Saturday, September 24, 2011

ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္ (သို႔မဟုတ္) ရက္စက္သူလား၊ သားေကာင္လား…

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ကာလ ခန္႔က၊

တိုက္ဂရစ္ ၿမိဳ႕ အနီး႐ိွ အယ္လ္ အူဂ်ာ ဆိုေသာ ႐ြာကေလး တစ္႐ြာတြင္- အသက္ ၁၀- ႏွစ္ အ႐ြယ္ ကေလး ငယ္ တစ္ေယာက္သည္ ဘယ္ေနရာ သြားသြား သူ႔ကိုယ္သူ ကာကြယ္ ႏိုင္ရန္ သံပိုက္လံုး တစ္ေခ်ာင္းကို လက္တြင္ ျမဲျမဲ ကိုင္ေဆာင္လွ်က္- ဘခင္မဲ့ သူငယ္ အျဖစ္ လမ္းေပၚတြင္ က်င္လည္ ခဲ့ရ ပါသည္။
ဘခင္ မွ ေပးအပ္ေသာ ဘ၀ လံုျခံဳမွဳ တို႔ျဖင့္ ႀကီးျပင္း လာခဲ့ရမည့္ အေနအထားကို အသာထား- ဘခင္ကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ ဘူးသည့္ အခြင့္အေရး ကိုပင္ သူ မရ႐ိွခဲ့။

လူ႔ေလာက မွပင္ ထာ၀ရ ထြက္ခြာ သြားသည္လား၊ သား ႏွင့္ ဇနီးကို စြန္႔ပစ္သြား သည္လား- မေသခ်ာ သည့္ ခင္ပြန္း မ႐ိွေတာ့သည့္ ေနာက္တြင္- အားႏြဲ႕သူ မိခင္ အေနျဖင့္- ခုိကိုးရာ ျဖစ္လို ျဖစ္ျငား- ေနာက္ အိမ္ေထာင္ျပဳ မိလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း- ပေထြးျဖစ္သူ အီဗရာဟင္ အယ္လ္ ဟတ္ဆန္က သားငယ္ ကိုပင္ သူလိုခ်င္တာ အတြက္ ခိုးခိုင္းခဲ့သူ တစ္ဦး ျဖစ္ျပန္ ပါ၏။
ဘခင္ မ႐ိွ၊ မိခင္ ၏ ခ်စ္ေမတၱာႏွင့္ လံုျခံဳရာမဲ့ ဘ၀တြင္- အားကိုးရာ ဦးေလး ျဖစ္သူမွာလည္း- လူမမယ္ ကေလးငယ္ကို ရက္ရက္ စက္စက္ ႐ိုက္ႏွက္ ႏွိပ္စက္ တတ္သူ ျဖစ္ေန ျပန္ပါ၏။
သို႔ျဖင့္ပင္- သူသည္ ႏိုင္ရာစား ေလာက၊ ႀကီးႏိုင္ ငယ္ညွင္း ပတ္၀န္းက်င္ တြင္- “အင္အား ႐ိွမွ၊ လုပ္ရဲမွ လူေတြက မိမိကိုယ္ ေၾကာက္မည္၊ မိမိ အေနျဖင့္ ေပ်ာ့ညံ့လွ်င္ အရာ အားလံုးကို အရံွဳးေပးလိုက္ ရမည္” ဆိုေသာ ဘ၀ သင္ခန္းစာကို ရင္မွာ ပိုက္လွ်က္- အရာရာကို အၾကမ္းနည္း ျဖင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရပါ၏။
“Brighter Than The Baghdad Sun” ဆိုသည့္ စာအုပ္- စာမ်က္ႏွာ ၅၄-၅၅ အရ ဆိုလွ်င္ - ဆက္ဒမ္ အသက္ ၉-ႏွစ္ အ႐ြယ္ ၾသဂုတ္လ တစ္လ တြင္ မိခင္ ျဖစ္သူႏွင့္ အတူ ႐ိွေနခိုက္- လူ ၃-ဦးမွ မိခင္ ျဖစ္သူေရာ- ကေလးငယ္ ဆက္ဒမ္ ကိုပါ အဓမၼျပဳက်င့္ ခဲ့ၾကသည္ဟု ပင္ ဆိုပါသည္။ အသံထြက္ ငိုယိုလွ်င္- အသတ္ ခံရမည္ ျဖစ္၍ မငိုေစရန္ မိခင္က ဆြဲထိန္းထား ခဲ့ရသည္ ဟု ဆိုထားပါသည္။


သူ၏ ဘ၀တြင္-

  • လက္နက္ ႏွင့္ လက္႐ံုးရည္ သည္သာ မိမိ၏ အသက္ရွင္ႏိုင္မွဳ-
  • ရက္စက္ျခင္း သည္သာ ေအာင္ျမင္မွဳကို ရႏိုင္သည့္ လမ္းေၾကာင္း-
  • အမ်ားတကာကို အေၾကာက္တရား ဖန္တီး ေပးထားရျခင္းသည္သာ မိမိအတြက္ အလံုျခံဳဆံုး-
  • ပိုင္ဆိုင္မွဳတို႔ကို ကာကြယ္ရန္ အတြက္ တရားျခင္း၊ မတရားျခင္းကို ဂ႐ုစိုက္စရာ မလို-
  • အသက္ရွင္ခ်င္လွ်င္ မည္သူ႔ကိုမွ် မယံုနဲ႕-
ဆိုသည့္ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားကို အသက္ ၉- ႏွစ္ ၁၀- ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ ၏ ႏွလံုးသားတြင္ ေက်ာက္ထြင္း ထားသကဲ့သို႔- စြဲျမဲစြာ မွတ္ထင္ ခဲ့ရပါသည္။

ဤသည္ကား.. ၂၀ ရာစု ႏွင့္ ၂၁-ရာစုတြင္ အထင္ရွားဆံုး အာဏာရွင္ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္၊ ရက္စက္ တတ္သူ လူမဆန္သူ တစ္ဦး အျဖစ္လည္း ထင္ရွား ခဲ့ေသာ အီရတ္ သမၼတ ေဟာင္း ျဖစ္ခဲ့သူ ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္၏ ဘ၀ အစပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

