ ႏိုင္တဲ့- အေသးအမႊားလုပ္ကိုင္ သူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုပါတယ္။)
  • အၾကမ္းဘက္ ႏိွမ္နင္းေရး စစ္ပြဲ ဆိုၿပီး ပါတာနီ၊ နရသီ၀တ္၊ ယာလာ စတဲ့ ေဒသ ေတြမွာ- ပြဲၾကမ္း ခဲ့တာေတြ၊
  • တရား႐ံုးနဲ႕ တရားေရး ရာ ဌာန ေတြမွာ- သူနဲ႕ မသင့္သူေတြကို ျဖဳတ္၊ သူ႕စကား နားေထာင္သူေတြကို ခန္႕အပ္၊ အာဏာ ေပးတာေတြ၊
  • သူရဲ႕ ပါတီ ျဖစ္တဲ့ Thai Rak Thai လႊမ္းမိုးထားတဲ့ ပါလီမာန္ ကေန- သူရဲ႕ စီးပြားေရး အက်ိဳးစီးပြားေတြ၊  သူရဲ႕ ခ႐ိုနီ ေတြ အတြက္ အခြင့္ထူး ရေစမယ့္ ဥပေဒ ေျပာင္းလဲ မွဳေတြ၊
  • ထိုင္းဘုရင္ မင္းျမတ္ကို ဂ႐ုမစိုက္သည့္ သဘြယ္ ျပဳမူ လာတာေတြ၊ 
  • ၂၀၀၆-ခုႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၂၃-ရက္ (တစ္နည္း အားျဖင့္- ျပဳျပင္ ေရးဆြဲလိုက္တဲ့ Thai Telecommunication Act (2006) ထိုင္းႏိုင္ငံ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ စတင္ အသက္၀င္တဲ့ ေန႕) မွာ- သူပိုင္တဲ့ Shin Corporation ကို စကၤာပူ ႏိုင္ငံ သမာဆပ္ ဟိုးလ္ဒင္း ကို ထိုင္းေငြ ဘတ္ သန္းေပါင္း ၂ေထာင္ေက်ာ္ နဲ႕ ေရာင္းခဲ့ ေပမယ့္- အခြန္တစ္ျပားမွ ေပးစရာ မလိုေအာင္- ေစာေစာက တင္ျပထားတဲ့ အတိုင္း ပထမ အဆင့္ ဥပေဒ ျပင္၊ ေနာက္ၿပီး- ၿဗိတိသွ်ပိုင္ ဗာဂ်င္ အိုင္းလန္း မွာ- အမည္ခံ ကုမၸဏီ တစ္ခုေထာင္၊ အဲဒီ ကုမၸဏီ ကို သူ႕ရဲ႕ Shin Corporation ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္မွဳ လႊဲ (ဥပေဒ ျပင္ထားလို႔- အခြန္ေဆာင္စရာ မလိုပါ၊)၊ တစ္ခါ ဗာဂ်င္ အိုင္းလန္း ဟာ- အခြန္လြတ္ ျဖစ္တာမို႕ အဲဒီကေန- စကၤာပူ ႏိုင္ငံ သမာဆပ္ ဟိုးလ္ဒင္း ကို ေရာင္းရာမွာ လည္း အခြန္ မေပးရပါ။ သာမာန္ ျပည္သူတိုင္းဟာ- ၀န္ထမ္း ဆိုယင္ ၀င္ေငြခြန္၊ စီးပြားေရး သမား ဆိုယင္- လုပ္ငန္းခြန္၊ ေရာင္း၀ယ္ခြန္၊ အျမတ္ပမာဏ ေပၚ မူတည္တဲ့ အျမတ္ခြန္ စတာေတြကို ေဆာင္ၾကရ ေပမယ့္- သူကေတာ့- အားလံုးကို ေရွာင္ဖယ္ၿပီး တစ္ျပားမွ မေပးရေအာင္ လုပ္သြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
  • ဒါေၾကာင့္လည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ႐ိွ ေနရွင္း သတင္းစာႀကီးရဲ႕- ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၃-ရက္၊ အယ္ဒီတာ့ အာေဘာ္ အခန္းမွာ-  “The richest man in the Kingdom simply does not have the moral fibre to lead us.” “တိုင္းျပည္က အခ်မ္းသာဆံုး ပုဂၢိဳလ္မွာ- ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဦးေဆာင္မယ့္ ကိုယ္က်င့္တရား အမွ်င္ေလးမွ်ေတာင္ မ႐ိွပါ” လို႔ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
ဒီေနာက္မွာေတာ့- ပညာတတ္ ျပည္သူမ်ား နဲ႕ အတိုက္အခံ တို႕က ေန  သက္ဆင္ ႏွဳတ္ထြက္ေပး ဘို႔ ေတာင္းဆို လာပါေတာ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ- ထိုင္းႏိုင္ငံ ဟာ- ပညာေရးလည္း နိမ့္က်ၿပီး- ဆင္းရဲသူ ၇၅% ေက်ာ္တဲ့ အတြက္- လယ္သမား ဆင္းရဲသား အမ်ားစု အေနနဲ႕ ကေတာ့- ဘတ္ ၃၀ ေပးယင္- အလကား ေဆးကုလို႔ ရတယ္ ဆိုတဲ့- (ႏိုင္ငံ့ ေငြနဲ႕- ျပည္သူ ဆီက အမွတ္ယူထားတဲ့ က်န္းမာေရး စနစ္) နဲ႕- မဲတစ္ျပား အတြက္ ဘတ္ေငြ ၅၀၀ ေလာက္ ေပးႏိုင္တဲ့- ပါတီကို ေက်နပ္ သေဘာက် ေထာက္ခံ ေနဆဲပါပဲ။

