Monday, March 28, 2011

ပါရမီရွင္၊ ပညာရွင္ တို႔၏ ဇာတာ (အပိုင္း ၁- အိုင္းစတိုင္း)

မိဘတို႕ အေနျဖင့္ သားသား မီးမီး ထြန္းကားလာလွ်င္- မိမိတို႔၏ သားသမီး တို႔ကို ပညာ ထြန္းကား ေစခ်င္ၾက၏။ ဥာဏ္ထက္ျမက္ ေစလိုၾက၏။ ဘ၀တြင္ ေအာင္ျမင္ ေစလိုၾက၏။ အမွန္အားျဖင့္ ဥာဏ္ထက္ျမက္ တိုင္း- စာေတာ္သူ ပညာတတ္ၾကီး မျဖစ္တတ္သလို၊ စာေတာ္သူ ပညာတတ္ႀကီး ျဖစ္တိုင္းလည္း- ဘ၀ ေအာင္ျမင္မွဳ မ႐ိွသလို၊ ဘ၀ ေအာင္ျမင္ ေနၾက သူတိုင္းလည္း ဥာဏ္ထက္ျမက္ သူမ်ား၊ စာေတာ္သူမ်ား မဟုတ္ၾကပါေခ်။

ဥာဏ္ထက္ျမက္မွဳ အတိုင္းအတာကို အိုင္က်ဴ I.Q စနစ္ျဖင့္- တိုင္းတာ ေလ့ရိွၾက၏။ တစ္ခါ ဥာဏ္ထက္ျမက္၍ ပညာတတ္ခြင့္ရေသာ္လည္း- အက်င့္ႏွင့္ စိတ္ဓါတ္ အေနအထား တို႔အရ- ထိုသူသည္ လူ႔ေလာက အတြက္ အက်ိဳးျပဳမည့္သူလား၊ အဆိုးျပဳမည့္ လူလား၊ မိမိကိုယ္မိမိ အစြမ္းေဖၚျပလွ်က္ မိမိ၏ ထင္ရွား ေအာင္ျမင္မွဳကိုသာ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္ဆန္ ဦးစိုက္ ေဆာင္႐ြက္မည္သူလား ဆိုသည္မ်ားလည္း ႐ိွပါေသး၏။

ဘ၀ ေအာင္ျမင္မွဳတစ္ခု အတြက္မူ- (AQ) Adversity Quotient ေခၚ ဘ၀ကို အရံွဳးမေပးတတ္ေသာ စိတ္ဓါတ္ စြမ္းရည္က ဥာဏ္စြမ္းရည္ထက္ပင္ ပို၍ အေရးႀကီးသည္ကို ယခုအခါ- ေတြ႕႐ိွလက္ခံလာၾကၿပီ ျဖစ္၏။ ဤေဆာင္းပါးသည္- ဘ၀ ေအာင္ျမင္ေရး အေၾကာင္း ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါး မဟုတ္ပဲ- လူသားတို႔၏ သမိုင္းတြင္ ထင္႐ွားခဲ့ေသာ ပါရမီရွင္၊ ဥာဏ္စြမ္းရွင္ ႀကီးမ်ား ႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ေလ့လာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။

မိမိတို႔ ေမြးဖြားေသာ သားသမီးသည္ ဥာဏ္ႀကီးရွင္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါမူ- လူအမ်ားစု အေနျဖင့္ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ျဖစ္သည္ဟုပင္ သတိမျပဳမိႏိုင္ေသာ ထူးျခားခ်က္မ်ားကို- သိ႐ိွ ထားျခင္းျဖင့္- စာဖတ္သူတို႔ အေနျဖင့္- သားသမီး၏ ေရွ႕ေရးကို အသင့္ေတာ္ဆံုး လမ္းေၾကာင္း ခ်ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သို႔မဟုတ္ပါက- ထူးျခားသူ ဥာဏ္ႀကီးရွင္အား- ငတံုး ငအ၊ သံုးမရသူ ဟု သေဘာထား မိတတ္ျခင္းကို ေခတ္မီ တိုးတက္ပါသည္ ဆိုေသာ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားတြင္ပင္ ၾကံဳေတြ႕ရတတ္ပါေသး၏။

ထူးျခားေသာ ဥာဏ္ပညာရွင္ ျဖစ္တိုင္းလည္း- ပါတ္၀န္းက်င္ေကာင္း ျဖင့္ ႀကီးျပင္းခြင့္ ရမွသာ- လူေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ဘို႔ အခြင့္အလမ္း မ်ားႏိုင္ပါ၏။ သို႔မဟုတ္ပါက- ပင္ကိုယ္ကလည္း စိတ္ဓါတ္ ႏွင့္ စ႐ိုက္ မေကာင္းခဲ့ပါလွ်င္- ထိုသူ ဥာဏ္ေကာင္းသမွ်၊ ထိုသူ ပညာတတ္သမွ်သည္- လူ႕ေဘာင္ လူ႔ေလာက အတြက္ အႏၲရာယ္ သာျဖစ္သြားတတ္ သည္ကို- လူေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ကို သတ္ျဖတ္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ လူမ်ိဳး လူသတ္သမား Ted Bundy ၏ ျဖစ္ရပ္ တို႔ကလည္း သက္ေသျပလွ်က္ ႐ိွပါေသးသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ လူသတ္သမား အဆင့္မေရာက္ ေသာ္လည္း- တတ္သမွ် ပညာသည္ ထိုသူ၏ အတၱ၊ မာန္မာန တို႔ကို ပို၍ ပို၍ ႀကီးထြားေစ႐ံုသာ ျဖစ္သြား ေစေသာ ေၾကာင့္- အတၱ၀ါဒီ လူသား အေနအထား မ်ားလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါေသးသည္။