သို႔ျဖင့္ပင္ - အသက္ရွင္သန္ေရး၊ သူထက္သူ အႏိုင္ရေရး အတြက္ မိမိ အေသခံမလား၊ သူမ်ားကို သတ္မလား ဆိုလွ်င္ - သူမ်ားကို သတ္မည့္ ဘက္ကို ေ႐ြးခဲ့သူ ဆက္ဒမ္သည္-
  • ၁၉၈၀ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ- ၂၂- ရက္ တြင္ အီရန္ ႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖင့္- ၈-ႏွစ္ၾကာ အီရန္၊ အီရတ္ စစ္ပြဲႀကီးတြင္ လူေပါင္း သန္း ႏွင့္ ခ်ီ၍ ေသေၾက ပ်က္စီး ေစခဲ့သည္။
  • ၁၉၈၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၈- ရက္တြင္ ဘဂၢဒတ္ ၿမိဳ႕မွ မိုင္ ၅၀ အကြာ႐ိွ ဒူးေဂ်း ၿမိဳ႕ကို သြားလည္ခိုက္- ဒါ၀ါ ေျပာက္က်ား အဖြဲ႕မ်ားက သူ႔အား လုပ္ၾကံရန္ အတြက္ သူ၏ ေမာ္ေတာ္ယဥ္တြဲ ကို ပစ္ခတ္ ခဲ့သည္ ကို လက္တုန္႔ ျပန္သည့္ အေနျဖင့္- ထိုၿမိဳ႕ေလး ႐ိွ - သန္သန္မာမာ ေယာက္်ား ၁၄၀ ေက်ာ္ တို႔ကို ဖမ္းဆီးခဲ့ကာ လက္စ ေဖ်ာက္ခဲ့သည္။ ကေလးငယ္ တစ္ခ်ိဳ႕ အပါအ၀င္ လူေပါင္း ၁၅၀၀ ေက်ာ္ကို ဖမ္းဆီး၊ ႏိွပ္စက္ စစ္ေဆး ခဲ့ၿပီးေနာက္- တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ အက်ဥ္းခ်ထား ခဲ့ၿပီးေနာက္- ထိုသူမ်ားအား ေတာင္ပိုင္း သဲကႏၲာရ ႐ိွ စခမ္းမ်ားသို႔ ႏွယ္ႏွင္ ခဲ့သည္။ ထိုၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕လံုးကို ဘူဒိုဇာ ႏွင့္ ထိုး၍ ဖ်က္ဆီး ပစ္ခဲ့သည္။
  • ၁၉၈၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂၃- ရက္မွ၊ စက္တင္ဘာလ ၆-ရက္ ေန႔ အထိ ဆက္ဒမ္ အစိုးရသည္ အမ္ဖာ ကန္ပိန္း ဆိုေသာ စီမံခ်က္ျဖင့္- အီရတ္ ေျမာက္ပိုင္း ႐ိွ ကာ့ဒစ္႐္ွ (ကာ့ဒ္ တိုင္းရင္းသား) မ်ား အား ကမာၻ႕ေျမေပၚမွ ေဖ်ာက္ပစ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ဤ စစ္ဆင္ေရး တြင္ အဆင့္ ၈-ဆင့္ ႐ိွ၍ - အီရတ္ စစ္သား ၂-သိန္း တို႔သည္ ထိုေဒသကို ၀န္းရံလွ်က္- လူမ်ားကို ဖမ္းဆီးျခင္း၊ ႐ြာမ်ားကို မီးတင္ ႐ိွဳ႕ျခင္းမ်ား ျပဳခဲ့သည္။ ဖမ္းမိသူ ေယာက္်ား မ်ားကို ပစ္သတ္၍ - ႀကီးမားေသာ သူသတ္ကုန္း ျဖစ္ခဲ့ ရသည္။ အမ်ိဳးသမီး၊ ကေလးငယ္မ်ား၊ သက္ႀကီး ႐ြယ္အိုမ်ားကို အက်ဥ္း စခမ္းမ်ားသို႔ ပို႔ခဲ့ၿပီး- ေနရာ တစ္ေနရာမွ ခုခံမွဳ ႐ိွပါက- ထိုေနရာ႐ိွ အားလံုးကို သတ္ပစ္ခဲ့၏။ ထိုျဖစ္ရပ္တြင္ လူေပါင္း တစ္သိန္း၊ ၈-ေသာင္း၊ ၂-ေထာင္ ေက်ာ္ ႐ိွခဲ့မည္ဟု ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားၾကသည္။ ထိုစီမံကိန္း တြင္ ဓါတု အဆိပ္ လက္နက္ သံုးစြဲျခင္း ကိုလည္း ေတြ႕႐ိွရ၍- လက္သံ ေျပာင္ခဲ့ေသာ ဆက္ဒမ္၏ ညီအကို ၀မ္းကြဲ ေတာ္သူ အလီ ဟတ္ဆန္ အယ္လ္ မာဂ်စ္ အား "Chemical Ali." ဟူေသာ ဂုဏ္ပုဒ္ တစ္ခု တိုးလာ ေစခဲ့သည္။
  • ၁၉၉၀၊ ၾသဂုတ္လ ၂-ရက္ေန႔တြင္ ကူ၀ိတ္ ႏိုင္ငံသို႔ က်ဴးေက်ာ္ ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္- အေမရိကန္ ပါ ပါ၀င္ ပတ္သက္ လာရေသာ ပင္လယ္ေကြ႕ စစ္ပြဲႀကီးကို ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
  • ၁၉၉၁၊ ခုႏွစ္ ပင္လယ္ေကြ႕ စစ္ပြဲႀကီး အၿပီးတြင္- ေတာင္ပိုင္း႐ိွ ႐ီွယား မ်ားႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္ ကာ့ဒ္ တိုင္းရင္းသား မ်ားမွ ေန၍ ဆက္ဒမ္ကို ပုန္ကန္ လာၾကသည္။ လက္တုန္႔ျပန္သည့္ အေနျဖင့္- အီရတ္ ေတာင္ပိုင္း တြင္ ႐ီွယား ဘာသာ၀င္ ေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာကို သတ္ပစ္ခဲ့သည္။ ႐ြာမ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္။
ဘ၀ ျမင္ကြင္းက်ယ္။
အေရးပါသည့္ သူ႔ဘ၀ ရက္စြဲမ်ားတို႔မွာ-
  • ၁၉၃၇-ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၈ တြင္ သူ႔ကို ေမြးဖြားခဲ့သည္။
  • ဘာအာသ္ ဆိုရွယ္လစ္ ပါတီသို႔ ၁၉၅၇ တြင္ ၀င္ေရာက္ ခဲ့သည္။
  • ၁၉၆၈ မွ ၁၉၇၉ တြင္ ဒုတိယ သမၼတ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္။
  • ၁၉၇၉ ဇူလိုင္လ ၁၆-ရက္ မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၉- ရက္ေန႔ အထိ အီရတ္ သမၼတ ရာထူးကို ရယူႏိုင္ ခဲ့သည္။
  • ၁၉၈၀ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ- ၂၂- ရက္ တြင္ အီရန္ ႏိုင္ငံကို က်ဴးေက်ာ္ခဲ့သည္။
  • ၁၉၉၀၊ ၾသဂုတ္လ ၂-ရက္ေန႔တြင္ ကူ၀ိတ္ ႏိုင္ငံသို႔ က်ဴးေက်ာ္ခဲ့သည္။
  • ၂၀၀၃-ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၀-ရက္ေန႔တြင္ အေမရိကန္ မွ ဗံုးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၃-ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၃-ရက္တြင္ သူ၏ သား ၂-ဦး ျဖစ္သူ အူေဒး ႏွင့္ ကူေဆး တို႔ ေသဆံုးခဲ့သည္။
  • ၂၀၀၃-ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၁၃-ရက္၊ ည ၈း၃၀ တြင္၊ တိုက္ဂရစ္ မွ ၁၅-ကီလိုမီတာ အကြာ ျဖစ္ေသာ အဒ္ ဒြာ၀ါ တြင္ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရသည္။
  • ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာ ၅-ရက္တြင္ ေသဒဏ္ အမိန္႔ ခ်မွတ္ျခင္း ခံရသည္။
  • ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၃၀-ရက္တြင္ ႀကိဳးျဖင့္ ေသဒဏ္ စီရင္ျခင္း ခံရသည္။
ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္ ႏွင့္ နကၡတၱ အျမင္။
တိုက္ဂရစ္ ၿမိဳ႕ အနီး႐ိွ အယ္လ္ အူဂ်ာ ဆိုေသာ ႐ြာကေလး တစ္႐ြာတြင္- ၁၉၃၇-ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၈-ရက္၊ ဗုဒၶဟူး ေန႔တြင္ သာမာန္ လယ္သမား မိသားစု မွ သူ႔အား ေမြးဖြားလာခဲ့၏။ ေမြးခ်ိန္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မတူညီေသာ အျမင္မ်ားစြာ ႐ိွၾကေသာ္လည္း- မိုးတား မွ နံနက္ ၇း၅၅ ျဖင့္ မူတည္၍ တြက္ခ်က္ ပါသည္။