တစ္ဘက္မွာေတာ့- တစ္ခ်ိန္တုန္းက သက္ဆင္ကို ေထာက္ခံ ခဲ့ဘူးတဲ့- မီဒီယာ သမား ဆုမ္ဒီ ကိုယ္တိုင္ က ဦးေဆာင္ၿပီး၊ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား၊ အျခားျခားေသာ ပါတီ၀င္မ်ား က- သက္ဆင္ အစိုးရ ႏွဳတ္ထြက္ေရး ေတာင္းဆို ဆႏၵျပပြဲ အရိွန္မ်ား ျမင့္တက္လာခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို ဆႏၵျပပြဲေတြ ေၾကာင့္ အၾကပ္ေတြ႕လာခ်ိန္ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၄-ရက္မွာ- ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ သက္ဆင္ဟာ- ပါလီမာန္ကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး- ဧၿပီလ ၂-ရက္ ေန႕မွာ ေရြးေကာက္ပြဲ အသစ္ က်င္းပဘို႔ ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ 
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္း မွာ- ယခုအထိ- ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေပါင္း ၂၆-ဦး ရိွခဲ့ၿပီး၊ ပါလီမာန္ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့တာ- စုစုေပါင္း ၁၅-ႀကိမ္ ႐ိွခဲ့ၿပီး၊ အခု လက္႐ိွကာလ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ယင္လပ္ ရဲ႕ ေၾကညာခ်က္က ၁၆-ခုေျမာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဘာျဖစ္လို႔ ပါလီမာန္ကို ဖ်က္သိမ္း တာ အေကာင္းဆံုးလည္း ဆိုေတာ့-
ဒီမိုကေရစီ စနစ္မွာ- လူတစ္ေယာက္ မဲ တစ္ျပားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဆင္းရဲသူ ခ်မ္းသာသူ၊ စဥ္းစား တတ္သူ၊ မစဥ္းစားတတ္သူ - ဘယ္သူပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မဲ တစ္ျပားသာ ေပးခြင့္ရပါတယ္။

ကိုယ့္ အႀကိဳက္ေလး (ကိုယ့္ပိုက္ဆံကေန ကိုယ့္ကို ျပန္ေပးတာ မသိၾကပါ။) ေပးသူကို- ေထာက္ခံမွာ ျဖစ္တဲ့- တစ္နည္းအားျဖင့္- လူအမ်ား စု ျဖစ္တဲ့- ၇၅% ေသာ ေတာသူ ေတာင္သား ေတြဆီ က မဲျပန္ရယင္ သူတို႔ ပဲ ႏိုင္မယ္ ဆိုတာကို သိလို႔ လုပ္တာ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ေလ့လာ ဆင္ျခင္ ဆန္းစစ္ တတ္သူ မ်ား အေနနဲ႕ ကေတာ့- သတိထားမိၾကပါတယ္။

တစ္ခ်က္ထဲမွာ- ဆႏၵျပသူမ်ားကို “ကဲ- ဒါက ျပည္သူ႕ ဆႏၵပဲေလ” ဆိုၿပီး ေျဖရွင္းၿပီး လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ပါလီမာန္ ဖ်က္သိမ္းၿပီး- ေ႐ြးေကာက္ပြဲ တစ္ခု ႏိုင္ငံ အ၀ွမ္း လုပ္တိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္ ေငြ ဘတ္သန္းေပါင္း မ်ားစြာ ကေတာ့ ကုန္က်မွာ အမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေစာေစာက ကိစၥကို ျပန္ေကာက္ၾကပါစို႔- 
ဆင္းတုေတာ္ ဖ်က္ဆီး ခံရတဲ့ ေန႕မွာပဲ- သက္ဆင္ မိသားစု ရဲ႕ အၾကံေပး နကၡတ္ေဗဒင္ ဆရာ Samrit Klomkliang မွ- “ဒါက ဘာကို ေျပာသလဲ ဆိုေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အေနနဲ႕ မတ္လ ၂၉-ရက္ ေန႕ ေနာက္ဆံုးထား မထြက္ေပးယင္- တိုင္းျပည္မွာ ေသြးထြက္ သံယို ကိစၥေတြ ျဖစ္လာပါမယ္” လို႔ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။  