တစ္ဘက္တြင္လည္း- သူေတာ္ေကာင္း ပညာရိွ မ်ားသည္- မိမိကိုယ္ကို မိမိ ႏိွမ့္ခ်၍- သူ၏ အရည္အခ်င္းကို - သူ၏ အမွန္ အကန္ ေအာင္ျမင္မွဳ၊ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းအား ကူညီႏိုင္မွဳ မ်ားျဖင့္သာ သက္ေသ ျပခဲ့ေသာ ပညာရွင္မ်ား၊ ပါရမီရွင္ႀကီးမ်ား လည္း ႐ိွခဲ့ပါ၏။ ဤနည္းျဖင့္- ထိုသူတို႔၏ သူမတူေသာ ဥာဏ္ပညာ တို႔သည္ လူသားတို႔ သမိုင္းတြင္ ထင္ရွား ခဲ့ပါ၏။

ဤေနရာတြင္ ဥာဏ္ဟူေသာ ေ၀ါဟာရ၏ အတိမ္အနက္ ကြဲျပားမွဳကို ရွင္းျပလိုပါသည္။
၀ိပႆနာ ဥာဏ္စဥ္ အဆင့္ဆင့္ တို႔၏ ဆိုလိုရင္းသည္- ျပင္ပေလာကတြင္ ေျပာေနၾကေသာ ဥာဏ္ေကာင္း ျခင္း၊ မေကာင္းျခင္း ႏွင့္ လံုး၀ သက္ဆိုင္ျခင္းမ႐ိွပါ။

ျပင္ပ ေလာကတြင္ ေျပာေနၾကေသာ ဥာဏ္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုရာတြင္-


  • အခ်ိဳ႕သူတို႔သည္- သြက္သြက္လက္လက္ ခ်က္ခ်က္ျခာျခာျဖင့္ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို ေရလည္စြာ ေျပာျပ တတ္ၾကသျဖင့္- သူတို႔ ကိုလည္း- ထက္ျမက္သည္ ဥာဏ္ေကာင္း သည္ဟု သတ္မွတ္ ခံၾကရ၏။
  • အခ်ိဳ႕ကမူ- ေက်ာင္းစာမွ လြဲ၍- အျခားေသာ ကိစၥမ်ားတြင္- အလြန္ပါးနပ္စြာ ကြက္ေက်ာ္ ျမင္တတ္၏။ တစ္ထြာျပလွ်င္- တစ္လံျမင္၏။ အရိပ္ျပလွ်င္- အေကာင္ ထင္၏။ သို႔ေသာ္ အတတ္ပညာ၊ အသိဥာဏ္တို႔ကိုမူ ေလ့လာရန္ စိတ္မ၀င္စား တတ္။
  • ဤသို႔ ကြဲျပား ေနၾကသည့္ အထဲတြင္ - အခ်ိဳ႕သည္ ေနရာေဒသ တစ္ခု ေပၚတြင္ ထူးျခားစြာ မွတ္မိ တတ္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕က သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ဆိုလွ်င္ တစ္ေခါက္ နားေထာင္ မိ႐ံုမွ် ျဖင့္ အလြတ္ ရသြား တတ္ျခင္း၊ အခ်ိဳ႕က တစ္ခါ ျမင္ဘူးသူ တစ္ဦးကို ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာၿပီးမွ ျပန္ေတြ႕သည္ကိုပင္ မွတ္မိႏိုင္စြမ္း ႐ိွ၏။

ေက်ာင္းစာ ႏွင့္ပါတ္သက္၍ ဥာဏ္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုၾကရာတြင္ပင္-
  • အခ်ိဳ႕သူတို႔ အေနျဖင့္- Photographic Memory ေခၚ ဓါတ္ပံု ရိုက္ယူလိုက္သည့္ အလား- တစ္ခါ ျမင္ဘူး၊ ဖတ္ဘူးလွ်င္ စြဲျမဲစြာ မွတ္မိတတ္ေသာေၾကာင့္- သူတို႔ကိုလည္း မွတ္ဥာဏ္ ေကာင္းသူဟု သတ္မွတ္ၾက၏။
  • အခ်ိဳ႕ကမူ- အတြက္အခ်က္၊ ကိန္းဂဏန္း၊ သခ်ၤာတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ လြန္စြာ အားသန္ၿပီး၊ အကြက္ေက်ာ္ျမင္တတ္၏။
  • အခ်ိဳ႕ကမူ- မွတ္မိႏိုင္စြမ္းလည္း သိပ္ထူးထူးျခားျခား မ႐ိွ၊ အတြက္အခ်က္ သခၤ်ာလည္း ထူးထူး ျခားျခား အစြမ္းမျပ၊ သို႔ေသာ္ ေလာက၏ သဘာ၀- အေတြးအေခၚ ပညာ တို႔တြင္ လြန္စြာ ေလးနက္စြာ ေတြးေခၚ ႏိုင္စြမ္း႐ိွ၏။
ထို႔ေၾကာင့္- ဤေနရာတြင္ စာရွဳသူအား ေမးခြန္း တစ္ခြန္းေမးလိုပါသည္-