ဤေနရာတြင္ ဇာတာခြင္မ်ားကို ေတြ႕ဘူး ျမင္ဘူး၊ ေလ့လာဘူး ခဲ့ေသာ္လည္း- အေျခခံ သခ်ၤာႏွင့္ ဆက္စပ္ ျမင္ရန္ အခက္အခဲ ႐ိွသူမ်ား နားလည္ ေစရန္ အတြက္ အနည္းငယ္ ရွင္းျပ ေပးလို ပါသည္။ ရာသီစက္ အေနျဖင့္ ျဖစ္ေစ- ဘယ္ဘက္တြင္ ျပထားေသာ ဇယားမွ ျဖစ္ေစ ၾကည့္လိုက္ပါက တနလၤာ ႏွင့္ အဂၤါ တို႔သည္ ၿဗိစၧာ ရာသီတြင္ တည္ေနၿပီး- ၆-တန္႔ ဘာ၀ ဟု ညာဘက္ ဇယားတြင္ ေဖၚျပထား၏။ တစ္ဖန္- ရာဟု သည္လည္း- ၿဗိစၧာ ရာသီ ဟု ဆိုထားလွ်က္- ညာဘက္ ဇယားတြင္ ၇-တန္႔တြင္ တည္သည္ဟု ဆိုထား၏။

ရာသီစက္ တစ္ခုတည္းကို ၾကည့္၍ ဘာ၀ တို႔ကို မွန္ကန္စြာ ျမင္ႏိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ ေရွးျမန္မာ ပညာရွင္မ်ားသည္ ဘာ၀ ကို သိရန္ ဘာ၀ စက္ကို သံုးရန္ ညႊန္ၾကား ခဲ့ၾကပါ၏။

၁၂-ရာသီ စက္၀ိုင္း ႏွင့္ ဘာ၀ တည္ေဆာက္ပံု သေဘာကို နားလည္ ထားျခင္း မ႐ိွပဲ- ရာသီ စက္ႏွင့္ ဘာ၀စက္ တို႔ကို ေကာင္းစြာ ကဲြျပားစြာ နားမလည္ သူမ်ား အေနျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အေျခခံ ၃၆၀ ဒီဂရီ စက္၀ိုင္း ႀကီး သ႑ာန္ ႐ိွထားေသာ ၁၂-ရာသီခြင္၏ သေဘာကို သခ်ၤာအျမင္ ျဖင့္ ဆက္စပ္ နားလည္ ရန္ အခက္အခဲ ႐ွိသူမ်ား အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘာ၀ စက္ကို အသံုးမျပဳတတ္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ ဂ႐ုမစိုက္ မိ၍ လည္းေကာင္း၊ ဘာ၀ စက္ကို မသံုးပဲ- ရာသီ စက္ တစ္ခုကိုသာ မူတည္၍- လဂ္မွ လက္ေထာက္ ေရတြက္ ၿပီး ဘာ၀မ်ားကို ေရတြက္လွ်င္ မွားတတ္ေသာ အမွား ျဖစ္ပါ၏။

ပထမဦးစြာ သတိထား ရမည္က- လဂ္သည္ ၿပိႆ ရာသီ၏ အစြန္းနားေလး၊ ေမထုန္ ရာသီ အနားဘက္ အျခမ္းတြင္ ကပ္တည္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ဤသို႔ေသာ လဂ္ ၏ တည္ေနရာသည္ ရာသီ တစ္ခု၏ အစ ပိုင္းေလးတြင္ ျဖစ္ေစ၊ အဆံုးပိုင္း ဘက္တြင္ ျဖစ္ေစ တည္ေသာ ဇာတာရွင္မ်ား အတြက္ ရာသီစက္ ႐ိွ လဂ္မွ လက္ေထာက္ ေရတြက္သူမ်ား အတြက္ မွားတတ္ႏိုင္ေသာ အေနအထား တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါ၏။ မိုးတား သင္တန္းသား အားလံုး တို႔သည္- အေျခခံ အဆင့္မွာပင္ မည္သည့္ ဘာ၀တြင္ တည္သည္ကို တြက္ႏိုင္ ၾကေသာ္လည္း၊ အခ်ိဳ႕သူတို႔ အေနျဖင့္ ျမင္ႏိုင္ရန္ အခက္အခဲ ႐ိွႏိုင္သျဖင့္ ေအာက္တြင္ နားလည္ ႏိုင္ေအာင္ ရွင္းျပေပးထားပါသည္။

ေအာက္ေဖၚျပပါ ပံုတြင္ ၁၂-ရာသီ စက္၀ိုင္း၏ အတြင္းဆံုးတြင္ ရာသီ မ်ားကို တစ္ခုခ်င္း ေဖၚျပေပးထား၍ (အစိမ္းေရာင္)- ေနာက္တစ္ဆင့္ တြင္ သက္ဆိုင္ရာ ရာသီ ကို ပိုင္ဆိုင္ေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ား (အျဖဴေရာင္)၊ ေနာက္တစ္ဆင့္တြင္ နကၡတ္မ်ား (အ၀ါေရာင္)၊ ေနာက္တစ္ဆင့္တြင္ နကၡတ္ သခင္မ်ား (အျဖဴေရာင္)၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ ပါဒ ရာသီ ေခၚ န၀င္း ရာသီမ်ား (အ၀ါေရာင္)၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ တြင္- န၀င္း သခင္မ်ား (အျပာႏုေရာင္) အဆင့္ဆင့္ ေဖၚျပထား၏။ ျမင္သာေအာင္ ဒီဂရီမ်ားကိုလည္း ေဖၚျပေပးထား၏။ (အေသးစိတ္ ျမင္လိုလွ်င္ ပံုကို ႏိွပ္လိုက္ပါ။)

ထိုစက္၀ိုင္း ကို အျပင္ဘက္မွ အျပာေရာင္ျဖင့္ ထပ္ပါတ္ လိုက္သည္က- ဘာ၀ စက္ျဖစ္၏။ ဘာ၀ စက္ သိရန္ အတြက္ ပထမဦးစြာ လဂ္ကို ေနရာခ်၏။ လဂ္၏ တည္ေနရာ သည္ 58.1411936653354 ဒီဂရီ တြင္ တည္၏။ ဤသည္ကို ၿပိႆ ရာသီမွ တိုင္းပါက- ၃၀ ဒီဂရီ ဖယ္လိုက္ေသာ္- 58.1411936653354 – 30= 28.1411936653354 ဒီဂရီ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ၿပိႆ- 28.1411936653354 ျဖစ္ေလရာ၊ ၄င္းကို ဒႆမ ပံုစံမွ ဒီဂရီ၊ မိနစ္ ပံုစံ ေျပာင္းရန္ အတြက္ - ေနာက္႐ိွ ဒႆမ တန္ဘိုးကို ၆၀ ျဖင့္ ေျမွာက္လိုက္ပါက- (0.1411936653354 x 60= 8.471619920124 မိနစ္) ကိုရ၏။ သံဒိဌ ျပကၡဒိန္ မ်ားတြင္ ရာသီ၊ အံသာ၊ လိတၱာ ပံုစံ (တစ္နည္း အားျဖင့္- ရာသီ၊ ဒီဂရီ၊ မိနစ္) အေနျဖင့္ ျပေသာ္- အနီးစပ္ဆံုး အေနျဖင့္- ျပိႆ:28:8 ကို ရပါ၏။
၄င္း လဂ္၏ ဘယ္ညာသို႔ ၁၅ ဒီဂရီ စီ ေပါင္း၊ ႏွုတ္ ေပးၿပီးေနာက္၊ က်န္ဘာ၀ မ်ားကို ေနရာခ်ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္- ဘာ၀ မ်ား အသီးသီး ေပၚထြက္ လာ၏။