ဒီ ေလးမ်က္ႏွာ ျဗဟၼာ ဆင္းတုေတာ္ကို ဖ်က္ဆီးၿပီး- အသစ္ ျပန္တည္တဲ့ ကိစၥဟာ- သက္ဆင္ရဲ႕ ေခတ္ပ်က္ ယၾတာေလလား လို႔လည္း- အခ်ိဳ႕က သံသယ ျဖစ္ၾကပါတယ္။

ယၾတာတို႕ျဖင့္ ေလွ်ာက္ေသာ လမ္း။
ဆင္းတုေတာ္ ကိစၥ ဟာ- ယၾတာ ဟုတ္မဟုတ္ မသိရေပမယ့္- ၿပီးခဲ့တဲ့ ယၾတာ သမိုင္းေလးေတြကိုေတာ့- ေလ့လာလို႔ ရပါတယ္။
၂၀၀၁-ေဖေဖၚ၀ါရီ လ- ကာလ- Thai Rak Thai ပါတီ အေနနဲ႕- ေအာင္ျမင္ၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္လာတဲ့ သက္ဆင္ဟာ- အဲဒီ ကတည္းက- ထိုင္ခံု ျပႆနာ စ႐ိွေနခဲ့ပါတယ္။

အမ်ိဳးသား အက်င့္ပ်က္ တိုက္ဖ်က္ေရး ဌာန ကေန- ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အသစ္စက္စက္ ကို ယခင္ အစိုးရ လက္ထက္မွာ ၀န္ႀကီးရာထူး ယူခဲ့သူ တစ္ဦး အေနနဲ႕- ပိုင္ဆိုင္မွဳ မ်ား ထိန္ခ်န္ ေၾကညာမွဳ နဲ႕ စတင္ တရားစြဲပါတယ္။ သက္ေသ အေထာက္အထားမ်ား အရ- ၿပီးခဲ့တဲ့ ၀န္ႀကီး ဘ၀တုန္းက ပိုင္ဆိုင္မွဳ မ်ားကို- သူရဲ႕- အိမ္ထိန္း၊ အိမ္ေဖၚ၊ ကားဒ႐ိုင္ဘာ၊ လံုၿခံဳေရး ၀န္ထမ္း တို႔ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္ မွဳ အေနနဲ႕ လိမ္လည္ မွတ္ပံုတင္ ထားခဲ့လို႕ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ- သူ႔အေနနဲ႕- ႏိုင္ငံေရး ေထာက္ခံခ်က္မ်ား၊ ယခင္က ရဲ၀န္ထမ္း အျဖစ္နဲ႕ သင္တန္း အတူတူ တက္ခဲ့တဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားရဲ႕ အကူအညီ မ်ားကိုသာ မက- ဂမၻီရ အကူအညီ ကိုပါ သူ႕အေနနဲ႕ ရယူခဲ့ပါတယ္။
ဒါကို Pasuk and Baker ရဲ႕ ဘိုင္အို ဂရပ္ဖီမွာ- ေဖၚျပထားတာကေတာ့-
သက္ဆင္ဟာ- ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းမွာ- ဘုန္းႀကီး အေရအတြက္ ၁၀၁၇ ပါး၊ ဘုရား ဆင္းတု ေတာ္ ၉ ဆူ နဲ႕၊ ပရိႆတ္ ၃၀၀၀၀ တိတိ တို႔နဲ႕ ဂါထာ မႏၱန္ ႐ြတ္ဆိုျခင္း ကို လုပ္ခဲ့ပါတယ္။သူ႕အေနနဲ႕- အစြမ္း႐ိွတဲ့ ဆိုတဲ့ အေဆာင္မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ယံုမက- သူ႕ရဲ႕ အိပ္ယာ၊ ျခင္ေတာင္ တို႔ကို ဖုန္းေရႊ အစီအယင္ မ်ား အတိုင္းသာ လုပ္ေဆာင္ေစပါတယ္။ 

