Monday, December 26, 2011

ေမြးႏွစ္ အလိုက္ ေဟာဆိုေသာ နကၡတ္ပညာ

ဇာတာ နကၡတ္ ဆိုလွ်င္- နာရီ၊ မိနစ္၊ (ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ စကၠန္႔) ပိုင္း ႏွင့္ ေမြးဖြားရာ ေနရာ ေဒသ အတိအက် သိမွသာ- အခ်က္ အလက္အားျဖင့္ မွန္ကန္ ေသာ ဇာတာ တစ္ေစာင္ကို တြက္ခ်က္ ႏိုင္ေပရာ- အခ်ိဳ႕ မိတ္ေဆြ မ်ားက တ႐ုပ္ နည္း ေတြလို ႏွစ္သိ႐ံုမွ် ျဖင့္- ဇာတာရွင္၏ စ႐ိုက္ အားျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုသူ၏ ကံၾကမၼာ အၾကမ္းဖ်င္း သိႏိုင္ေသာ နည္းမ်ား မ႐ိွေလဘူးလား ဟု ေမးျမန္းလာခဲ့ဘူးပါ၏။
ျမန္မာ့႐ိုးရာ မဟာဘုတ္ ပညာတြင္လည္း- ၁-ၾကြင္း၊ ၂-ၾကြင္းတို႔၏ ေယဘူယ် သေဘာမ်ားကို ေဟာဆိုေသာ စနစ္႐ိွသည္ကို မဟာဘုတ္ ေလ့လာဘူးသူတိုင္း သိၾကပါ၏။


ဒါျဖင့္လွ်င္- နကၡတ္ပညာတြင္ေရာ ႐ိွပါသလား-
သင္ မည္သို႔ ထင္ပါသနည္း။
အမွန္အားျဖင့္ နကၡတ္ပညာတြင္လည္း ႐ိွပါသည္။ ႐ိွသည္မွ- က်မ္းေတာ္ေတာ္မ်ား တြင္ကို ပါ႐ိွသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း- လြန္စြာ သံုးခဲလွ၊ ေတြ႕႐ိွရန္ ရွားပါးလွ သျဖင့္- နကၡတ္ပညာ ၏ - ႏွစ္အလိုက္- သေဘာကို ေဟာဆို ႏိုင္ေသာ နည္းတို႕ကို လူသိနည္း လွပါ၏။ ရာသီဘြား ေဟာကိန္းမ်ားသည္ အေနာက္တိုင္းမူ သေဘာ ျဖစ္၍- ယခု နည္းမွာမူ အေရွ႕တိုင္း နကၡတ္ မူ ေ၀ဒ မူ ျဖစ္၏။

ပထမ ဦးစြာ အေနျဖင့္- တ႐ုုပ္လူမ်ိဳး မ်ားျပားေသာ ေနရာတြင္ ေနထိုင္ၾကသူမ်ား အေနျဖင့္- အနည္းဆံုး အဆင့္ သိထားရန္ လိုအပ္ေသာ- တ႐ုပ္ ႐ိုးရာ ႏွစ္မ်ား အေၾကာင္း ကို ဦးစြာ ေျပာလို ပါသည္။
က်ား၊ ယုန္၊ နဂါး၊ ေျမြ၊ ျမင္း၊ ဆိတ္၊ ေမ်ာက္၊ ၾကက္၊ ေခြး၊ ၀က္၊ ၾကြက္၊ ႏြား ဆိုေသာ သတၱ၀ါ ၁၂-မ်ိဳးတို႔ ႏွင့္ ၁၂-ရာသီ ရာသီခြင္ ကို ဖန္တီးထားေသာ တ႐ုပ္ ႐ိုးရာ ႏွစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ တို႔တြင္-
မီး၊ ေျမ၊ သတၱဳ၊ ေရ၊ သစ္သား ဆိုေသာ တ႐ုပ္ အယူအဆ ဓါတ္ ၅-မ်ိဳးႏွင့္ တြဲဘက္ လိုက္ေသာ အခါ- ၁၂ x ၅ = ၆၀ ဆိုေသာ ႏွစ္ ၆၀ အုပ္စု လိုက္ ႏွစ္ အမ်ိဳးအစားမ်ား ရလာ ပါသည္။
အမွန္အားျဖင့္ ေတာ့- ထိုႏွစ္မ်ားတြင္လည္း ႏွစ္၏ အဆံုး ဂဏန္း အရ- ယင္ ႏွင့္ ယန္ ထပ္ခြဲထားခ်က္မ်ား ႐ိွပါေသး၏။