သင္အေနျဖင့္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္အား ဥာဏ္ေကာင္းသည္၊ သို႔မဟုတ္ ထံုထိုင္းသည္ ဟု ဆိုပါလွ်င္ မည္သည့္ အခ်က္ကို အမွန္တကယ္ ရည္႐ြယ္ေျပာဆိုပါသနည္း။
Photobucket
ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ ၂၀-ရာစု၏ အထူးျခားဆံုး လူသား စာရင္းထဲတြင္ ထိပ္ဆံုးမွ ပါ၀င္ ခဲ့ေသာ၊ ဦးေဏွာက္ အလြန္ေကာင္းသူ၊ ပါရမီရွင္ဟု ထင္ရွားသူ သိပၸံပညာရွင္ႀကီး အယ္လ္ဘတ္ အိုင္းစတိုင္းသည္ကား-
  • ငယ္စဥ္ အ႐ြယ္တြင္ စကားမေျပာခဲ့သျဖင့္ မိဘမ်ားက - စကားေျပာမွ ေျပာတတ္ပါမည္လားဟု စိုးရိမ္ခဲ့ၾကရၿပီး- အသက္ ၉-ႏွစ္သားတြင္မွ- “ဟင္းခ်ိဳက ပူတယ္” ဟူ၍ ၀ါက် ျပည့္ျပည့္ စံုစံု ေျပာခဲ့သျဖင့္ မိဘမ်ားက အံအားသင့္ခဲ့ရ၏။ “ဘာျဖစ္လို႔ နဂိုက မေျပာတာလဲ” ဟု ေမးၾကရာ- “နဂိုတုန္းက သူ႔ဟာနဲ႕သူ အဆင္ေျပေနလို႔ ေျပာစရာ မလိုလို႔” ဟု ေျပာခဲ့သည္ ဆို၏။
  • ငယ္စဥ္ မူလတန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ က- ေငးငိုင္ေနေသာ ေက်ာင္းသားျဖစ္သျဖင့္ အတန္း ထဲမွ ထြက္ေနရန္- ဆရာတစ္ေယာက္၏ ေမာင္းထုတ္ခဲ့ျခင္းကို ခံခဲ့ရ၏။
  • သမိုင္း၊ ပထ၀ီ စေသာ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္ လြန္စြာ ညံ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္ စာေမးပြဲကို ၂-ခါ ထပ္ေျဖခဲ့ရ၏။
  • သို႔ေသာ္- အသက္ ၁၂-ႏွစ္ သားတြင္ ဦးေလး ၀ယ္လာေပးေသာ ဂ်ီၾသေမႀတီ စာအုပ္ကို ေလ့လာၿပီးေနာက္ အသက္ ၁၄-ႏွစ္သားတြင္ - ကဲကုလပ္စ္ calculus သခ်ၤာကို မိမိဘာသာ သင္ယူလိုက္၏။
  • နာမည္ႀကီး သိပၸံပညာရွင္ ႀကီး ဘ၀တြင္လည္း- မိမိေနထိုင္ရာ အိမ္ကို မၾကာခဏ လမ္းေပ်ာက္၏။ သူ႔လမ္းထဲတြင္ သူ႔အိမ္ကို ျပန္ရွာေနရသည္ကို မၾကာခဏ ျမင္ၾကရတတ္၏။
  • သူသည္ ပညာရပ္ကို ခ်စ္၏။ စာသင္ေက်ာင္းကို မုန္း၏။
  • သူသည္ အတီးအမွဳတ္ အႏုပညာကို ခ်စ္၏။ အားကစားကို မုန္း၏။

Photobucket

အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ ဇနီး ျဖစ္သူႏွင့္ အတူေနၾကရာတြင္- သူ၏ ဇနီးအား လင္မယား သေဘာတူ ကန္ထ႐ိုက္ကို လက္ခံေစၿပီးမွ- အတူေနရမည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့၏။ ဇနီးေလာင္း ကလည္း လက္ခံ ခဲ့၏။

ထိုသေဘာတူ ကန္ထ႐ိုက္ သေဘာတူညီမွဳ ပါ အခ်က္မ်ားမွာ-
ဇနီး ျဖစ္သူ အေနျဖင့္-ေအာက္ပါ အခ်က္တို႔ကို ေသခ်ာေစရမည္။
  • ၁) ကၽြႏ္ုပ္၏ အ၀တ္မ်ားႏွင့္ ေလွ်ာ္ဖြပ္စရာ ကိစၥမ်ားကို အစီအစဥ္ တက် ျဖစ္ေစရမည္။
  • ၂) ကၽြႏ္ုပ္၏ အခန္းတြင္ တစ္ေန႔လွ်င္ ထမင္း ၃-နပ္ ရ႐ိွေစရမည္။
  • ၃) ကၽြႏ္ုပ္၏ အိပ္ခန္းႏွင့္ စာဖတ္ခန္း တို႔သည္ သပ္ရပ္စြာ ႐ိွေနေစရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ အထူးသျဖင့္- ကၽြႏု္ပ္၏ စာၾကည့္ စားပြဲကိုမူ ကၽြႏု္ပ္ တစ္ဦးတည္းသာ အသံုးျပဳႏိုင္ ေစရမည္။
  • ၄) လူမွဳေရးႏွင့္ ပါတ္သက္၍ လံုး၀ မလိုအပ္ေသာ အတိုင္းအတာ အထိ သင္၏ ပုဂၢိဳလ္ေရး ဆိုင္ရာ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အရာအားလံုးကို အၿပီးတိုင္ စြန္႔လႊတ္ ရမည္။
  • ေနာက္ဆက္တြဲ အေနျဖင့္- အကယ္၍ ကၽြႏု္ပ္မွ ေတာင္းဆိုခဲ့လွ်င္- သင္အေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အား စကားေျပာျခင္းကို ရပ္တန္႔ ပစ္ရမည္။
  • သင္၏လိုက္နာမွဳမ်ားကို အျပန္အလွန္ ေပးဆပ္သည့္ အေနျဖင့္- အျခား မိန္းမ မ်ားကို တစ္စိမ္းျပင္ျပင္ အေနျဖင့္ ဆက္ဆံျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ- သင့္ႏွင့္ သင့္ေတာ္ ေလ်ာက္ပါတ္ သည့္ ဂုဏ္သိကၡာ ကၽြႏု္ပ္တံမွ ရ႐ိွ ေစ ရမည္။
(စကားခ်ပ္- မိတ္ေဆြ အေနျဖင့္- ထိုကဲ့သို႔ သေဘာတူညီမွဳမ်ားကိုေတာ့- ဤေဆာင္းပါး ဖတ္ၿပီးလွ်င္- အိမ္တြင္ ျပန္မလုပ္ ေစခ်င္ပါ။ သူက- အိုင္းစတိုင္း၊ စာဖတ္သူ က- စာဖတ္သူ သာလွ်င္ ျဖစ္၏။)


