Friday, January 28, 2011

ယုဂ္ (သို႔မဟုတ္) ကံၾကမၼာကို စစ္ေဆးေသာ ပံုေသနည္းမ်ား။

အေရွ႕တိုင္းနကၡတ္ပညာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေ၀ဒ ပညာ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ နိယာယန နကၡတၱ ပညာ တြင္- ဇာတာ တစ္ေစာင္ကို စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ ထိုဇာတာရွင္ အေနျဖင့္ ၾသဇာ အာဏာ ႀကီးမားသူ ျဖစ္ႏိုင္သလား၊ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀သူ ျဖစ္ႏိုင္သလား အတိဒုကၡ ႏြံတြင္းတြင္ နစ္မြမ္းေနရသူ ျဖစ္ႏိုင္ သလားကို စစ္ေဆး ေဖၚထုတ္ႏိုင္ေသာ နည္းစနစ္မ်ား ပါရိွပါသည္။

ထိုသို႔ စစ္ေဆးရာတြင္- သာမာန္လူမ်ားအေနျဖင့္ ပညာရပ္ကို နားလည္ တတ္ေျမာက္ ႏိုင္ခြင့္ရေစေရး အတြက္ ေယာဂ (ယုဂ္) ေခၚ ၿဂိဳဟ္တို႔၏ ရပ္တည္ရာ၊ အပူးအျမင္၊ ၿဂိဳဟ္ တစ္လံုးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနမွဳ တို႔ကို မူတည္၍ စစ္ေဆးၿပီး ပံုေသနည္းျဖင့္ ေဟာေျပာျခင္းတို႔ကို ေရွးပညာရွင္တို႔မွ လက္ဆင့္ကမ္း အေမြေပး ခဲ့ပါ၏။

အားလံုး နားလည္ ထားရန္ အခ်က္မွာ- နက္နဲေသာ သေဘာတရားတို႔မွ အလြယ္မွတ္ႏိုင္ရန္ ပံုေသနည္း တို႔ခ်မွတ္ထားေသာ္လည္း၊ ထိုပံုေသနည္းတို႔၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ နက္နဲေသာ သေဘာတရား ရိွေန၏။

ပံုေသနည္း ဆိုသည္မွာ ေနရာတိုင္း၊ ကိစၥရပ္ အတိုင္းအတြက္- အျမဲတမ္း- ခြင္မွန္၊ ခြင္တည့္ ေနေသာ အရာမဟုတ္ပဲ- သတ္မွတ္ထားေသာ အေျခအေန တြင္၊ ကန္႔သတ္ ထားေသာ အတိုင္းအတာ ျဖင့္သာ အလုပ္လုပ္သည္ ဆိုေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။

ဥပမာ -ဆိုရေသာ္- အေျခခံပညာ အထက္တန္းတြင္ သင္ၾကားခဲ့ၾကရေသာ ဘြိဳင္းလ္စ္ ၏ ဥပေဒသ (Boyle's law) ကို ျပန္မွတ္မိၾကဦးမည္ ထင္ပါသည္။

"သတ္မွတ္ထားေသာ အပူခ်ိန္တြင္၊ ဓါတ္ေငြ႕တစ္ခု ထုထည္သည္ ၄င္းအေပၚတြင္ သက္ေရာက္ေသာ ဖိအားႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ အခ်ိဳးက်သည္။ (At a constant temperature the volume of a confined ideal gas varies inversely with its pressure)"
ဤေနရာတြင္- အမ်ားစု မွတ္သားသူတို႔သည္ အဓိက အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္သည့္- “သတ္မွတ္ထားေသာ အပူခ်ိန္တြင္၊ (At a constant temperature)” ဆိုေသာအခ်က္ႏွင့္ “ပကတိ ျပည့္စံုေသာ ဓါတ္ေငြ႕ (ideal gas)” ဆိုေသာ အခ်က္တို႔ကို အေရးမမူမိ ၾကပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုဥပေဒသ- ပံုေသနည္းသည္ အထက္ပါ အေျခအေန တို႔တြင္ အလုပ္လုပ္သည္- ဆိုသည္ကို သတိမထားပါက- ေနာက္တြင္ မွားယြင္းေသာ ယူဆမွဳမ်ား ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း ႏိုင္ေၾကာင္းကို သိထားရပါမည္။