ေအာက္တြင္ ေဖၚျပထားသည္မွာ- ႏွစ္ အလိုက္ တ႐ုပ္ ႐ိုးရာ- တိရစၧာန္ အမည္မ်ားႏွင့္ ဓါတ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဖုန္းေရႊပညာရွင္မ်ား၊ ယိက်င္း ပညာရွင္မ်ား ေရးသားေသာ တ႐ုပ္ႏွစ္ အေဟာမ်ားကိုမူ အလြယ္ ေလ့လာ ႏိုင္သျဖင့္- တ႐ုပ္ ႏွစ္ ေမြးအေဟာမ်ားကိုမူ ဤေနရာတြင္ မေဖၚျပေပးေတာ့ပါ။


နကၡတ္ ပညာဘက္မွ ႏွစ္မ်ား အလိုက္ သတ္မွတ္ျခင္း။

ေကာင္းပါၿပီ- ယခု အခါ နကၡတ္ ပညာဘက္မွ ႏွစ္မ်ား အလိုက္ ခြဲေ၀ျခင္းကို ေဖၚျပေပးပါမည္။
နကၡတ္ ပညာတြင္ ထိုကဲ့သို ႏွစ္မ်ားကို အုပ္စု ခြဲသတ္မွတ္ျခင္းကို “သံ၀တၱရ သာရ” ဟု ေခၚတြင္ပါ၏။ ၄င္းကို “ဇာတက ျဗဟၼမ္ က်မ္း” တြင္ ေဖၚျပခဲ့၏။ “သံ၀တၱရ သာရ” ဆိုသည္မွာ- ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္သည္ ၄င္း၏ ပ်မ္းမွ် သြားႏွဳန္း (တစ္ႏွစ္လွ်င္ တရာသီ ႏွဳန္း) ျဖင့္ ျဖတ္သန္း ခဲ့ျခင္း အေပၚမူတည္၍- အက်ိဳးအျပစ္ အေနအထား မ်ားကို သတ္မွတ္ ေဟာဆိုျခင္း ျဖစ္၏။
စၾကာ၀ဠာ၏ စတင္ ျဖစ္ေပၚမွဳ ကာလတြင္ ၾကာသပေတး ႏွင့္ စေနတို႔သည္ မိႆ ရာသီ - ၀-အံသာ (ဒီဂရီ) မွ စတင္ ခဲ့ၾကၿပီး၊ တစ္ေန႔လွ်င္ ၂-မိနစ္ (ဒီဂရီ၊ မိနစ္ ကို ဆိုလိုသည္။ နာရီ၊ မိနစ္ မဟုတ္) မွ်သာ ေရြ႕လ်ားေနေသာ စေန အေနျဖင့္- ရာသီ စက္၀န္း တစ္ပါတ္ အတြက္ အႏွစ္ ၃၀- အခ်ိန္ ၾကာ၏။