ဆင္ယၾတာ။
ဆူရင္ ေဒသ ကို လည္ပတ္ တဲ့ ခရီးစဥ္မွာလည္း- သူရဲ႕ အာဏာ ကို အင္အား ျမင့္မား ေစဘို႔ အတြက္- ဆင္မုဆိုး၊ ဆင္ထိန္းမ်ား နဲ႕ အတူ- ေမွာ္အစီ အရင္ တစ္ခု ကို လုပ္ေဆာင္ ခဲ့တယ္ လို႕လည္း ဘိုင္အို ဂရပ္ဖီ ေရးသူမ်ား က ေဖၚျပၾကပါတယ္။
ေရွးအခါက စစ္ထြက္မယ့္ စစ္သားမ်ားဟာ- စစ္မထြက္ခင္ ဆင္ရဲ႕ ၀မ္းဗိုက္ေအာက္ က ျဖတ္ေလွ်ာက္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ အစီအရင္ ကို သက္ဆင္က လုပ္ေဆာင္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 
ဒီေနာက္မွာ- Baan Taklang ျမန္မာ အဓိပၸါယ္ ဆင္ရြာ ကို အစီအရင္ အရ- သြားရပါတယ္။ ဒီေနာက္မွာ- ေတာ့- အထူး အစီအရင္မ်ား ျပဳထားတဲ့- ဆင္ခၽြန္း ကို လက္ခံ ရ႐ိွခဲ့ၿပီး- ၀မ္းေျမာက္စြာနဲ႕-  "ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႕ ဒီ ဂါထာ အစီအရင္မ်ား နဲ႕ ခၽြန္းကို- ကၽြန္ေတာ့္ကို ျဖဳတ္ထုတ္ဘို႔ လုပ္သူ၊ ဆန္႕က်င္သူမ်ား အတြက္ သံုးပါမယ္" လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ (ဒါကို ေနရွင္း သတင္းစာ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၆ ရက္မွာ ဖတ္ႏိုင္ပါတယ္)
ေလးမ်က္ႏွာ ဆင္းတုေတာ္ ဖ်က္ဆီးခံရ ၿပီးမွာေတာ့- သက္ဆင္ဟာ- ေန႔လည္ ပိုင္းမွာ သြားေရာက္၊ ငွက္ ၉-ေကာင္ လႊတ္ၿပီး အျခား အစီအရင္မ်ား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း ကိုလည္း၊ ေနရွင္း သတင္းစာ ၂၀၀၆-ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၃ ရက္မွာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

ဆင္းတုေတာ္ ပ်က္ဆီးမွဳ အေပၚ ထိုင္းေဗဒင္ ဆရာတို႔ အျမင္။
ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့- ေလးမ်က္ႏွာ ဆင္းတုေတာ္ ဖ်က္ဆီး ခံရျခင္း အေပၚ ေဗဒင္ ဆရာ အားလံုး လိုလို က နိမိတ္ ဆိုး အေနျဖင့္ ရွဳျမင္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
  • ထိုင္းႏိုင္ငံ ေဗဒင္ ဆရာမ်ား အသင္း Astrological Association of Thailand (AAT) မွ ဆူရတတ္တဖုန္ ဆူ၀န္နရတ္ က အေနနဲ႕က- အကယ္၍- လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ သာ ေရွ႕ဆက္လုပ္ယင္- အလြန္ဆိုး႐ြားတာေတြ ျဖစ္လာမွာပဲ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊
  • အျခားထင္ရွားေသာ ေဗဒင္ ဆရာ တစ္ဦး ျဖစ္သည့္- ပင္ယို ပံုခ်ာရြန္ ကလည္း- ပါတီ မ်ား အေနျဖင့္- စုေပါင္း ညိွႏိွဳင္း အေျဖရွာသင့္ေၾကာင္း၊ ျဗဟၼာ အေနနဲ႕ မ်က္ႏွာ ၄-ခု ႐ိွတယ္ ဆိုေတာ့- အစိုးရ၊ အတိုက္အခံ၊ People’s Alliance for Democracy ႏွင့္ ဆင္းရဲသား ဆႏၵျပသူမ်ား ကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။ တစ္ဖြဲ႕ နဲ႕ တစ္ဖြဲ႕ ပူးေပါင္း ၾကမွသာ- ၿငိမ္းခ်မ္း ပါမယ္ ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ 
  • ထိုင္းႏိုင္ငံ ေဗဒင္ ဆရာမ်ား အသင္း Astrological Association of Thailand (AAT) ၏ ဒု-ဥကၠဌ ျဖစ္သူ- ၀ီ၀တ္ က်ရြန္ဆီရီ  အေနျဖင့္- ျဗဟၼာဆင္းတု ႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ ကံၾကမၼာသည္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း၊ လက္႐ိွအားျဖင့္ မေကာင္းေၾကာင္း၊ ေျပာျပခဲ့၏။
သက္ဆင္ ႏွင့္ မိတ္ေဆြ မ်ားက မူ- အျခား ေဗဒင္ ဆရာ တစ္ဦး၏ နိမိတ္ ေကာက္ပံုကို ယူခဲ့၏။ ရဲမွဴးႀကီး ခ်စ္ခ်ိဳင္း ၀ါနာဆာသစ္ (ထိုစဥ္က ဒု-၀န္ႀကီးခ်ဳပ္) အေနျဖင့္- ကၽြန္ေတာ္ အေနနဲ႕ ဆရာတစ္ဦး နဲ႕ ေျပာၾကည့္ရာမွာ- "ဒါဟာ- Phra Phrom ဆင္းတု ေတာ္ရဲ႕ - ကိုယ္ေတာ္တိုင္ စေတးတဲ့ ျဖစ္ရပ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခ အေနေတြ စတင္ ေကာင္းမြန္ လာၿပီ၊ ကံဆိုးမွဳ ေတြကို ပယ္ရွား လိုက္ၿပီ" ဟု ေျပာခဲ့၏။