အိုင္းစတိုင္း အား နကၡတ္ပညာျဖင့္ ေလ့လာျခင္း။

အမွန္အားျဖင့္- အိုင္းစတိုင္း၏ ဇာတာအား - ဇာတာခြင္ ကို ျပ၍- ဤဇာတာရွင္၏ အေၾကာင္းကို ေရးခိုင္းသည့္ အေနျဖင့္ မိုးတား နကၡတၱ ေ၀ဒ ပထမ ဆင့္ စာေမးပြဲတြင္ ေမးခဲ့ပါ၏။ ဤအေၾကာင္းကို “ဇာတာ တို႔၏ ေနာက္ကြယ္တြင္….. ” ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသား ေဖၚျပခဲ့ပါသည္။ သင္တန္းသား တစ္ဦးသည္- ဤဇာတာသာမက- အျခား ဇာတာ တစ္ခုကိုပါ အလြန္မွန္ကန္ တိက်စြာ ေျဖဆိုႏိုင္ခဲ့၏။ ထိုသို႔ ေမးခဲ့ရာတြင္- မိုးတား အင္အား စစ္ေဆးျခင္းကိုပင္ အသံုးမျပဳေစပဲ- ၿဂိဳဟ္တို႔၏ ရပ္တည္ရာကိုသာ မူတည္ သံုးသပ္ေစ၍ စစ္ေဆး ေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္ခဲ့၏။

Photobucket

နကၡတ္ ေဗဒင္ ပညာသည္ အဓိပၸါယ္႐ိွပါသလား ဆိုေသာ ေမးခြန္းကို လက္ေတြ႕ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ဆန္းစစ္မွဳမ်ား က သက္ေသ ျပသည္သာမက- အိုင္းစတိုင္း ကိုယ္တိုင္ကလည္း- "God does not play dice with the universe." "ဘုရားသခင္က ေလာကႀကီးကို အံစာတံုး နဲ႔ ေဆာ့ခ်င္သလို ေဆာ့ၿပီး ဖန္ဆင္းထားတာ မဟုတ္ဘူး" ဟုဆိုခဲ့၏။ ေနာက္ကြယ္တြင္ အေၾကာင္း အက်ိဳးမ်ား၊ မျမင္ရေသာ စြမ္းအားမ်ား ရိွေနေၾကာင္းကို- အသက္ ၅-ႏွစ္သား အရြယ္ကပင္ သံလိုက္ အိမ္ေျမွာင္ ေၾကာင့္ - မျမင္ရေသာ စြမ္းအားမ်ား အေၾကာင္းကို နားလည္ခဲ့သူ- အိုင္းစတိုင္းသည္ လက္ခံခဲ့၏။

ဤေဆာင္းပါးတြင္- အိုင္းစတိုင္း၏ ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ေ၀ဘန္ ဆန္းစစ္ျပမည္ မဟုတ္ပဲ- အဘယ့္ေၾကာင့္ အိုင္းစတိုင္းသည္ ဥာဏ္ႀကီးရွင္ ျဖစ္ရသနည္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထင္႐ွားေသာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားလည္း သူ႔တြင္ ႐ိွေနရသနည္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ - ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည္ အထိ- သူ၏ အမည္သည္ ကမာၻအႏံွ႕တည္တန္႔ ေနရသနည္း တို႔ကိုသာ သံုးသပ္ တင္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။


ေရွးက်မ္းလာ ေယာဂ ေခၚ ယုဂ္ မ်ားျဖင့္ ႏိွဳင္းယွဥ္၍ အိုင္းစတိုင္း၏ ဇာတာအား စစ္ေဆးျခင္း။

ေရွးက်မ္းတို႔မွ ညႊန္ျပခဲ့ေသာ ေယာဂ မ်ားျဖင့္ စစ္ေဆးၾကည့္ပါမည္။ ေရွးက်မ္း တို႔ အတိုင္း မ်က္ေစ့ စံုမိွတ္ ပံုေသစစ္ေဆး ေဟာေျပာ ျခင္းသည္ မိုးတား စနစ္မဟုတ္ပါ။ ေရွးက်မ္းတို႔၏ စာသားမ်ား ေနာက္ကြယ္တြင္ နက္႐ိွဳင္းေသာ သေဘာတရားမ်ား ႐ိွပါ၏။ မိုးတား စနစ္သည္ ေ႐ွးက်မ္းတို႔၏ စာသား တို႔တြင္ ရိွေနေသာ အေပၚယံ သေဘာကို စစ္ေဆးျခင္း မဟုတ္ပဲ- ေနာက္ကြယ္ မွ ဆိုလိုထားေသာ သေဘာတရားကို ေဖၚထုတ္ စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္- နကၡတ္ ေဗဒင္ ပညာကို ၀ါသနာပါ ေလ့လာေနသူမ်ား အေနျဖင့္ ေရွးက်မ္းမူမ်ားကိုပါ တြဲဘက္ ဗဟုသုတ ရေစလိုေသာေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ပါသည္။

မာလ၀ရ မဟာပု႐ုသ ေယာဂ

ေသာၾကာသည္ ကိန္းအိမ္ တြင္ ရပ္တည္၍ ဥဳစ္ရေနျခင္း၊ သို.မဟုတ္ ကသစ္ရေနျခင္း ျဖစ္ပါက ဤေယာဂ ကိုရသည္ဟု ဆိုထားသည္။ က်မ္း အဆိုအရ- ဤေယာဂကို ရထားသူသည္- က်က္သေရ ႐ိွေသာ၊ တင့္တယ္ေသာ အသြင္အျပင္ ႐ိွ၍၊ လွပေသာ ႏွဳတ္ခမ္း၊ ေသးသြယ္ေသာ ခါး၊ လွပေသာ ကိုယ္ခႏၶာ၊ ေလးနက္ေသာ အသံ၊ ေတာက္ပေသာ သြား၊ ထြန္းလင္းေသာ အသားအေရာင္ ႏွင့္ ျပည့္စံုကာ- ျပည့္ေသာ လ၀န္း ကဲ့သို.႐ိွမည္။ ပါးတို.သည္ ျပည့္ေဖာင္းလွ်က္- မ်က္လံုးတို.ေတာက္ပကာ၊ လက္တံ ႐ွည္လ်ားမည္။ ဇာတာ႐ွင္သည္ ပညာ တတ္ေျမာက္ျပီး၊ က်မ္းစာမ်ားကို ေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္လွ်က္၊ ၾကြယ္၀ ျခင္းတို.သည္- ဇာတာ႐ွင္ ကိုယ္တိုင္ေၾကာင့္ ျဖစ္ထြန္းလိမ့္မည္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီး၍၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အိမ္ေထာင္ဘက္၊ သားေကာင္း သမီးေကာင္း၊ တို.ကို ရ႐ိွကာ စည္းစိမ္ ဥစၥာဟူသမွ်ႏွင့္ ျပည့္စံုမည္။ အသက္ ၁၀၀ အထိ ေနရမည္ ဟု ဆိုထားသည္။