ေနာက္ ပံုတြင္မူ- ေစာေစာက မျမင္သာခဲ့ေသာ တနလၤာ၊ အဂၤါႏွင့္ ရာဟု တို႔သည္ ၿဗိစၧာ ရာသီ ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း- တည္ရာ ဘာ၀ခ်င္း ကြာျခား သြားပံုကို ျပထားျခင္း ျဖစ္၏။
ဤသည္မွာ ခက္ခဲေသာ သခ်ၤာမဟုတ္ပါ။ နက္နဲေသာ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ မဟုတ္ပါ။ စက္၀ိုင္းတစ္ခုတြင္ ၃၆၀ ဒီဂရီ ႐ိွသည္ ဆိုေသာ အခ်က္။ ဘာ၀ ႏွင့္ ရာသီမ်ားသည္ ၃၀-ဒီဂရီစီ အညီအမွ် ႐ိွၾကသည္ ဆိုေသာ အခ်က္ကို သိလွ်င္ မည္သူမဆို နားလည္ ႏိုင္ပါသည္။
(၁၂-ရာသီ စက္၀ိုင္းပံုစံ လိုအပ္သူမ်ား ဆရာႏ်ဴမာန္ (numan@motaa.net) ထံသို႔ မိမိ၏ အမည္မွန္ ကို ေဖၚျပကာ အီးေမးလ္ ျဖင့္ ေတာင္းခံႏိုင္ပါသည္။)


နကၡတ္ပညာကို စိတ္၀င္စားသူမ်ား အေျခခံ သေဘာကို ေကာင္းစြာ နားလည္ေစရန္ အတြက္- အေၾကာင္း ၾကံဳႀကိဳက္သျဖင့္- အိုင္းစတိုင္း ၏ ဇာတာ တြင္လည္း ထိုသို႔ ျဖစ္ေနပံု ေလးကို ရွင္းျပေပးလိုက္ပါသည္။
အိုင္းစတိုင္း ဇာတာတြင္ တနဂၤေႏြ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ေသာၾကာ၊ စေန တို႔သည္ မိန္ရာသီတြင္ တည္၏။ သို႔ေသာ္ ညာဘက္တြင္ ေဖၚျပထားသည္က တနဂၤေႏြ သည္ ၉-တန္႔ ဘာ၀ ျဖစ္ၿပီး၊ ဗုဒၶဟူး၊ ေသာၾကာ၊ စေန တို႔သည္ ၁၀-တန္႔ တြင္ တည္သည္ဟု ေဖၚျပထားသည္။ မည္သို႔ ျဖစ္သြားပါသနည္း။


လဂ္အံသာ ကို သတိထားမိပါက- ကၽြမ္းက်င္ေသာ နကၡတ္ ပညာရွင္သည္ ဘာ၀ စက္ကို ျမင္ေယာင္ၿပီးေနာက္- ဘာ၀ တို႔ကို မွန္ကန္စြာ တြက္ႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ရာသီ စက္ တစ္ခုတည္းသာ ႐ိွၿပီး- လဂ္အံသာကို မသိခဲ့ပါမူ- ဘာ၀ တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ န၀င္း တည္ေနရာ တို႔သည္ လည္းေကာင္း မွန္ကန္ တိက် ေတာ့မည္ မဟုတ္ပါေခ်။

ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္ ကိစၥကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးၾကပါစို႔-
ပထမဦးစြာ အေနျဖင့္- ေမြးခ်ိန္မ်ားကို ျပန္လည္ စိစစ္ရပါသည္။
မတူညီေသာ ေမြးခ်ိန္ အမ်ား အျပား ရိွေနေသာ္လည္း- ၄င္းတို႔မွ-
  • ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္၏ ကိုယ္ခႏၶာ အရပ္အေမာင္း တည္ေဆာက္ပံု အေနအထား။
  • ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္၏ ဘ၀ ေအာင္ျမင္မွဳ အေနအထား။
  • ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္၏ စစ္ေသြးၾကြမွဳ၊ ရန္လို တိုက္ခိုက္မွဳ စ႐ိုက္ အေနအထား။
  • ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္၏ ဘ၀ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို အားလံုး ကိုက္ညီေနေသာ အေနအထား
  • စသည္တို႔ အားလံုး
ကိုက္ညီေသာ ေမြးခ်ိန္မွာမူ- နံနက္ ၇း၅၅ အခ်ိန္သာ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားေသာ ဆရာမ်ားလည္း - ၄င္းတို႔ အျမင္၊ ႐ွဳေထာင့္မွ- ေတြ႕ျမင္သလို ေရးၾက ေသာ္လည္း၊ ဇာတာ တစ္ခု ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ႐ိွမ႐ိွကို- စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္႐ံု၊ ရာထူး ျမင့္မား႐ံု စသည္ မွ်ေလာက္ ကိုက္ညီ႐ံုမွ် ျဖင့္ ဇာတာ အမွန္၊ ေမြးခ်ိန္ အမွန္ ဟု မယူဆ သင့္ပါေပ။ ဇာတာရွင္၏ သြင္ျပင္ လကၡဏာ၊ စ႐ိုက္၊ ဘ၀ အေနအထား အားလံုးကို ျပဆို ႏိုင္စြမ္း ႐ိွေနမွသာ ထိုေမြးခ်ိန္ သည္ အမွန္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤဇာတာအရ- ဆိုပါက- လဂ္၊ တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္၊ တနလၤာၿဂိဳဟ္ (တစ္နည္းအားျဖင့္ လဂ္ ၃-ပါး) သည္ - အရပ္ အေမာင္း ေကာင္းျခင္းကို ျဖစ္ေစသည့္ ၿဂိဳဟ္မ်ား ပိုင္ဆိုင္ရာ န၀င္း တို႔တြင္ သာ က်ေနသည္။ ရာသီ စက္မွ ဆိုလွ်င္- တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္ ႏွင့္ တနလၤာၿဂိဳဟ္ တို႔သည္ အရပ္ရွည္ေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ား ပိုင္ရာ ရာသီတြင္ က်ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤဇာတာရွင္သည္ အရပ္ရွည္ ရမည္ ျဖစ္၏။ ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္သည္ အရပ္ ၆ ေပ။ ၂ လကၼ ျမင့္ေသာ- သူလူမ်ိဳး အေနႏွင့္ သာမက- ႏိုင္ငံတကာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား အၾကားတြင္ အရပ္ျမင့္ေသာ စာရင္း၀င္ ျဖစ္ပါသည္။

တစ္ဖန္- မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ေတာ႐ြာ တစ္ခုမွ ဘခင္မဲ့ သား တစ္ေယာက္သည္- ထင္ရွားေသာ၊ ၾသဇာ အာဏာ ႀကီးမားေသာ အီရတ္ သမၼတ အျဖစ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့ရပါသနည္း။


တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္သည္
ဥဳစ္လည္း ျဖစ္၊ မိတ္လည္း ျဖစ္ေသာ မိႆ ရာသီတြင္ တည္ထား၏။ သို႔ေသာ္လည္း ၁၂-တန္႔ ဘာ၀ ျဖစ္ေန၏။ ၁၂-ဘာ၀ (ဗ်ာယ) ဘာ၀ ဆိုသည္မွာ ဆံုး႐ံွဳးျခင္း၊ ပူပင္ ေသာက ေရာက္ရျခင္းကို ကုိယ္စားျပဳျခင္း၊ ရပ္ေ၀း ေျမျခားကို ကိုယ္စားျပဳျခင္း တို႔ကို သ႐ုပ္ေဆာင္၏။ ၄င္းသည္ ၄-တန္႔ အိမ္ရွင္ လည္း ျဖစ္၏။ ဘ၀ ၏ အစပိုင္းတြင္- ေသာက ဗ်ာပါဒ ျဖင့္ စတင္ရျခင္း၊ ေအးခ်မ္း သာယာမွဳ မ႐ိွျခင္း၊ ဘခင္ကို ဆံုး႐ံွဳးခဲ့ရျခင္း တို႔သည္ မူလ ဇာတာတြင္ ကနဦး တည္ေနရာ က ျပေဆာင္ေန၏။
သို႔ေသာ္- မိႆရာသီ ၏ အလယ္မွတ္ ျဖစ္ေသာ ၁၅ ဒီဂရီ အနီးတြင္ ကပ္လွ်က္ တည္၏။ (မိုးတား စနစ္တြင္ ဥဳစ္အံသာ၊ နိစ္ အံသာကို အသံုးမျပဳပါ။) ဥဳစ္ျဖစ္ေသာ မိႆရာသီ၏ အင္အားကို အျပည့္နီးနီး ရလိုက္ျခင္းျဖင့္ အင္အား ေကာင္းသြား၏။
တစ္ဆက္တည္း တြင္ ရာသီ တစ္ခု၏ အစပိုင္း၊ အဆံုးပိုင္းတြင္ က်ေရာက္ ေသာ အံသာ ႏုျခင္း၊ ရင့္ျခင္းမ်ား မ႐ိွေတာ့ပဲ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာေသာ အံသာ အင္အားကို ထပ္ရ၏။ ထပ္မံ၍ မိတ္ အင္အားကို ရ၏။
ထပ္မံ၍ ေကာင္းသြားသည္က- မူလႀတိေဂါဏ အေနျဖင့္ တနဂၤေႏြမွ ပိုင္ဆိုင္ေသာ သိဟ္ န၀င္းကို စီးနင္းထားျပန္၏။
ေနာက္ထပ္- အင္အားေကာင္းေစသည့္ အခ်က္က- တနဂၤေႏြ ရပ္တည္ရာ ၁၂-တန္႔ဘာ၀၏ အလယ္မွတ္အား ကာရက ေသာမ ျဖစ္ေသာ ၅-တန္႔ သခင္ ဗုဒၶဟူးမွ နီးစပ္စြာ လႊမ္းထားျခင္းျဖင့္ တနဂၤေႏြသည္ အလြန္ အင္အားေကာင္းသြား ရပါ၏။
သို႔ေသာ္ ဒုဌာနတြင္ တည္ထားျခင္း၊ ရန္သူ ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ၆-တန္႔ သခင္ ေသာၾကာပိုင္သည့္ မိဂသီ နကၡတ္ကို စီးနင္းထားျခင္းျဖင့္ ရန္လိုလားေသာ စိတ္ဓါတ္မ်ား၊ ဘ၀တြင္ ရန္သူတို႔၏ တိုက္ခိုက္ခံရျခင္းမ်ား ႏွင့္ ယွဥ္တြဲေနေသာ ေအာင္ျမင္ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးမွဳ ျဖစ္ေစပါေတာ့၏။

အဂၤါ သည္-
တိုက္ခိုက္ျခင္း၊ စစ္ေရး တို႔ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ၿဂိဳဟ္ျဖစ္ေၾကာင္း- ေဗဒင္ အေျခခံ ႐ိွသူ အားလံုး သိၿပီး ျဖစ္ၾကပါ၏။ သူ၏ ဇာတာတြင္ အဂၤါသည္ ၁၂-တန္႔ အိမ္ရွင္ ျဖစ္ကာ၊ ၆-တန္႔ ဘာ၀တြင္ တည္၏။ ေရွးက်မ္း အဆိုတို႔ အရ ရာဇ တစ္မ်ိဳး ေယာဂ ပင္ ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ၾကေသာ္လည္း- မိုးတား အေနျဖင့္မူ- ဤအခ်က္သည္ ေကာင္းေသာ အခ်က္ဟု မယူပါ။ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာ ေအးခ်မ္းစြာ တို႔ကို ပ်က္စီးေစျခင္း၊ စိုးရိမ္မွဳ ကင္းစြာ စိတ္လြတ္ လက္လြတ္ အိပ္စက္ ရျခင္းတို႔ကို ပ်က္စီးေစေသာ အခ်က္ ျဖစ္၏။
သို႔ေသာ္- အဂၤါသည္ ၄င္းပိုင္ ရာသီတြင္ တည္၏။ အဂၤါ တည္ရာ ကိုေရာ၊ အဂၤါ ပိုင္ဆိုင္ရာ ဘာ၀ တို႔၏ အလယ္မွတ္မ်ားကို ၅-တန္႔ သခင္ ဗုဒၶဟူးမွ ေကာင္းစြာ ေထာက္ပံ့ ေပးထား၏။ ၄င္း ရပ္တည္ရာ ၿဗိစာၧ ရာသီ၏ အလယ္ ၁၅-ဒီဂရီ အနီးတြင္ တည္သျဖင့္ အိမ္ရွင္ ၏ အင္အားကို အတိုင္းအတာ တစ္ခု ထပ္ရထား၏။ ေနာက္ထပ္ ပံ့ပိုးေပးလိုက္သည္က ၄င္းႏွင့္ နီးကပ္စြာ ပူးေနေသာ ၃-တန္႔ သခင္ တနလၤာ ျဖစ္၏။

ဤအခ်က္တို႔သည္ မည္သည္ကို ဆိုလိုေနပါသနည္း။
ေသြးသံ ႏွင့္ ရက္စက္မွဳ၊ ရဲရင့္မွဳ တို႔ကို ပံုေဆာင္ေသာ အဂၤါသည္ အဂၤါပိုင္ ရာသီတြင္ တည္ျခင္း၊ ရဲရင့္စြာ အေကာင္အထည္ ေဖၚျခင္းကို တာ၀န္ယူသည့္ ၃-တန္႔ သခင္ႏွင့္ ပူးျခင္း၊ ရန္သူ ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ၆-တန္႔တြင္ တည္ျခင္း- အားလံုးတို႔သည္ ရက္စက္မွဳ၊ သတ္ျဖတ္မွဳ၊ တို႔ကို ပံုေဖၚ ေပးေနၾကပါ ေတာ့၏။
ေတာက္မဲ့ မီးခဲ တစ္ရဲရဲ ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း- အင္အား႐ိွေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ဒုဌာန မ်ားတြင္ တည္ေနခဲ့ျခင္း၊ ေမြးဖြားခဲ့ခ်ိန္တြင္ စေန ထူလ၊ အဂၤါ အႏၲရ၊ ကာလ ျဖစ္ျခင္း တို႔သည္ကား- ျပင္းထန္စြာ ၾကမ္းတမ္း ရုန္းကန္ ခဲ့ရသည့္ လူမမယ္ ကေလး ဘ၀ကို ရည္ညႊန္းေနေတာ့သည္။