အင္အားႀကီးေသာ ဓမၼကာယ ႏွင့္ မဟာမိတ္ ဖြဲ႕ျခင္း။
ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး တို႕သည္ ဆက္စပ္ ေန၏။ 
ဤသည္ကို လည္း သက္ဆင္ေကာင္းစြာ သိခဲ့ သျဖင့္- ထိုစဥ္က ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕တြင္- အင္အား အလြန္ႀကီးမားေသာ - လူေပါင္း သိန္းခ်ီ၍ တစ္ၿပိဳင္တည္း- ၀တ္စံုျပည့္ တရားထိုင္ ႏိုင္ေသာ ဓမၼကာယ ေက်ာင္းထိုင္- ဓမၼခ်ိဳင္းယိုး ႏွင့္ ေကာင္းစြာ ေပါင္းသင္း၏။ 
ဓမၼခ်ိဳင္းယိုး အေနျဖင့္- မွားယြင္းေသာ- တရားျပသမွဳမ်ား၊ လြန္စြာ ႀကီးမားေသာ အလြဲသံုးစားမွဳ မ်ား၊ (ထိုစဥ္က- ထိုဆရာေတာ္သည္- အီတလီ လုပ္ အေကာင္းစား ပိတ္ျဖင့္- လုပ္ေသာ အလြန္ေစ်းႀကီးသည့္- သဃၤာန္း ကိုသာ ၀တ္႐ံုၿပီး၊ ထိုင္းဘုရင္ မင္းျမတ္၏ စားေတာ္ပြဲထက္ မညံ့ေသာ- ဆြမ္းကိုသာ ဘုန္းေပးပါသည္။) ေၾကာင့္- သံဃ၀ိနိစၧယ အဖြဲ႕မွ စစ္ေဆး ေနခ်ိန္တြင္- 
ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာ (၂၀၀၆-ၾသဂုတ္လ ၂၄) အရ- 
The Dhammakaya court case has been dragging on for so long that most people have lost interest. The press is currently too busy with the heated politics of the day to bother with old news. The public is emotionally exhausted with political divisiveness caused by our Dear Leader to take up another controversy. The ailing Supreme Patriarch has long been hospitalised. For Dhammachayo’s supporters who are politicians in power, time is also running out. Now that they are losing their grip, they know they must act before it is too late. (Bangkok Post, 24 August 2006)“ဓမၼကာယ အမွဳ သည္- မ်ားစြာ အခ်ိန္ဆြဲ ထားသည့္ အတြက္- လူအမ်ားစု အေနျဖင့္- စိတ္၀င္စားမွဳ ေလ်ာ့နည္း သြားၿပီး ျဖစ္၏။ သတင္းစာ တို႔သည္ လည္း- သတင္းေဟာင္းထက္ ပူေလာင္ ေနေသာ ႏိုင္ငံေရး သတင္းတို႔ျဖင့္ အလုပ္မ်ားေန၏။ ျပည္သူတို႔သည္ လည္- ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အျငင္းပြားဘြယ္ ကိစၥတို႔ေၾကာင့္- ႏိုင္ငံေရး အကြဲအျပဲျဖင့္ ႏြမ္းနယ္ ေနၿပီ ျဖစ္၏။ သံဃာ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးလည္း- ေဆးရံု တက္ေနရသည္ မွာ ၾကာလွၿပီ ျဖစ္၏။ ဓမၼခ်ိဳင္းယိုး ကို ေထာက္ပံ့ေနေသာ- အာဏာရ ႏိုင္ငံေရး သမားတို႔လသည္- အခ်ိန္ သိပ္မက်န္ေတာ့။ ယခု အေနျဖင့္ သူတို႔ ကိုင္ထားသည္မ်ားကို လက္လႊတ္ ရေတာမည္ ျဖစ္ၿပီး- သိပ္ေနာက္မက်ခင္ တစ္ခုခု လုပ္ရေပေတာ့မည္။”
မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ- ဓမၼကာယ ႏွင့္- ဓမၼခ်ိဳင္းယိုး တို႔၏ အမွဳ မွာ ကား- ဘာမွ် ဆက္မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ပဲ- ဇတ္သိမ္းသြားကာ- ၄င္း ဓမၼကာယ အဖြဲ႕အစည္း ႏွင့္ ဓမၼခ်ိဳင္းယိုး ကား ျပန္လည္ အလံထူ လွ်က္႐ိွေန ပါေတာ့၏။