ထိုေရွးက်မ္းအလာ- ေဟာခ်က္ကို မိုးတား ပံုစံ အရ စနစ္တက် ဆန္းစစ္ၾကည့္မည္ ဆိုပါက-
ေသာၾကာသည္ ပညာဥာဏ္ကို အစိုးရေသာ ပုတၱရဘာ၀ ေခၚ ၅-တန္႔ဘာ၀၏ သခင္ ျဖစ္ေန၏။ ၁၀-တန္႕သည္ Public Image ေခၚ တနည္းအားျဖင့္ လူအမ်ားက မိမိဘာ အလုပ္လုပ္သည္ကို သိေသာ - အလုပ္ အကိုင္ဘာ၀ -တနည္းအားျဖင့္ ကမၼဘာ၀ ျဖစ္၏။ ပညာေရး ကိစၥကို တာ၀န္ယူထားေသာ ၅-တန္႔ သခင္ ေသာၾကာသည္ - အလုပ္အကိုင္၊ အမ်ားက မိမိကို သိ႐ိွၾကျခင္း ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ဘာ၀ တြင္ ရပ္တည္ျခင္းေၾကာင့္- ဇာတာရွင္အား ပညာရွင္ အျဖစ္ လူအမ်ားက အသိအမွတ္ျပဳရမည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပညာကို သံုးရေသာ အလုပ္မ်ိဳးကို လုပ္ကိုင္ ေအာင္ျမင္ရမည္ကို ေဖၚျပ၏။ ထိုေသာၾကာသည္ ေကာင္းေသာ ဘာ၀ ျဖစ္သည့္- ကိန္းအိမ္ ၁၀-တြင္ တည္ျခင္း၊ ဥဳစ္ ျဖစ္ေသာ ရာသီတြင္ ရပ္တည္ျခင္း ေၾကာင့္- ပညာဥာဏ္ ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ျခင္းကို ေဖၚျပေန၏။ ေရွးအေဟာ တို႔သည္- ေသာၾကာ၏ မူလ တာ၀န္ ျဖစ္ေသာ လွပတင့္တယ္မွဳ၊ စည္းစိမ္ခံမွဳတို႔ကိုသာ ဦးစားေပး ေဟာေျပာျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္- ဘာ၀ တို႔၏ အဓိပၸါယ္ကို မဆင္ျခင္ပဲ က်မ္းအတိုင္း တိုက္႐ိုက္ ေဟာပါမူ- အတန္ငယ္ မကိုက္ညီေသာ အေနအထားျဖစ္၏။

ဂဇ ေကသရီေယာဂ

ၾကာသပေတးသည္ တနလၤာမွ ကိန္းအိမ္ (၁၊၄၊၇၊၁၀ တန္႔တြင္) ရပ္ျခင္းျဖင့္ဤ ေယာဂ ကိုရ႐ိွသည္။ ဂဇ ဆိုသည္မွာ ဆင္ကို ဆိုလို၍ ေကသရီသည္ ျခေသၤ့ကို ဆိုလိုသည္။ ဆင္ႏွင့္ ျခေသၤ့ တို.သည္ ေတာေတာင္ အလယ္တြင္ လြန္စြာထင္႐ွား၍ အျခားေသာ တိရစၧာန္မ်ား၏ ေၾကာက္႐ြံ. ေလးစားျခင္းကို ရ႐ိွသကဲ့သို. ၄င္းတို.သည္ လူအမ်ားကို သင္ၾကား ေပးႏိုင္ျခင္း၊ အၾကံေပးတတ္ျခင္း၊ ၾသဇာ အာဏာၾကီးမားျခင္း တို.တြင္ ထင္႐ွားသည္။ ေသဆံုး ျပီးေနာက္ အခိ်န္ၾကာျမင့္ေသာ ကာလ အထိ ၄င္းတို.၏ အမည္မွာ ၾကာရွည္စြာ တည္တံ့သည္။ မွတ္ခ်က္၊ ဂဇေကသရီ ယုဂ္ကို ေတြ.႐ိွပါက ၄င္းကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာ ကမၼ ဓ႐ုမ ယုဂ္ ၊ (တနလၤာ၏ ေဘးဘယ္ညာ ႏွစ္ဘက္စလံုး တြင္ တနဂၤေႏြမွ လြဲ၍ မည္သည့္ၿဂိဳဟ္မွ မ႐ိွေသာယုဂ္) ပါမပါ ၾကည့္ရန္လို္ပါသည္။

ဤဇာတာတြင္ အထက္ပါ ဂဇေကသရီ ေယာဂကို ပ်က္စီးေစေသာ ကမၼ ဓ႐ုမ ယုဂ္ မပါ႐ိွ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂဇ ေကသရီ ေယာဂ အေနျဖင့္ အလုပ္- လုပ္ခြင့္ ရလာ၏။

သို႔ေသာ္ ထိုေယာဂ အေနျဖင့္ မည္မွ် အတိုင္းအတာ အထိ အလုပ္ လုပ္သနည္းကိုပါ ဆက္လက္ စစ္ေဆးရမည္ ျဖစ္၏။