သူ၏ ဘ၀မွ မည္သည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ရလိုက္ပါသနည္း။
လူသားတစ္ေယာက္- မွ အျခားလူသားမ်ားကို သတ္ျဖတ္ျခင္း ျဖစ္ေစ၊ ထိုလူသားအား အျပစ္ဒဏ္ျဖင့္ ေသဒဏ္ စီရင္ျခင္း ပင္ ျဖစ္ေစ- ေကာင္း ေသာ ကိစၥရပ္ မ်ား၊ ျဖစ္သင့္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား၊ လိုလားအပ္ ေသာ ကိစၥရပ္မ်ား မဟုတ္ပါေပ။ အနိ႒ာ႐ံု တို႔သာ ျဖစ္ပါ၏။
ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္သည္ -
  • ေရွးကံ အေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္- ဘ၀ တြင္ ဒုကၡ သုကၡမ်ား ႏွင့္ ရွင္သန္ ခဲ့ရ၏။
  • ေရွးကံ အေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္- အသက္ မေသခဲ့ေသာ္လည္း- နာက်ည္းမွဳမ်ား၊ မုန္းတီး ရက္စက္မွဳမ်ား ေပါက္ဖြားခဲ့ရ၏။
  • ေရွးကံ အေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္- ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးမားခြင့္၊ လူမ်ားစြာ၏ ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္ ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ရခဲ့၏။
  • ေရွးကံ အေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္- အရာ အားလံုး ဆံုး႐ံွဳးခဲ့ရလွ်က္၊ လည္ပင္း ႏွင့္ ႀကိဳးကြင္း စုလ်ား ရစ္ပါတ္ ခဲ့ရ၏။
ေရွးကံ ဟူသည္မွာ အဘယ္နည္း။
မျမင္ မသိခဲ့ေသာ အတိတ္ဘ၀ မွ ကံတို႔ သက္သက္ ကိုသာ ရည္ညႊန္းေနပါသလား။
ဤသို႔ မဟုတ္ပါေခ်။
မ်က္ေမွာက္ ကာလ အခိုက္ အတန္႔ မတိုင္မီ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းေသာ ကံ၊ မေကာင္းေသာ ကံ - တို႔သည္ ေရွ႕မွ ျပဳေသာ ကံ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေရွးကံ ဟု ေခၚႏိုင္ပါသည္။ ထိုကံ တို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ အက်ိဳးေပးရမည့္ အခ်ိန္ကာလ ကို ေစာင့္ဆိုင္း ေနၾက၏။
  • မေန႕က လူသတ္ခဲ့လွ်င္- ဒီေန႔ ၀ါးရမ္းေျပး ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္၊ မျဖစ္လွ်င္ အခ်ဳပ္ခန္းတြင္ အမွဳ အတြက္ ေစာင့္ဆိုင္း ေနရပါမည္။ ေနာင္တ ႏွင့္ ေသာက တို႔ ခံစား ေနရ ပါၿပီ။
  • မေန႕က တိုက္ေပၚက ခုန္ခ်ခဲ့လွ်င္- ယခု ဆိုလွ်င္ ရင္ခြဲသို႔ ေရာက္ေနပါၿပီ။
အေၾကာင္း တရားသည္ အက်ိဳး တရားကို ျဖစ္ေစ၏။ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းတို႔သည္ ေကာင္းေသာ အက်ိဳး တရားကို ျဖစ္ေစ၍၊ မေကာင္းေသာ အေၾကာင္း တရားတို႔သည္ မေကာင္းေသာ အဆိုးတရား တို႔ကို ျဖစ္ေစ၏။
အတိတ္ ဘ၀ ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ျပဳလုပ္ခံေသာ အေၾကာင္းတရား တို႔ကို မျမင္သိ ရေသာ္လည္း- ျမင္သိ ႏိုင္သည့္ ေန႔စဥ္ ႏွင့္ အမွ် ျပဳေနၾကေသာ ကံ မ်ား (တနည္းအားျဖင့္ အေၾကာင္းတရားမ်ား) တို႔ ႐ိွေနၾက၏။
တစ္ဖန္- ျဖစ္ရပ္ တို႔ ျဖစ္လာရာတြင္လည္း ပထမ အေၾကာင္းသည္ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳး တရား ျဖစ္ေစ၍၊ ထို အက်ိဳးတရားသည္ ေနာက္ ဒုတိယ ဆင့္ အတြက္ အေၾကာင္း တရား ျဖစ္သြားေစ၏။ ထို အေၾကာင္းတရားသည္ ေနာက္ အက်ိဳး တရားကို ထပ္ဆင့္ ျဖစ္ေစသြား၏။ ဤသို႔ျဖင့္ - Chain Reaction ေခၚ ဆင့္ကဲ ဆက္တိုက္ ျဖစ္သြားေသာ သေဘာ ႐ိွ၏။ ထိုကဲ့သို႔ တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ဆက္တိုက္ အက်ိဳးျပဳသြားေသာ Chain Reaction ကို ပ႒ာန္း တရားေတာ္တြင္ "ပစၥယာ"၊ "ပစၥေယာ" အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစျခင္း - ျဖင့္ ျပထား၏။
ျမင္သာေအာင္ ႐ိုးစင္းေသာ ဥပမာျဖင့္ ထပ္မံ ျပဆိုပါမည္။
ၾကမ္းတိုက္ရာတြင္ ေရစဥ္ေအာင္ မတိုက္မိေသာ ကံ ေၾကာင့္-
  • ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ေခ်ာ္လဲ၏။
  • ေခ်ာ္လဲမွဳ ေၾကာင့္- လက္ေထာက္မိ၏။
  • လက္ေထာက္မိေသာေၾကာင့္- လက္ေကာက္၀တ္ က်ိဳးသြား၏။
  • လက္ေကာက္၀တ္ က်ိဳးသြားေသာေၾကာင့္ ေဆး႐ံု သြားရ၏။
  • ေဆးရံုသြားရေသာေၾကာင့္- လုပ္စရာ ကိစၥမ်ား ပ်က္၍၊ ေငြကုန္၏။
  • လက္က်ိဳးသြားေသာေၾကာင့္- အလုပ္မ်ား၊ အစီအစဥ္မ်ား ပ်က္ျပားကုန္ေတာ့၏။
ဤသည္တို႔သည္ကား- Chain Reaction ေခၚ ဆင့္ကဲ ဆက္တိုက္ ျဖစ္သြားေသာ ကံ မ်ား ျဖစ္၏။
ဤေနရာတြင္ ၾကမ္းျပင္ ေခ်ာေနသည္ကို သတိမထားမိေသာ နေမာ္ နမဲ့ ႏိုင္သည့္ ကံ၊ အေလာတႀကီး ျဖစ္ရေသာ ကံ စသည္ တို႔ကလည္း ေခ်ာ္လဲ ျဖစ္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ သြားေသး သည္ကို သတိျပဳပါ။

ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာတို႔ တြင္ ဆင့္ကဲ ျဖစ္ရပ္ တို႔သည္ ယခု ထက္ပင္ ရွဳပ္ေထြး တတ္သည္ကို သတိျပဳပါ။
ဆင့္ကဲ ကံတို႔က ဆက္တိုက္ ပို႔ေဆာင္ သြားရာတြင္ အေျခအေန တစ္ခုသို႔ ေရာက္သြားပါက အစ ပထမတြင္ မိမိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ ေသာ လမ္းကို မူတည္၍ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေ႐ြးခ်ယ္ စရာလမ္းတို႔ သိပ္မ႐ိွေတာ့ေပ။ ေစာေစာ က ကံ၏ စီမံရာကိုပင္ နာခံရေတာ့၏။ ျဖစ္ရပ္ တို႔၏ ကနဦးပိုင္းတြင္ ေ႐ြးခ်ယ္ စရာလမ္း ႐ိွခဲ့ ေသာ္လည္း- ထိုဇတ္လမ္းကို မိမိ သ႐ုပ္ေဆာင္ ကျပမွဳ တို႔သည္- ေနာက္ပိုင္း ဇတ္သိမ္း အေနအထား မည္သို႔ ျဖစ္မည္နည္းကို သတ္မွတ္၏။

ဥပမာ-
  • တစ္စံု တစ္ေယာက္က မိမိအား ေစာ္ကား၏။
  • ေစာ္ကားမွဳ ေၾကာင့္ ေဒါသထြက္၏။ (သဘာ၀ အဆင့္ ျဖစ္ေသာ္လည္း- ေနာက္တစ္ဆင့္ မည္သို႔ လုပ္ေဆာင္ မည္ကို ေရြးခ်ယ္ ႏိုင္ေသး၏။)
  • ေဒါသေၾကာင့္- လူသတ္ မိ၏။ (ဤအဆင့္တြင္ လူမသတ္မိေအာင္ ေနလိုက္ မိလွ်င္ ေနာက္ဆက္တြဲ တို႔ ေျပာင္းသြားႏိုင္၏။)
  • လူသတ္မိျခင္းေၾကာင့္- အခ်ဳပ္ထဲ ေရာက္၏။ (ဤအဆင့္တြင္ ၀ါးရမ္းေျပး လုပ္မည္လား၊ အဖမ္းခံမည္ လား ေရြးခ်ယ္စရာ နည္းလာၿပီ ျဖစ္၏။)
  • အခ်ဳပ္ထဲ ေရာက္ၿပီ ဆိုလွ်င္ တရား ဥပေဒ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကို လိုက္နာ႐ံုမွ တစ္ပါး ေရြးခ်ယ္စရာ သိပ္မ႐ိွေတာ့ေပ။
ရာဇ၀တ္ မွဳကို မေဖါက္ဖ်က္သူ၊ ကိုယ္က်င့္တရား ထိန္းသိမ္း ႏိုင္စြမ္း ႐ိွသူ၊ သတိ ၀ိရိယ ႀကီးသူ တစ္ေယာက္အား-
  • ရာဟု ႏွင့္ ကိတ္ ဘယ္လို ဆိုးဆိုး။ ဘယ္လို ပူးပူး
  • အဂၤါ ႏွင့္ စေန ဘယ္လို ဆိုးဆိုး- အျခား အေျခအေန ျဖင့္ ဒုကၡေပး ေသာ္မွ ေထာင္ထဲ ပို႔ရန္၊ ေသစား ေသေစရန္ မလုပ္ ႏိုင္ပါေပ။ (အျခား ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အတိတ္ကံ ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ကံ တို႔ကိုမူ သတိျပဳရန္ ျဖစ္၏။)
ထိုနည္းတူ-
စာေမးပြဲ ေအာင္မည္ဟု ေဗဒင္ကိန္းခန္း မ်ားက ေသခ်ာေပါက္ ဆိုေနပါေစ။ စာေမးပြဲ သြားမေျဖသူ အား-  
  • ၾကာသပေတး ၿဂိဳဟ္ႀကီးမွ မည္သို႔ ပူးထား ျမင္ထားပါေစ၊
  • ဗုဒၶဟူး ၿဂိဳဟ္မွ မည္သို႔ လႊမ္းမိုး ထားပါေစ။
ထိုသူ စာေမးပြဲ မည္သို႔ ေအာင္ပါမည္ နည္း။ ဤသည္ကား "ပေယာဂ ၀ိပတၱိ" ႏွင့္ "ပေယာဂ သမၸတၱိ" တို႔ကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္၏။

ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ အေျခ အေန မ်ား အေကာင္း အဆိုး ျဖစ္ခြင့္ သာ-မသာ ကိုသာ တံခါးဖြင့္ေပး၏။ ထိုတံခါးမွ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္သူကား မိမိ ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္- "ရာဟု က သတ္တာ၊ ကိတ္ ေၾကာင့္ ေသတာ၊ အဂၤါ ေၾကာင့္ ေသြးထြက္ သံယို ျဖစ္တာ" ဟု ဆိုျခင္းသည္ အရပ္ သေဘာ နားလည္ ေအာင္သာ အလြယ္ တကူ ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္၏။

အတိတ္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ကို ျဖစ္ရမည္ ဆိုလွ်င္- ပစၥပၸန္ ကံ တို႔ကို လ်စ္လ်ဴ႐ွဳရာ ေရာက္သြားၿပီ ျဖစ္၏။

ဤသို႔ေသာ အယူအဆ မ်ားသည္ကား- ဘ၀ တစ္ခုသည္ ႀကိဳတင္ သတ္မွတ္ ထားၿပီးသား၊ predetermined ျဖစ္သည္၊ ျဖစ္ရပ္ တို႔သည္ ကံၾကမၼာ အတိုင္း ေရွာင္လႊဲလို႔ မရ- fated ျဖစ္သည္ ဟု ယူဆ ထားၾက ေသာ Destiny ကို အားျပဳသည့္ ၀ါဒ မ်ား ျဖစ္၍- ဗုဒၶဘာသာ ၏ ကံ-ကံ အေၾကာင္းတရား တို႔ႏွင့္ မပါတ္သက္ ပါေခ်။ တစ္ဖန္- လုပ္လွ်င္ ျဖစ္ရမည္ ဆိုေသာ Free Will ဆိုသည္မွာလည္း အထက္မွ အယူ အဆ ႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ အယူ၀ါဒ ျဖစ္ပါ၏။

ကံ ဟု ဆိုျခင္းမွာ- အတိတ္ ကံ အားလံုး (ယခု မ်က္ေမွာက္ မတိုင္မီ အထိ ျပဳသမွ် ကံ အားလံုး) ကို ဆိုျခင္းသာ ျဖစ္၍- မျမင္ရေသာ အတိတ္ ဘ၀ မ်ားစြာ မွ ကံ နဲ႕ ေရာေထြး မွဳ မ႐ိွသင့္ပါေပ။

တစ္ဖန္-

လူ ႏွင့္ ပါတ္၀န္းက်င္ တို႔၏ ကိစၥသည္လည္း အေရးပါလာျပန္၏။ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုရာတြင္- ထိုသူ ႀကီးျပင္းရာ ေဒသ၊ ထိုေဒသ ႐ိွ လူတို႔၏ စ႐ိုက္ ႏွင့္ အသိဥာဏ္ အေနအထား၊ ေခတ္ကာလ အေနအထား အားလံုး တို႔သည္လည္း- ၄င္းတို႔သည္- "ဂတိ ၀ိပတၱိ ၊ ဂတိ သမၸတၱိ" ႏွင့္ "ကာလ ၀ိပတၱိ၊ ကာလ သမၸတၱိ" တို႔ကို ဆိုလိုရင္း ျဖစ္၏။