တစ္ေန႔လွ်င္ ၅-မိနစ္ (ဒီဂရီ၊ မိနစ္ ကို ဆိုလိုသည္။ နာရီ၊ မိနစ္ မဟုတ္) မွ်သာ ေရြ႕လ်ားေနေသာ စေန အေနျဖင့္- ရာသီ စက္၀န္း တစ္ပါတ္ အတြက္ အႏွစ္ ၁၂ တာမွ်- အခ်ိန္ ၾကာ၏။ ၄င္းတို႔ ၂-ခု အႏွစ္ ၃၀ ႏွင့္ ၁၂- ႏွစ္ တို႔၏ အငယ္ဆံုး ဘံုပိုင္းေျခ (ဘ.စ.င) ကို ယူလိုက္ရာ အႏွစ္ ၆၀ ကိုရ႐ိွ၏။ အႏွစ္ ၆၀ ကို ၁၂ ႏွင့္လည္း ျပတ္သလို- ၃၀ ႏွင့္ လည္း ျပတ္၍ - ၄င္းမွာ အငယ္ဆံုးေသာ ဘံုပိုင္းေျခ ျဖစ္၏။
ဆိုလိုသည္မွာ တစ္ႏွစ္ခ်င္း ကာလ အလိုက္- စေန ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္တို႔၏ အၾကားမွ အကြာအေ၀း ကို မူတည္၍ - ေကာင္းေသာ၊ ဆိုးေသာ လႊမ္းမိုးထားမွဳ အေနအထားတို႔ကို မူတည္၍- ႏွစ္အလိုက္ - ထိုႏွစ္မ်ားတြင္ ေမြးဖြားသူတို႔၏ ကံၾကမၼာကို ေဟာဆိုျခင္းကို “သံ၀တၱရ သာရ” ဟု အလြယ္ နားလည္ႏိုင္ပါသည္။ “သံ၀တၱရ သာရ” ၏ အျခားေသာ အဓိပၸါယ္ ဆိုလိုရင္းမ်ား မ်ားစြာ ႐ိွေနေသးေသာ္လည္း ရွဳပ္ေထြးသြားမည္ စိုး၍ မေဖၚျပေတာ့ပါ။
ဤေနရာတြင္ လြန္စြာ ေရွးက်ေသာ က်မ္းအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ကြဲလြဲခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ “ဘရိဂု သံဟိတ” က်မ္းတြင္ ထိုၿဂိဳဟ္ ၂-လံုး၏ ဆက္စပ္မွဳမွ သံုးသပ္ခဲ့ျခင္းကို အေျချပဳထား၍- “သိဒႏၶႏၲ ေဇာတိသွ်” က်မ္းတြင္ “၀ိဇယ-ႏွစ္” မွ အစျပဳ၍- “နႏၵဏ-ႏွစ္” တြင္ အဆံုး ဟူ၍ သံ၀တၱရ သာရ” ႏွစ္ ၆၀-ကို ယူဆေသာ္လည္း၊ ဆရာ ၀ါရဟ မိဟိရ ျပဳစုေတာ္မူသည့္ “ၿဗိဳ႕ဟဇ္ သံဟိတ” က်မ္းတြင္မူ- “၀ိဇယ-ႏွစ္” မွ အစမျပဳပဲ- “ပရဗၺါ၀-ႏွစ္” မွ စတင္ေရတြက္ျခင္းျဖင့္ ယခု ေဖၚျပခ်က္မ်ားသည္ ဆရာသခင္ ၀ါရဟ မိဟိရ ယူဆသည့္ အတိုင္း ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါ၏။