ထိုင္း အီးတီ ႏွင့္ ျမန္မာ အီးတီ။
တစ္ခ်ိန္က- သက္ဆင္ကို- အီးတီ နဲ႕ တူတယ္ ဆိုၿပီး- ထိုင္းတစ္ခ်ိဳ႕ က သူ႕အား အီးတီ ဟု ေခၚခဲ့ ၾကဘူးပါသည္။
၂၀၀၆ ခုတြင္ ျပႆနာမ်ား မ်ားျပားလာၿပီးေနာက္- ၾသဂုတ္လ တြင္ သက္ဆင္ သည္- ျမန္မာ အၾကားအျမင္ ဆရာမ အီးတီ ႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ခဲ့၏။
အီးတီ အေနျဖင့္- သက္ဆင္အား အၾကံေပးခ်က္မ်ားမွာ- 
“စက္တင္ဘာလ ၈-ရက္ မွ ၂၂- ရက္အတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံ ျပင္ပတြင္ ေနထိုင္သင့္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ- ဤကာလတြင္ ေနၾကတ္၊လၾကတ္မ်ား ႐ိွၿပီး၊ သက္ဆင္၏ ၾကယ္ အား အေမွာင္ဖုံးမည္။ ရပ္ေ၀း ႏိုင္ငံျခားတြင္ ပင္ပန္းမွဳ မ်ားကို ၾကံ့ၾကံ့ခံ ႏိုင္မည္ ဆိုပါက- စက္တင္ဘာ ၂၉ တြင္ အင္အားသစ္ ရမည္။” 
သက္ဆင္ အေနျဖင့္ အီးတီ ၏ ညႊန္ျပခ်က္ ကို လိုက္နာရန္ အတြက္- ထိုရက္ပိုင္းတြင္း နိုင္ငံျခားတြင္ ေနရန္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္း႐ိွ၏။ စက္တင္ဘာလ ၉-ရက္တြင္ ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ထြက္ခြာ၍- ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံ က်င္းပေနေသာ နယူးေရာက္ သို႔ ဦးတည္၏။ ဟတ္ယိုင္တြင္- ဗံုးေပါက္ကြဲ၍- လူ ၄-ဦး ေသဆံုးၿပီး၊ ၈၂ ဦး ဒဏ္ရာ ရခဲ့ေသာ စက္တင္ဘာလ ၁၆-ရက္တြင္လည္း ျပန္မလာပဲ- စက္တင္ဘာ ၂၂-ရက္ မွသာ ဘန္ေကာက္သို႔ ျပန္ရန္ စီစဥ္ထား၏။

အီးတီ၏ ေဟာေျပာခ်က္သည္ကား- အလုပ္ျပဳတ္ေလာက္ ေအာင္ မွန္ေတာ့၏။

စက္တင္ဘာ ၁၉-ရက္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆုန္ထီ ဦးေဆာင္ေသာ ထိုင္းတပ္မေတာ္ သည္ သက္ဆင္အစိုးရ အား ျဖဳတ္ခ်ၿပီး ေသြးထြက္ သံယို မ႐ိွေစပဲလွ်က္- ႏိုင္ငံ အာဏာကို သိမ္းလိုက္၏။
ထိုေန႔- တိတိပပ အားျဖင့္- စက္တင္ဘာ ၁၉-ရက္ သည္- ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆုန္ထီ ႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက- ေဗဒင္ဆရာမ်ား ႏွင့္ ညိွႏိွဳင္းၿပီး ေရြးခ်ယ္ေသာ ေန႕ျဖစ္ေတာ့၏။
ဤသည္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံ - ေနရွင္း သတင္းစာႀကီးမွ- 
 “General Sonthi Boonyaratglin, the Army chief, led a successful coup to topple the Thaksin government. His destiny hinged heavily on the auspicious number nine.” The coup took place on the 19th day of the 9th month in the Buddhist year 2549. The day following the coup, General Sonthi appeared on TV at 9:39 am. “It was the number nine all the way.”“ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆုန္ထီ အေနျဖင့္- သက္ဆင္ အစိုးရ အား ေအာင္ျမင္စြာ ျဖဳတ္ခ်ခဲ့သည္။ သူ၏ ကံၾကမၼာသည္ မဂၤလာ နံပတ္ ၉-ဂဏန္း ေပၚတြင္ မ်ားစြာ မူတည္ ေနသည္။ အာဏာ သိမ္းမွဳ ျဖစ္ေသာ ေန႔သည္ ၂၅၄၉-ခုႏွစ္၏ ၉ လ ပိုင္း၊ ၁၉- ရက္ ေန႕ ျဖစ္ကာ- ေနာက္ေန႕- တီဗီြ ေပၚတြင္  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆုန္ထီ အား ေတြ႕ျမင္ရသည္ မွာလည္း နံနက္ ၉း၃၀ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္- အားလံုးတို႔သည္ ၉ ဂဏန္း တို႔ ျဖစ္ေနသတည္း။ ”

ဆက္လက္၍ - ေနရွင္း သတင္းစာႀကီးမွ- 
“မည္သို႔ မည္ပံု နည္းျဖင့္- ျမန္မာ အၾကားအျမင္ ဆရာမ အီးတီ- အေနျဖင့္- ဤ ညီမွ်ျခင္း အီေကြရွင္းတြင္ ကြက္တိ ပါ၀င္လာသည္ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေသခ်ာ။ သို႔ေသာ္- ေကာလာ ဟဠ သတင္းမ်ား အရ- သူမ သည္- ႀကိဳတင္ သတင္းေပး အေနျဖင့္- အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု အေနျဖင့္- ပါ၀င္ေနမည္လား။ …..