ထိုနည္းတူစြာပင္- ေ၀ဒနာသည္ တို႔ အေနျဖင့္ ေသာက္သံုးၾကရေသာ ေဆး၀ါးတို႔တြင္လည္း - မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ (ဥပမာ- အစာ စားၿပီး၊ အစာ မစားခင္) ေသာက္ရမည္။ မည္မွ် ပမာဏ dosage ကို ေသာက္ရမည္။ မည္သည့္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေသာက္သံုးရန္ မသင့္ေတာ္၊ ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္ Side Effects မ်ား စသည္တို႔ကို နားလည္ ထားရပါမည္။

သို႔ေသာ္လည္း- လက္ရိွအေနအားျဖင့္- အခ်ိဳ႔ေသာ ေဆး၀ါးမ်ားသည္ မည္သည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ Side Effects မွ မရိွသေယာင္၊ လူတိုင္းႏွင့္ သင့္ေတာ္သေယာင္၊ ၉၆ ပါး ေရာဂါမ်ားကိုပင္ ေပ်ာက္ကင္း သေယာင္ ေရးသား ေၾကာ္ညာ ၾကျခင္း ျဖင့္ အခ်ိဳ႕သူမ်ား အသက္ဆံုးခဲ့ရသည္မွာ - မိမိသံုးစြဲသည့္ ေဆး၏ သတ္မွတ္ထားေသာ အေျခအေန အတိုင္းအတာ ႏွင့္ အသံုးကို မသိၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ေဗဒင္ ဥပေဒသမ်ား မွသာမဟုတ္၊ မည္သည့္ ပံုေသနည္း၊ မည္သည့္ ဥပေဒသ ကို သံုးသည္ ျဖစ္ေစ- ထိုနည္း၏ ေနာက္ခံ သေဘာတရား ကို နားလည္ ထားျခင္းျဖင့္ ထိုနည္းသည္ မည္သည့္ အေျခအေနတြင္ အလုပ္ျဖစ္သည္၊ မည္သည့္ အေျခအေန တြင္ အလုပ္မျဖစ္ ဆိုသည္ကိုလည္းေကာင္း ထိုနည္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္မ်ားကို လည္းေကာင္း ဆင္ျခင္ ထားသင့္ သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ပံုေသနည္း မ်ားကိုသာ သိထားၿပီး- ပညာရပ္၏ ဆိုလိုရင္းကို နားမလည္ခဲ့ေသာ္ - ေနာင္ေသာ အခါ ထိုပညာရပ္ကို အထင္ေသးျခင္း၊ ေရွးပညာရွင္ ႀကီးမ်ားကို ပစ္မွားမိျခင္း၊ မိမိအေနျဖင့္ လက္ေတြ႕ အက်ိဳး ကင္းမဲ့ျခင္းတို႔ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။

နကၡတ္ပညာကို ေနာက္ခံသေဘာ အေၾကာင္းတရားတို႔ကို မေလ့လာဘူးပဲႏွင့္- တစ္ခုေကာင္း၊ ႏွစ္ခုေကာင္း ပံုေသနည္းတို႔ကို ေလ့လာၿပီးေနာက္ ေဗဒင္ပညာကို အသံုးမၾကဘူး၊ အလကားပဲဟု ယူဆသြားၾက သူမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဒီနည္း မေကာင္းဘူး ဆိုကာ ေနာက္တစ္နည္း ေျပာင္းသြားၾကသူမ်ားကို လည္းေကာင္း ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ဘူးပါသည္။