အမွတ္ (၁)
ပရဗၺါ၀-ႏွစ္
ဤႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားသူတို႔သည္ ပစၥည္းမ်ိဳးစံု တို႔အား စုေဆာင္း သိမ္းဆည္း တတ္ျခင္း၊ အရန္သင့္ ထားသိုတတ္ျခင္း၊ သားမ်ား ထြန္းကားျခင္း၊ အသိဥာဏ္ ပညာေကာင္းမြန္ျခင္း၊ စည္းစိမ္ ျပည့္စံု၍- အသက္ရွည္မည္ ဟု ဆိုပါသည္။ ဇာတာက ပရိဇာတ - က်မ္းအဆိုအရမူ- ဤႏွစ္တြင္ ေမြးသူသည္ ရဲရင့္ျခင္း၊ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ေကာင္းျမတ္မွဳမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္း၊ နကၡတ္ ပညာကို တတ္ကၽြမ္း၍ နတ္ေဒ၀တာတို႔ႏွင့္ ကၽြမ္း၀င္ျခင္းတို႔ ျဖစ္မည္ဟု ဆိုပါသည္။

အမွတ္ (၂)
၀ိဘာ၀- ႏွစ္
ဤႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားသူတို႔သည္ သံုးစြဲရန္ အရာတို႔တြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္ျခင္း၊ အလြန္လွပ ျခင္း၊ လက္႐ံုးရည္ ႏွလံုးရည္ ျပည့္စံုျခင္း၊ ၀ိဇၨာ ပညာတို႔၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို သိ႐ိွႏိုင္ျခင္း၊ မိသားစု အႀကီးအကဲ ျဖစ္ျခင္း၊ ေကာင္းစြာ ျပဳမူက်င့္ၾကံျခင္း၊ ယဥ္ေက်းျခင္း၊ ပညာတို႔ကို ေလ့လာ တတ္ေျမာက္ျခင္း တို႔ ျဖစ္မည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဇာတက ပရိဇာတ က်မ္းအလိုအရမူ- ဤႏွစ္ေမြးသူတို႔သည္ ေတာင့္တမွဳမ်ားတတ္ ျခင္း၊ ခ်ီးက်ဴးခံရေသာ မိဘထက္သာလြန္ေသာ ဥစၥာပစၥည္း ၾကြယ္၀ျခင္း၊ ညာတိ၊ ပညာဂုဏ္တို႔ႏွင့္ ေက်ာ္ၾကားျခင္း ျဖစ္မည္ဟု ဆိုထားသည္။ "၀ိဘာ၀" ဆိုသည္မွာ အလြန္ ခမ္းနား တင့္တယ္ျခင္း၊ ၾကြယ္၀ ခမ္းနားျခင္း ဆိုေသာ သေဘာကို ဆိုလိုသည္။ ဤေနရာတြင္ အလြန္အက်ဴး ဆိုေသာ သေဘာလည္း ပါ၀င္လွ်က္ ႐ိွေန၏။ ဤႏွစ္ ေမြးသူတို႔သည္ ၄င္းတို႔ ေ႐ြးခ်ယ္ လုပ္ေဆာင္ေသာ ကိစၥရပ္တို႔တြင္ ၄င္းတို႔၏ အမည္ ထြန္းေပါက္မည္ ဟုလည္း ဆိုထား၏။ ပင္ကိုယ္ စ႐ိုက္တြင္ နာက်ည္းမုန္းတီး ဓါတ္ခံ လံုး၀ ကင္းတတ္၏။ ဤသူတို႔သည္ က်ိဳးေၾကာင္း သဘာ၀ ကို တြက္ဆ တတ္ၾကၿပီး- ကိစၥတစ္ရပ္တြင္ အစြဲျဖင့္ ကိုင္တြယ္ျခင္း၊ အစြန္းေရာက္ တတ္ျခင္း၊ မေလးမစား လုပ္ျခင္းမ်ား မ႐ိွတတ္ပဲ- သိပၸံနည္းက်က် သဘာ၀ က်က် ရွဳေထာင့္မွ ၾကည့္တတ္ၾကသည္ ဆို၏။ အျခားက်မ္း တစ္ခုျဖစ္ေသာ - "မာဏၰႆ ဂါရီ" က်မ္း အဆိုအရမူ- ဤႏွစ္ ေမြးသူတို႔သည္- မိန္းမ ဆန္ေသာ ပင္ကိုယ္ စိတ္ထားမ်ိဳး၊ ႐ိွတတ္သည္၊ အနားမထားေသာ ပင္ကိုယ္ စ႐ိုက္၊ ႏွင့္ လိုအပ္ပါက ခိုးဆိုး လုယက္၍- တစ္ဘက္တြင္ အမ်ားကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳတတ္သူ ျဖစ္မည္ ဟု ဆိုပါ၏။
ဆက္လက္ ေဖၚျပေပးပါမည္။
အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

[+/-] show/hide this post

2 comments:

ကိုပခန္း said...

မိႆအစကေန စေရတြက္တာဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္ေတြေရတြက္ရာမွာ နကၡတ္စက္၀န္းအစ (ယခုႏွစ္မ်ားအတြက္) ဧၿပီ ၁၃ ၁၄ ၀န္းက်င္ကေန စေရရမွာလားဆရာ။ ခရစ္ႏွစ္စ ဇန္န၀ါရီ ၁ ကေန စေရတြက္တာေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ဘူးထင္တယ္ဆရာ။ ထပ္မံရွင္းျပေပးပါဦးဆရာခင္ဗ်ား။

ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား) said...

ဟုတ္ပါတယ္ ကိုပခန္းေရ။
ျမန္မာ ႏွစ္ဆန္း ကေန စတင္ယူရပါတယ္။ သၾကၤန္ ႏွစ္ကူး မတိုင္မီ ေမြးသူမ်ား ဆိုယင္ေတာ့ ေရွ႕ႏွစ္အထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

Post a Comment