ၾကာသပေတးသည္ ၇-တန္႔ ဘာ၀ သခင္ အျဖစ္ ၉-တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္၏။ သူ၏ မူလ ပင္ကိုယ္ တာ၀န္ သည္ ပညာဥာဏ္ ျဖစ္၏။ ၇-တန္႔သခင္- ပါတနာ တနည္းအားျဖင့္ - ဆက္ဆံေရး ဘာ၀ Relationship လည္း ျဖစ္၏။ ၉-တန္႕သည္ ဒႆနိက ေဗဒ ေခၚ အဆင့္ျမင့္ေသာ အေတြးအေခၚကို ညႊန္းဆို၏။ ပညာဥာဏ္၏ သခင္ ျဖစ္ေသာ ၾကာသပေတးသည္ - အဆင့္ျမင့္ အေတြးအေခၚ ဆိုင္ရာ ၉-တန္႕တြင္ တည္ျခင္းျဖင့္ - ျမင့္မားေသာ အေတြးအေခၚ ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေစျခင္းကို ရည္ညႊန္းေန၏။ ထိုမွ် မကေသး ၾကာသပေတး သည္ ၉-တန္႔ဘာ၀တြင္ တည္ျခင္းသည္ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွဲ႕၊ လက္ဖြဲ႕စေသာ ေလာကီပညာ မ်ား၊ ဂႏၶာရီ လမ္းစဥ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္လွ်င္ ထူးျခားစြာ ေအာင္ျမင္တတ္ေသာ ပါရမီရွင္ တစ္ေယာက္တြင္ ရိွေသာ အခ်က္တစ္ခုလည္း ျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္- ၾကာသပေတးသည္ မိုးတား ဆန္းစစ္မွဳ အရ- အင္အား သင့္႐ံုမွ်သာ ရိွ၏။ ျမင့္မားေသာ အေတြး အေခၚ ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း- ငယ္စဥ္က အတန္းထဲတြင္ စာေတာ္ေသာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ရျခင္းမွာ ထိုျဖစ္ရပ္ကို ျပသေန၏။

မူလ ေယာဂ၏ ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ေသာ- တနလၤာမွ ကိန္းအိမ္တြင္ ရပ္တည္ျခင္းဟူေသာ အခ်က္ႏွင့္- အထက္ပါ အခ်က္ကို တြဲဘက္လိုက္ေသာ အခါ- ပညာဥာဏ္၊ ထူးျခားေသာ အေတြးအေခၚ တို႔ေၾကာင့္- ေသဆံုးၿပီး ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာသည့္တိုင္ ပညာ ဥာဏ္ေၾကာင့္ အမည္ေက်ာ္ၾကားျခင္း ဆိုေသာ အေျဖသည္ ထင္ရွားလာပါ၏။

၀ိပရိတ ဟတၱ ရာဇေယာဂ

ဖလဒိပက က်မ္း၏ အဆိုအရ ၆-တန္႔အိမ္႐ွင္သည္ ၆-တန္႔သို.မဟုတ္ ၈-တန္႔ သို.မဟုတ္ ၁၂-တန္႔တို.တြင္ ရပ္တည္ျခင္း ရိွေနပါက ဤယုဂ္ ကို ရ႐ိွသည္ဟု ျဖစ္သည္။ (ဖလဒီပက ၆၊ ၆၃)။ ဤ ယုဂ္ပိုင္႐ွင္ အေနျဖင့္ ရန္သူအား အႏိုင္ရ႐ိွကာ၊ ေအာင္ျမင္ ေသာ မင္းႏွင့္တူေသာ အျဖစ္ကို ရမည္၊ ဇာတာ႐ွင္၏ မိတ္ေဆြမ်ားသည္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္မည္ ဟု ျပဆိုထားသည္။

ဤေယာဂ ကိုမူ- မိုးတား စနစ္အရ မပယ္ရွား ေသာ္လည္း- လက္မခံ ထားပါ။ ဒုဌာန အိမ္ရွင္၊ ဒုဌာန တြင္ ေနလွ်င္ ေကာင္းသည္ ဆိုေသာ ပံုေသ သေဘာသည္ မွားယြင္းေသာ အေျဖမ်ားကို ေပးတတ္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဒုဌာန အိမ္ရွင္၊ ဒုဌာန တြင္ ေနရာ၌ -အျခား အိမ္မ်ားတြင္ မေနပဲ- မိမိအိမ္တြင္ ေနမွသာ ေကာင္းပါ၏။ သို႔မဟုတ္ပဲ- အျခား အိမ္တြင္ လည္း ေရာက္တည္ေနခိုက္- ေရာက္တည္ရာ ဘာ၀၏ အလယ္မွတ္ႏွင့္သာ နီးစပ္သြားပါက- ထိုဘာ၀ အား ဖ်က္ဆီးမိတတ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
၆-တန္႔ အိမ္ရွင္ ျဖစ္ေသာ အဂၤါသည္ ၈-တန္႔ဘာ၀ တြင္ တည္ျခင္းေၾကာင့္- သမား႐ိုးက် ေလ့လာသူမ်ား အေနျဖင့္- အထက္ပါ ၀ိပရိတ ဟတၱ ရာဇေယာဂ ကို ရသည္ဟု ယူဆ ထားၾက ေသာ္လည္း- အမွန္အားျဖင့္ အဂၤါသည္ ၆-တန္႔ အိမ္ရွင္သာ ျဖစ္ၿပီး- ၆-တန္႕ သခင္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း- မင္းအျဖစ္ရသည့္ အေနအထားကို ရယူခဲ့ျခင္း မရိွခဲ့ပါ။ အစၥေရး ႏိုင္ငံတြင္ ပထမဦးဆံုး သမၼတ လုပ္ရန္ အတြက္ အစၥေရးတို႔က အိုင္းစတိုင္းအား ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္ကို ျငင္းပယ္ခဲ့ပါ၏။

မဟာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ

၇-တန္႔ သခင္ သည္ ၉-တန္႔သခင္ (သို.မဟုတ္) ၁၀-တန္႔သခင္ (သို.မဟုတ္) ၁၁-တန္႔သခင္ ႏွင့္ အိမ္ခ်င္း ဖလွယ္လွ်က္၊ ႐ိွေသာ္ ဤေယာဂကို ရသည္။
ဤေယာဂသည္ ဇာတာ႐ွင္အား ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀မွဳ၊ အဆင့္အတန္းႏွင့္ ႐ုပ္၀တၳဳ ခ်မ္းသာကို ေပးေသာ ေယာဂ ျဖစ္သည္။