စာေရးသူ အေနျဖင့္ တင္ျပလိုသည္မွာ- နကၡတ္ပညာသည္ ႏွစ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ တည္တန္႕ခဲ့ရျခင္းမွာ ခိုင္မာေသာ အေၾကာင္းမရိွပဲႏွင့္ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ မိမိ အေနျဖင့္ ပံုေသနည္းတို႔ကို ပံုေသ မွတ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ- ေနာက္ခံ သေဘာတရား တို႔ကို ပိုင္းျခား ေ၀ဘန္သံုးသပ္မည္ ဆိုပါက- ပညာရပ္ကို နားလည္ ႏိုင္လာပါလိမ့္မည္။

ထိုသို႔ေသာ ပံုေသ သတ္မွတ္ေသာ နည္းတို႔တြင္- ယုဂ္တို႔သည္လည္း အဓိက က်ေသာ အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါ၏။

ယုဂ္တို႔အား ပထမဦးစြာ အုပ္စုခြဲၾကည့္ပါက-

- ေကာင္းေသာ အက်ိဳးေပးသည့္ ယုဂ္မ်ား၊
- ဆိုးေသာ အက်ိဳးေပးသည့္ ယုဂ္မ်ား

ဟု ၂ မ်ိဳးရိွၾကသည္။

တနည္းအားျဖင့္လည္း ယုဂ္တို႔တြင္
- ရာဇ ေယာဂ မ်ား အုပ္စု၊ (ၾသဇာ အာဏာ ျမင့္မားျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ ယုဂ္မ်ား)
- ဓန ေယာဂ မ်ား အုပ္စု၊ (ၾကြယ္၀ ခ်မ္းသာ ျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ ယုဂ္မ်ား)
- အရိ႒ ေယာဂ မ်ား အုပ္စု၊ (အတိ ဒုကၡေရာက္ျခင္းကို ျဖစ္ေစေသာ ယုဂ္မ်ား)

စသည္ျဖင့္ အက်ိဳးေပးပံု မတူေသာ အုပ္စုမ်ား ရိွၾကသည္။
တစ္ဖန္ ယုဂ္ျဖစ္ပံု အေျခအေနမ်ားအရ-
- ၿဂိဳဟ္တို႔ တည္ေနရာကို မူတည္ေသာ ဌာနယုဂ္မ်ား။
- ၿဂိဳဟ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ခ်င္းဖလွယ္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ယုဂ္ မ်ား။
- ၿဂိဳဟ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း ပူးကပ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ၿဂိဳဟ္ပူး ယုဂ္ မ်ား။
- ၿဂိဳဟ္တို႔ အခ်င္းခ်င္း အျမင္ျပဳ ေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ၿဂိဳဟ္ျမင္ ယုဂ္ မ်ား။
စသည္ျဖင့္ မ်ိဳးစံု ရိွပါသည္။

ယခု ဤေဆာင္းပါးတြင္ ျမန္မာတို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးၿပီးေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပေပးပါမည္။

ပရိ၀တၱန ေယာဂ
အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ ရာဇ ေယာဂ၊ ဓန ေယာဂ မ်ား ကဲ့သို႔ပင္ အက်ိဳးေပးေသာ ေယာဂ အေနျဖင့္ ယူဆၾကေသာ ေယာဂ မ်ိဳးျဖစ္၏။