ကဲ- ဒါကေတာ့- ကၽြန္ေတာ္ စုေဆာင္း သိ႐ိွရသမွ်-  သက္ဆင္ရယ္-ေဗဒင္ရယ္-ေလးမ်က္ႏွာ ဘုရားရယ္…မွ်သာ ျဖစ္ပါတယ္။

အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)
REFERENCES

Charles Keyes : The Destruction of a Shrine to Brahma in Bangkok and the Fall of Thaksin Shinawatra: The Occult and the Thai Coup in Thailand of September 2006
Apinya Fuengfusakul. 1993. “Empire of Crystal and Utopian Commune: Two Types of
Contemporary Theravada Reform in Thailand,” Sojourn, 8.1:153-83.
Baker, Chris 2006. “Revival, Renewal and Reinvention: The Complex Life of Thailand’s
Monarch,” asiasentinel.com
Chularat Saengpassa. 2006. “Social Divide, Land Of Sighs,” The Nation, March 12, 2006
Comaroff, Jean and John L. Comaroff. 2002. “Millennial Capitalism, Occult Economies and
the Crisis of Reproduction in South Africa,” in Religion and Sexuality in Cross-
Cultural Perspective, ed. by Stephen Ellingson and M. Christian Green. London:
Routledge. Pp. 223-250.
Cook, Nerida M. 1989. “Astrology in Thailand: The Future and the Recollection of the Past,”
Unpublished PhD dissertation, Australian National University.
____. 1991. “Thai Identity in the Astrological Tradition,” in National Identity and Its
Defenders: Thailand, 1939-1989, ed. by Craig J. Reynolds. Melbourne: Monash
University, Centre of Southeast Asian Studies, Monash Papers on Southeast Asia, No.
25. Pp. 233-260.
Cornwel-Smith, Philip. 2005. Very Thai: Everyday Popular Culture. Bangkok: River Books.
Evans, Grant. 2006. Review of The King Never Smiles: A Biography of Thailand’s Bhumibol
Adulyadej, by Paul M. Handley, Far Eastern Economic Review, September.
Geertz, Clifford. 1980. Negara: The Theatre State in Nineteenth-century Bali. Princeton, N.J.:
Princeton University Press.
Handley, Paul. 2006. The King Never Smiles: A Biography of Thailand’s Bhumipol Adulyadej.
New Haven: Yale University Press.
Hanks, Lucien M. 1962. “Merit and Power in the Thai Social Order,” American
Anthropologist, 64.6:1247-1261.
Heikkilä-Horn, Marja-Leena. 1996. Santi Asoke Buddhism and Thai State Response. Åbo:
Åbo Adkademis Förlang.
Irvine, Walter. 1982. “The Thai-Yuan ‘Madman,’ and the Modernising, Developing Thai
Nation, as Bounded Entities under Threat: A Study in the Replication of a Single
Image,” Unpublished PhD. Dissertation, School of Oriental and African Studies,
University of London.
Jackson, Peter A. 1999a. “Royal Spirits, Chinese Gods, and Magic Monks: Thailand’s Boomtime
Religions of Prosperity,” South East Asian Research, 7.3:245-320.
Jackson, Peter A. 1999b. “The Enchanting Spirit of Thai Capitalism: The Cult of Luang Phor
Khoon and the Post-Modernization of Thai Buddhism,” South East Asia Research, 7.1:
5-60.
ARI Working Paper No. 80 Asia Research Institute ● Singapore
29
Jacobs, Rachelle M. 2002. “Nirvana for Sale?: Buddhism, Wealth, and Modernity in
Contemporary Thailand,” Unpublished PhD Dissertation, Northwestern University
Kasian Tejapira. 2006. “Toppling Thaksin,” New Left Review, 39:5-37
Keyes, Charles F. 1999a. “Moral Authority of the Sangha and Modernity in Thailand: Sexual
Scandals, Sectarian Dissent, and Political Resistance,” in Socially Engaged Buddhism
for the New Millennium: Essays in Honor of the Ven. Phra Dhammapitaka (Bhikkhu
P.A. Payutto on his 60th Birthday Anniversary. Sulak Sivaraksa, ed. Bangkok: Sathira-
Nagapradipa Foundation and Foundation for Children. Pp. 121-47.
____. 1999b. “Buddhism Fragmented: Thai Buddhism and Political Order since the 1970s,”
Keynote address presented at Seventh International Thai Studies Conference,
Amsterdam, July.
____. Forthcoming. “Communism, Peasants and Buddhism: The Failure of ‘Peasant
Revolutions’ in Thailand in Comparison to Cambodia,” to appear in a festschrift
honoring Professor May Ebihara, edited by John Marston, in preparation.
Kirsch, A. Thomas. 1977. “Complexity in the Thai Religious System: An Interpretation,”
Journal of Asian Studies, 36.2:241-266.