မိုးတား နည္းျဖင့္ ဆန္းစစ္ေလ့လာေသာ အခါ- ၇-တန္႕ သခင္ ျဖစ္ေသာ ၾကာသပေတးသည္၊ ၉-တန္႕ဘာ၀တြင္ ရပ္တည္၏။ ထို ၉-တန္႕ ဘာ၀၏ သခင္သည္ စေန ျဖစ္၏။ ထို စေနသည္ ၾကာသပေတး အေနျဖင့္ အိမ္ရွင္ ျဖစ္ရာ ျဖစ္ေသာ (သခင္ ျဖစ္ေသာ ေနရာမဟုတ္ပါ) မိန္ ရာသီတြင္ တည္၏။ ဤနည္းအားျဖင့္- အိမ္ရွင္ ျဖစ္ရာ ရာသီျခင္း ဖလွယ္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ အကယ္၍ ထိုစေနသည္သာ ၾကာသပေတး အေနျဖင့္ သခင္ျဖစ္ေသာ ဓႏုရာသီတြင္သာ တည္ပါက - ဤေယာဂ အေနျဖင့္ ပို၍ ထင္ရွားေစမည္ အမွန္ ျဖစ္၏။
အေၾကာင္းတို႔ကို ဆက္စပ္လိုက္ပါက- အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ ဂဇေကသရီ ေယာဂကိုပင္ ထပ္ဆင့္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေသာ အေနအထား ျဖစ္သြား၏။ ၉-တန္႔ သခင္ စေနသည္ ၾကာသပေတး ပိုင္ေသာ ရာသီတြင္ တည္ျခင္းျဖင့္ - ၉-တန္႕သေဘာ ျဖစ္ေသာ - အေတြးအေခၚ ဒႆနိက သေဘာတရားသည္- ပညာ ကိုေဖၚေဆာင္ေသာ ၾကာသပေတး ေပၚ ထပ္မံ၍ အေရာင္ျခယ္လိုက္ ျခင္း ျဖစ္၏။ သူမတူေသာ အေတြးအေခၚ ပညာရွင္ ျဖစ္ရျခင္းသည္ - အေၾကာင္းတရားမ်ား အျပန္ အလွန္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု ထပ္ဆင့္ ကူညီေနၾက၏။

နိစၥဘဂၤ ရာဇေယာဂ (၁)

နိစ္မိေနေသာ ၿဂိဳဟ္၏ ဥဳစ္ရာသီ အိမ္႐ွင္ သည္ လဂ္မွ ကိန္းအိမ္ (၁၊၄၊၇၊၁၀တန္႔) တြင္ ရပ္တည္ ျခင္းျဖင့္ ဤယုဂ္ကို ရ႐ိွသည္။
ထို.ေၾကာင့္ နိစ္ ျဖစ္ေသာ သေဘာ ပ်က္ျပယ္ကာ ရာဇယုဂ္ ျဖစ္ေသာ အဆင့္သို.ေရာက္႐ိွသြားသည္။
ဤဇာတာတြင္ တနလၤာသည္ နိစ္၊ ဗုဒၶဟူးသည္ နိစ္ ျဖစ္၏။ ထူျခားခ်က္မွာ- ဤနိစၥ ဘဂၤ သေဘာကို မေလ့လာပဲ- နိစ္ျဖစ္႐ံုမွ်ကိုသာ သတိျပဳမိပါက- စိတ္ဓါတ္ ၊ ခံစားမွဳကို ကိုယ္စားျပဳေသာ တနလၤာႏွင့္- အေသးစိတ္ ဆန္းစစ္ေလ့လာ တတ္ေသာ ဗုဒၶဟူးတို႔ နိစ္ျဖစ္သည္ ဟု ေဟာမိလွ်င္ မွားယြင္းေသာ ေဟာခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
နိစ္မိေသာ ၿဂိဳဟ္ျဖစ္ေသာ တနလၤာ၏ ဥဳစ္ရာသီမွာ ၿပိႆ ျဖစ္၏။ ထိုရာသီ၏ အိမ္ရွင္သည္ ေသာၾကာျဖစ္၏။ ေသာၾကာသည္ လဂ္မွ ေန၍ ကိန္းအိမ္ ျဖစ္ေသာ ၁၀-တန္႕ဘာ၀ တြင္တည္၏။ ဤနည္းျဖင့္ ဇာတာရွင္သည္ နိစၥ ဘဂၤ ရာဇ ေယာဂ ကိုရ႐ိွသြားျခင္း ျဖစ္၏။

နိစၥဘဂၤ ရာဇေယာဂ (၂)

နိစ္မိေသာ ၿဂိဳဟ္ ဥဳစ္ ရေသာ ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ပူးျခင္း၊ ျမင္ျခင္း အားျဖင့္ ဤေယာဂ ကိုရသည္။ ေနာက္တစ္ခုမွာ- နိစ္ ျဖစ္ေနေသာ ဗုဒၶဟူးသည္ ဥဳစ္ျဖစ္ေနေသာ ေသာၾကာႏွင့္ အတူ မိန္ရာသီတြင္ အတူတကြ တည္ျခင္းေၾကာင့္ ရေသာ နိစၥ ဘဂၤ ရာဇ ေယာဂ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ - အံသာ အေနအထားအရ ကြာေ၀းေသာေၾကာင့္ ထိုၿဂိဳဟ္တို႔ကို ပူးသည္ဟု မသတ္မွတ္ ႏိုင္သျဖင့္- ဤေယာဂတြင္မူ အားနည္းေသာ အေနအထား ျဖစ္၏။

ဘရသီ ေယာဂ

ဤေယာဂကို ရထားျခင္းျဖင့္ ဇာတာ႐ွင္သည္ နာမည္ ေက်ာ္ၾကားျခင္း၊ ဘာသာေရး ေလးစားျခင္း၊ အႏုပညာ အလွအပကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး ခံစားတတ္ျခင္း၊ ဆြဲေဆာင္မွဳ႐ိွျခင္း၊ ႏွင့္ လွပေသာ မ်က္လံုးတို.ကို ပိုင္ဆိုင္ျခင္း ျဖစ္ေစသည္။

ဘရသီ ေယာဂ (၁)