“ပရိ၀တၱန” ဆိုေသာ စကားသည္ “အလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္ျခင္း၊ ဖလွယ္ျခင္း၊” တို႕ကို ဆိုလို၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဇာတာ တစ္ေစာင္တြင္ “ပရိ၀တၱန ေယာဂ” ရသည္ ဆိုျခင္းမွာ- ဇာတာတြင္ ၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးတို႔သည္ ၄င္းတို႔ သက္ဆိုင္ရာ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ရာသီအိမ္ခ်င္း ဖလွယ္ ရပ္တည္ ေနျခင္းကို ဆိုလို၏၊ ဥပမာ- တနဂၤေႏြသည္ - တနလၤာပိုင္ေသာ ကရကဋ္ ရာသီတြင္ တည္ေနခိုက္၊ တနလၤာသည္ တနဂၤေႏြပိုင္ေသာ သိဟ္ရာသီ တြင္ တည္ေနပါက ထိုဇာတာရွင္သည္ “ပရိ၀တၱန ေယာဂ” ရထားသူ ျဖစ္သည္။

မိုးတား MOTAA သုေတသန ျပဳခ်က္မ်ားမွ ေတြ႔ရိွရသည္က ထိုၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးသည္ အိမ္ရွင္ အျဖစ္ ပိုင္ဆိုင္ေသာ ရာသီ အိမ္ရွင္ ဖလွယ္ေနျခင္းထက္ စာလွ်င္- ၄င္းတို႔ အေနျဖင့္ သခင္ျဖစ္ေသာ (မူလ ႀတိေဂါဏ အိမ္) ျခင္း ဖလွယ္ပါက ထို “ပရိ၀တၱန ေယာဂ” သည္ ပို၍ အသက္၀င္ လွဳပ္ရွားသည္ကို လည္းေကာင္း၊ မိုးတား MOTAA အင္အား စစ္ေဆးခ်က္မ်ားအရ အင္အားရိွေသာ ၿဂိဳဟ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဖလွယ္ေနၾကပါက ပို၍ အက်ိဳးေပး ထင္ရွားသည္ကို လည္းေကာင္း ေတြ႕ရိွရပါသည္။

ထိုမွ်မကေသး-
ထိုၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးသည္ အိမ္ခ်င္း ဖလွယ္ ရပ္တည္ေနယံု မွ်မက- တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုး အျပန္အလွန္ ျမင္ေနၾကပါက- ထို အေနအထားကို “ပရိ၀တၱန” အဆင့္မွ် မဟုတ္ေတာ့ပဲ- “သမၺႏၶ” အဆင့္သို႔ ေရာက္သြား၏။ ဆိုလိုသည္မွာ ထိုၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးတို႔သည္ တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုး အက်ိဳးေပးမ်ား ခ်ိတ္ဆက္ ေနမည္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္၏။ ဆိုလိုသည္မွာ ပထမၿဂိဳဟ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ဒႆာ ကာလတြင္ ဒုတိယ ၿဂိဳဟ္၏ အက်ိဳးေပးပါ အလိုအေလ်ာက္ ဆင့္၀င္လာမည္ ဆိုေသာ အေနအထား ျဖစ္သည္။

သမၺႏၶ အေနအထား ေရာက္သြားေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ နမူနာ တစ္ခုမွာ-
တနဂၤေႏြသည္ စေနပိုင္ေသာ ကုမ္ရာသီတြင္ တည္လွ်က္- စေနသည္ တနဂၤေႏြပိုင္ေသာ သိဟ္ရာသီ တြင္ တည္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤေနရာတြင္- ေရွးက်မ္း အခ်ိဳ႕က ဆိုလိုထားေသာ
- ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ ပရိ၀တၱန ျဖစ္ေနေသာ ယုဂ္ ျဖစ္ပါက- ပထမ အမ်ားဆံုး ဆက္သြယ္ အက်ိဳးေပးသည္။
- ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ ပူးေနေသာ ယုဂ္ ျဖစ္ပါက- ဒုတိယ အမ်ားဆံုး ဆက္သြယ္ အက်ိဳးေပးသည္။
- ၿဂိဳဟ္တို႔သည္ အျမင္ျပဳ ေနေသာ ယုဂ္ ျဖစ္ပါက- တတိယ အမ်ားဆံုး ဆက္သြယ္ အက်ိဳးေပးသည္။