Nithinand Yorsaengrat. 1999. “Shrine of the Times: The Erawan Shrine draws an increasing
number of devotees from Thailand and many other countries who need to believe in
the benevolence of a supreme creator,” The Nation, September 19.
Pasuk Phongpaichit and Chris Baker. 2004. Thaksin: The Business of Politics in Thailand.
Chiang Mai: Silkworm Books.
Pasuk Phongpaichit and Sungsidh Pitiyarangsan. 1994. Corruption and Democracy in
Thailand. Bangkok: Chulalongkorn University, Faculty of Economics, Political
Economy Centre.
Pattana Kitiarsa. 1999. “‘You May Not Believe but Never Offend Spirit’: Spirit-Medium Cult
Discourses and the Postmodernization of Thai Religion,” Unpublished PhD
Dissertation, University of Washington.
____. 2005. “Beyond Syncretism: Hybridization of Popular Religion in Contemporary
Thailand.” Journal of Southeast Asian Studies. 36. 3: 461-478.
____. In Press. “Buddha Phanit’: Revisiting Thailand’s Prosperity Religion and Occult
Economy,” in Marketing Gods: Rethinking Religious Commodifications in Asia, ed.
by Pattana Kitiarsa. London and New York: Routledge/Curzon.
“Planetsave”. 2001. “Lichens' location one of the Smokies' best-kept secrets,”
http://www.planetsave.com/ps_mambo/index.php?option=com_content&task=view&i
d=1590&Itemid=61
Reynolds, Frank. 1972. “The Two Wheels of Dhamma: A Study of Early Buddhism,” In The
Two Wheels of Dhamma: Essays on the Theravada Tradition in India and Ceylon.
Bardwell L. Smith, ed. Chambersburg, PA: American Academy of Religion, AAR
Studies in Religion, 3, pp. 6-30.
ARI Working Paper No. 80 Asia Research Institute ● Singapore
30
Sanham, Caleb. 2001. “The show goes on for Thai media and monk circus,” Asian Sex
Gazette, October 20 (from on-line version at:
http://www.asiansexgazette.com/asg/southeast_asia/southeast01news64.htm).
Sanitsuda Ekachai. 2006. “Prosecutors let monk off the hook,” Bangkok Post, August 24.
Smith, Bardwell L. 1972. “Introduction,” in The Two Wheels of the Dhamma. Bardwell L.
Smith, ed. Chambersburg, PA: American Academy of Religion (AAR Studies in
Religion, No. 3). pp. 1-6.
Sirindhorn, H.R.H. Princess.1982. Thotsabarami nai Phutthasatsana Thērawat (The Ten
Virtues in Theravada Buddhism). Bangkok: Mahamakutratchawithayalai, 2525.
Subhatra Bhumiprabhas. 2006. “‘Brahma is always with us’,” The Nation, March 22
Sutin Wannabovorn. 2006. “Police Probing Attack on Thailand Shrine,” Associated Press
story appearing in The Washington Post, March 22.
Tambiah, S.J. 1976. World Conqueror and World Renouncer: A Study of Buddhism and
Polity in Thailand against a Historical Background. Cambridge: Cambridge
University Press.
Thak Chaloemtiarana. 1979. Thailand: The Politics of Despotic Paternalism. Bangkok:
Social Science Association of Thailand and Thai Khadi Institute, Thammasat
University.
Thanong Khanthong. 2006. “Thaksin the wizard attempts a supernatural twist,” The Nation,
March 24.
Taussig, Michael T. 1983. The Devil and Commodity Fetishism in South America. Chapel
Hill: The University of North Carolina Press.
Turner, Victor W. 1974. Dramas, Fields and Metaphors: Symbolic Action in Human Society.
Ithaca, New York: Cornell University Press.
Wales, H. G. Quaritch. 1982. Divination in Thailand: The Hopes and Fears of A Southeast
Asian People. London: Curzon.
Warren, William. 1997. Prem Tinsulanonda: Soldier and Statesman. Bangkok: M.L.
Tridosyuth Devakul.
Weller, Robert P. 1994. “Capitalism, Community and the Rise of Amoral Cults in Asian
Visions of Authority: Religion and the Modern States of East and Southeast Asia.
Charles F. Keyes, Laurel Kendall, and Helen Hardacre, eds. Honolulu: University of
Hawaii Press. Pp. 141-64.
____. In Press. “The Big Picture of Religious Commodifications in Asia,” in Marketing Gods:
Rethinking Religious Commodifications in Asia, ed. by Pattana Kitiarsa. London and
New York: Routledge/Curzon.

[+/-] show/hide this post

No comments:

Post a Comment