၂-တန္႔သခင္ ရပ္တည္ရာ န၀င္းရာသီ အိမ္႐ွင္ သည္ သည္ ဥဳစ္ရာသီတြင္ ႐ိွေနျပီး၊ ၄င္းသည္ ၉-တန္႔သခင္ ျဖစ္ေနလွ်င္ (သို.မဟုတ္) ၉-တန္႔သခင္ႏွင့္ ပူးေနလွ်င္ ဤေယာဂကို ရသည္။
ဤဇာတာတြင္ ၂-တန္႔သခင္သည္ တနလၤာၿဂိဳဟ္၊ စန္း ျဖစ္၏။ ၄င္းရပ္တည္ရာ န၀င္းအိမ္ရွင္သည္ စေနျဖစ္၏။ ထိုစေနသည္ ဥဳစ္န၀င္းကို စီးနင္းထား၏။ ဤနည္းျဖင့္ ဤေယာဂကို ရ႐ိွထား၏။

ဘရသီ ေယာဂ (၂)

၅-တန္႔သခင္ ရပ္တည္ရာ န၀င္းရာသီ အိမ္႐ွင္ သည္ သည္ ဥဳစ္ရာသီတြင္ ႐ိွေနျပီး၊ ၄င္းသည္ ၉-တန္႔သခင္ ျဖစ္ေနလွ်င္ (သို.မဟုတ္) ၉-တန္႔သခင္ႏွင့္ ပူးေနလွ်င္ ဤေယာဂကို ရသည္။
၅-တန္႕သခင္သည္ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ျဖစ္၏။ ထိုေသာၾကာသည္လည္း စေနပိုင္ န၀င္းတြင္ တည္ေန၍- အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည့္ အတိုင္း စေနသည္ ဥဳစ္န၀င္းကို စီးနင္းထား၏။ ဤနည္းျဖင့္- ဇာတာရွင္သည္ ႏွစ္ထပ္ကြမ္း ဘရသီ ေယာဂကို ရလိုက္ျပန္၏။

ဘရသီ ေယာဂ (၃)

၁၁-တန္႔သခင္ ရပ္တည္ရာ န၀င္းရာသီ အိမ္႐ွင္ သည္ သည္ ဥဳစ္ရာသီတြင္ ႐ိွေနျပီး၊ ၄င္းသည္ ၉-တန္႔သခင္ ျဖစ္ေနလွ်င္ (သို.မဟုတ္) ၉-တန္႔သခင္ႏွင့္ ပူးေနလွ်င္ ဤေယာဂကို ရသည္။
ဤေယာဂကို ရထားျခင္းျဖင့္ ဇာတာ႐ွင္သည္ နာမည္ ေက်ာ္ၾကားျခင္း၊ ဘာသာေရး ေလးစားျခင္း၊ အႏုပညာ အလွအပကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုး ခံစားတတ္ျခင္း၊ ဆြဲေဆာင္မွဳ႐ိွျခင္း၊ ႏွင့္ လွပေသာ မ်က္လံုးတို.ကို ပိုင္ဆိုင္ျခင္း ျဖစ္ေစသည္။

ဤဇာတာတြင္ ၁၀-တန္႕သခင္ အေနျဖင့္ မဟုတ္ေသာ္လည္း- ၁၀-တန္႔ အိမ္ရွင္မွာ ၾကာသပေတး ျဖစ္၏။ ထိုၾကာသပေတးသည္ ၿဗိစၧာ န၀င္းကို စီးနင္း၏။ ၿဗိစၧာရာသီ၏ အိမ္ရွင္မွာ- အဂၤါ ျဖစ္၏။ ထိုအဂၤါသည္ ရာသီစက္တြင္ ဥဳစ္ရထား၏။ ဤနည္းျဖင့္ ဇာတာရွင္သည္ တတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ဘရသီ ေယာဂ ကိုရလိုက္ျပန္ပါ၏။

ထူးျခားေသာ ဇာတာရွင္၊ ထင္ရွားေသာ ဇာတာရွင္ တို႔ကို ေလ့လာရာတြင္- မည္သည့္ ၿဂိဳဟ္ႏွင့္ မည္သည့္ၿဂိဳဟ္ပူးေသာေၾကာင့္၊ မည္သည့္ၿဂိဳဟ္ ဥဳစ္ရျခင္းေၾကာင့္ ဟူေသာ သာမာန္ ေတာ္ရိ ေရာ္ရိ ဆန္းစစ္ခ်က္တို႔ျဖင့္ ေလ့လာ၍ မရ။ (ဥပမာ- ဘီလ္ဂိတ္၏ ဇာတာတြင္လည္း- ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ငန္းကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာ ၃-တန္႕သခင္လည္းျဖစ္၊ ေအာင္ျမင္မွဳကို ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ၿဂိဳဟ္လည္း ျဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြသည္ နိစ္ျဖစ္၏။ သာမာန္ အသိမွ်သာျဖစ္ေသာ ဥဳစ္၊ နိစ္ စသည္ တို႔ျဖင့္သာ ေဟာခ်က္ထုတ္ ပါက တက္တက္စင္ လြဲမည္သာျဖစ္ပါ၏။ ထိုနည္းတူ ဥဳစ္မ်ားစြာ ရၿပီး- ေမြးရာပါ ခ်ိဳ႕ယြင္းမွဳေၾကာင့္ အသက္ငင္ေနရေသာ ကေလးငယ္ အေၾကာင္းကိုလည္း ေဖၚျပခဲ့ ၿပီး ျဖစ္ပါ၏။) ဘက္စံုေထာင့္စံုမွ- တိက်စြာ ေလ့လာမွသာ အေျဖမွန္ကို ရႏိုင္စရာ႐ိွသည္ကို ေဗဒင္ပညာကို ေလ့လာေနေသာ ညီအကို၊ ေမာင္ႏွမ မ်ားအတြက္ မွ်ေ၀ျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။

အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ။

ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

[+/-] show/hide this post

2 comments:

Kaung Myat said...

Im really appreciated your effort for readers ... That is awesome ... I've learned a lot from your posts... Thank you so much ...
Kaung Myat

နန္း ရွင္ said...

i like it.

Post a Comment