ဆိုေသာ အယူအဆကို မိုးတား MOTAA အေနျဖင့္ တိုက္ရိုက္ အသံုးမျပဳပါ။ သက္ဆိုင္ရာ အံသာ အကြာအေ၀း အရ လႊမ္းမိုးမွဳ အနည္းအမ်ားႏွင့္၊ တစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ အျပန္အလွန္ လႊမ္းမိုးမွဳ တြင္သာ မူတည္ အသံုးျပဳပါသည္။

ဤေနရာတြင္- “ပရိ၀တၱန ေယာဂ” သည္ ေကာင္းက်ိဳးေပး အျမဲတမ္းေပးသည္ဟု ယူဆၾကျခင္းကို ရွင္းျပလိုပါသည္။

ၿဂိဳဟ္တုိ႔သည္ ၄င္းတို၏ မူလ ၿဂိဳဟ္ပရိယာယ္ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ မူလ တာ၀န္ကိုသာမက- ၄င္းတို႔ ပိုင္ဆိုင္ (သခင္ျဖစ္ေသာ) ဘာ၀တို႔၏ တာ၀န္ (ကာရက တာ၀န္) ကိုပါ တြဲဘက္ ယူေဆာင္ၾကရျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ - ၄င္းတို႔ အနက္မွ ၿဂိဳဟ္ တစ္လံုးလံုးသည္ ကာရက ၿဂိဳဟ္ဆိုး (ဒုဌာန ဘာ၀တို႔၏ မူလႀတိေဂါဏ အိမ္ရွင္ (၀ါ) သခင္ ျဖစ္ေနပါက- အဆိုးအလုပ္ကိုပါ တြဲဘက္ လုပ္လာတတ္ျခင္း ျဖစ္၏။

တနည္းအားျဖင့္ ဆိုေသာ္- နကၡတ္ ပညာရွင္ တစ္ဦးသည္ ဇာတာ တစ္ေစာင္တြင္ “ပရိ၀တၱန ေယာဂ” ကို ေတြ႕လိုက္သည္ ဆိုျငားအံ့၊ အေကာင္းမ်ား ေဟာေတာ့မည္ ဟု အေလာတႀကီး မျပင္ဆင္ခင္- ေအာက္ပါ တို႔ကို ဦးစြာ စဥ္းစားသင့္၏။
- သဘာ၀ ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ သုဌာန မ်ားတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။
- သဘာ၀ ေသာမၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ဒုဌာန မ်ားတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။
- တစ္လံုးသည္ သဘာ၀ ေသာမၿဂိဳဟ္ ျဖစ္လွ်က္ သုဌာနတြင္ တည္ေနကာ၊ အျခား တစ္လံုးသည္ သဘာ၀ ေသာမၿဂိဳဟ္ ျဖစ္လွ်က္ ဒုဌာနတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။
- သဘာ၀ ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ သုဌာန မ်ားတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။
- သဘာ၀ ပါပၿဂိဳဟ္မ်ားသည္ ဒုဌာန မ်ားတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။
- တစ္လံုးသည္ သဘာ၀ ပါပၿဂိဳဟ္ ျဖစ္လွ်က္ သုဌာနတြင္ တည္ေနကာ၊ အျခား တစ္လံုးသည္ သဘာ၀ ပါပၿဂိဳဟ္ ျဖစ္လွ်က္ ဒုဌာနတြင္ တည္ေနေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ လား။