ကၽြန္ေတာ့္ အေနျဖင့္ ေဗဒင္ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားရာတြင္- စာဖတ္သူ အားလံုးတို႔အား- ေဗဒင္ ကို ယံုလာ ေစရန္ တိုက္တြန္း ျခင္း ရည္႐ြယ္ရင္း မ႐ိွပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆီတြင္ ေဗဒင္ လာၾကည့္ေစရန္ ရည္႐ြယ္၍ ေရးသားျခင္း မ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါ။ ေဗဒင္သည္ ေရွးကံ ေၾကာင့္ ျဖစ္လာ ေစႏိုင္ေသာ အေနအထား ကိုသာ ျပဆို ႏိုင္၍- လူတိုင္းသည္ မိမိ ၏ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ကံၾကမၼာကို မိမိ ေရးသား ႏိုင္ရန္၊ မိမိ အေနျဖင့္- မေကာင္းေသာ အေျခ အေန တစ္ရပ္မွ ေကာင္းေသာ အေျခ အေန တို႔သို႔ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ႏိုင္ရန္၊ ေရွးပညာ႐ိွ မ်ား၏ ပညာရပ္ ကို တန္ဘိုးထား နားလည္ ေစရန္ သာ ရည္႐ြယ္၍ ေရးသားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ဆက္ဒမ္ ဟူစိန္ သည္ - အတိတ္ ကံ တို႔၏ အက်ိဳးေပး ေၾကာင့္- ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း ျဖစ္လာ ႏိုင္စရာ အေနအထားမ်ား၊ ေရြးခ်ယ္လိုက ေ႐ြးခ်ယ္ ႏိုင္ခြင့္ မ်ား ႐ိွခဲ့ေသာ္လည္း- ၄င္း ေရြးခ်ယ္ ေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့သည့္ လမ္းသည္- သူ ၏ ယခု ဘ၀ ဇတ္သိမ္း ႏွင့္ ေနာင္သံသရာကို အဆံုး အျဖတ္ ေပးသြားေၾကာင္းကို စာ႐ွဳသူမ်ား နားလည္ ေစလိုပါသည္။

အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

[+/-] show/hide this post

4 comments:

ကိုပခန္း said...

ဆရာ့ပိုစ့္တစ္ခုကို ဖတ္လိုက္ရတိုင္း စိတ္ထဲက ေမြးခြန္းေတြအမ်ားၾကီးအတြက္ အေျဖေတြရလိုက္သလို ခံစားရပါတယ္။
ဆက္လက္ျဖန္႔ေ၀ႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳပါတယ္ဆရာ။
ေလးစားလွ်က္

Anonymous said...

ဟုတ္ပါတယ္ ကိုပခန္း ေျပာသလိုပါဘဲ။ ဖတ္ရတဲ့ ပိုစ့္ တိုင္းမွာ စိတ္ဝင္ စားစရာ၊ မွတ္သားစရာ၊ ေလ့လာစရာ ေတြ အျမဲ ျပည့္လွ်က္ပါဘဲ။ ဆက္လက္ ျဖန္႔ေဝႏိုင္ပါ ေစ ခင္ဗ်ာ။

Anonymous said...

ဆရာ..အတိတ္ကံေတြ ဘယ္လုုိပဲ ပါလာေပမဲ့ မုုိက္မဲတဲ့ အျပဳအမူေတြကုုိ လုုပ္မိသြားတာဟာ ႀကာသပေတးျဂဳိလ္ အင္အားနဲ႕ ဆုုိင္တယ္လုုိ႕ ထင္ပါသလား။ ေနာက္ပုုိ႕စ္ေတြမွာ အဲဒါေလး ထည့္ရွင္းေပးႏုုိင္ရင္ ေကာင္းမယ္လုုိ႕ အႀကံျပဳပါတယ္ ဆရာ။

ေလးစားလ်ွက္

ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား) said...

မိတ္ေဆြ ခင္ဗ်ား-
အဆိုးဓါတ္မ်ား၊ မိုက္မဲဘို႔ အေျခအေနကို တြန္းပို႔မွဳေနမွဳမ်ား ၾကံဳရခ်ိန္မွာ ထိမ္းသိမ္းႏိုင္တဲ့ ၾကာသပေတး ရဲ႕ အေနအထား လိုတယ္ ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခု ေျပာခ်င္ တာက- ဘီလ်ံနာ သူေဌးႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစ၊ ႀကီးေလးတဲ့ တာ၀န္ေတြကို ထမ္းေဆာင္ ေနတဲ့- ထိပ္ပိုင္း တာ၀န္ႀကီးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစ မွာ ႐ိုက္ခတ္ လာတဲ့- အင္အား ေတြဟာ-ပံုမွန္ သာမာန္ အရပ္သားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ ထိမ္းသိမ္း ႏိုင္တဲ့ အဆင့္ ေလာက္နဲ႕ မလံု ေလာက္ ပါဘူး။ ဥပမာ- အေမရိကန္ သမၼတ အိုဘားမား ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္း ေနတဲ့ အခက္ အခဲ တစ္ခုကို- သာမာန္ ျပည္သူ တစ္ဦး အေနနဲ႕ တည္ညိမ္စြာ ေျဖရွင္းဘို႔ မလြယ္ပါ။ ခက္ခဲတာကို ဆိုလို တာထက္- ေရာက္လာတဲ့ ဖိအား ပမာဏကို ဆိုလိုတာပါ။ ဥပမာ- ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာ- စစ္သူႀကီး မဟာဗႏၶဳလရဲ႕ ဇနီးဟာ- ေသာတာပန္ ျဖစ္ရံုမက အင္မတန္ တည္ညိမ္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္- လင္ေယာက္်ားနဲ႕ သား ၃-က်ိပ္ တစ္ၿပိဳင္တည္း အသတ္ခံရတာကို ၾကားရ-ရခ်င္း- ဆြမ္းကပ္ေနတဲ့ ယာဂု ပန္းကန္ လြတ္ၾက ခဲ့ရပါတယ္။ ဆိုလိုတာက- တည္ညိမ္မွဳ ထိမ္းသိမ္း ႏိုင္မွဳ နဲ႕ ႐ိုက္ခတ္လာမွဳ အင္အား- ဘယ္ဟာက မ်ားသလဲ- အျမဲ ႏိွဳင္းယွဥ္ရပါတယ္။ ဒီဇာတာမွာ- ၾကသပေတး အေနနဲ႕ အားမနည္းပါ။ ဘုန္းတန္ခိုး၊ ရန္သူ၊ အတိုက္အခိုက္ နဲ႕ ဆိုင္တာေတြရဲ႕ ျပင္းအား အေနအထားက အဆမတန္ မ်ားေနတာလျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ သာမာန္ အဆင့္မွာ ေနယင္- လူၾကီးလူေကာင္း တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ၾကာသပေတး အေနအထားမွာ ႐ိွေပမယ့္- ေနာက္ခံ အေျခအေန- လတ္တစ္ေလာ အေျခအေနမ်ားအရ - သူေရာက္ေနတဲ့- အဆင့္မွာ ျဖစ္လာတဲ့ရိုက္ခတ္မွဳ ဒဏ္ကို ေတာင့္ခံ ႏိုင္လိုက္ေအာင္ေတာ့ သူ႕ၾကာသပေတးက မေကာင္းဘူး လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။
နားလည္ အဆင္ေျပမယ္ ထင္ပါတယ္။

“Great power comes great responsibility.” လို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။

ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

Post a Comment