ထို႔ထက္ ပို၍ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မွာမူ- ၄င္းၿဂိဳဟ္တို႔သည္ သဘာ၀ ေသာမ၊ ပါပ ျဖစ္သည္ထက္ - ဒုဌာ ဘာ၀၏ မူလႀတိေဂါဏ သခင္- တစ္နည္းအားျဖင့္ ကာရက ပါပ (ၿဂိဳဟ္ဆိုး) မ်ားလား၊ သုဌာ ဘာ၀၏ မူလႀတိေဂါဏ သခင္- တစ္နည္းအားျဖင့္ ကာရက ေသာမ (ၿဂိဳဟ္ေကာင္း) မ်ားလား ႏွင့္ ထိုၿဂိဳဟ္တို႔ သက္ဆိုင္ရာ မူလ အင္အားမ်ား၊ တစ္လံုးႏွင့္ တစ္လံုး အံသာ အကြာအေ၀း အရ လႊမ္းမိုးထားေသာ - လႊမ္းမိုးခ်က္မ်ား ကို တြက္ခ်က္ ေလ့လာရမည္ ျဖစ္၏။

တစ္ဖန္- ပရိ၀တၱန ေယာဂ သည္
- ရာသီစက္တြင္ လည္းေကာင္း
- န၀င္းစက္တြင္ လည္းေကာင္း
- နကၡတ္ သခင္ ေနရာ လဲလွယ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ထပ္မံ ရိွေနပါေသး၏။

တစ္ဖန္- ပရိ၀တၱန ေယာဂ ကို ထပ္မံ၍ အုပ္စုခြဲလိုက္ပါက-
- တႎည ပရိ၀တၱန ေယာဂ
- ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ
- မဟာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ
တို႔ ဟူ၍ ခြဲျခားၾကည့္ႏိုင္၏။

တႎည ပရိ၀တၱန ေယာဂ
ၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးတို႔ အိမ္ခ်င္း ဖလွယ္ ရပ္တည္ေနၾကရာတြင္ - ၄င္းတို႔ အနက္မွ တစ္လံုးလံုးသည္ ဒုဌာန အိမ္ရွင္ (၆-တန္႔၊ ၈-တန္႔၊ ၁၂-တန္႔) အိမ္ရွင္ ျဖစ္ေနပါက ၄င္းအား တႎည ပရိ၀တၱန ေယာဂ ဟု ေခၚ၏။ ပညာရွင္တစ္ဦး အေနျဖင့္ ဤေနရာတြင္ - ယခုေတြ႕ရေသာ ပရိ၀တၱန ေယာဂသည္ အေကာင္းက်ိဳးေပး မည္ေလာ၊ အဆိုးက်ိဳးေပးမည္ေလာကို ေအာက္တြင္ ရွင္းျပထားသည့္ အတိုင္း ဆင္ျခင္ႏိုင္၏။

ဥပမာ အေနျဖင့္ ဓႏုလဂ္ ဇာတာ တစ္ခုတြင္ - တနဂၤေႏြသည္ ဇာတာရွင္၏ ၉-တန္႔ဘာ၀ မူလႀတိေဂါဏ အိမ္ရွင္ (သခင္) ျဖစ္၏။ တနလၤာသည္ ၈-တန္႔ဘာ၀ မူလႀတိေဂါဏ အိမ္ရွင္ (သခင္) ျဖစ္ေန၏။ ဤဇာတာတြင္ တနဂၤေႏြသည္ တနလၤာပိုင္ေသာ ကရကဋ္ရာသီတြင္ တည္ေနၿပီး၊ တနလၤာသည္ တနဂၤေႏြပိုင္ေသာ သိဟ္ရာသီတြင္ ရပ္တည္ေနသည္ ဆိုပါအံ့။
ဤအေနအထား အရ- တနဂၤေႏြႏွင့္ တနလၤာသည္ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ရထားေသာ္လည္း “သမၺႏၶ” အဆင့္သို ေတာ့ မေရာက္ေသးပါ။
အကယ္၍- ထိုၿဂိဳဟ္တို႔သည္- သက္ဆိုင္ရာ ဘာ၀တို႔ အလယ္မွတ္မ်ားကိုပါ နီးစပ္စြာ စီးနင္းထားသည္ ဆိုပါအံ့- ဤဇာတာတြင္ တနဂၤေႏြႏွင့္ တနလၤာ တို႔ ဆက္စပ္ေနသည္သာ မက- ၈-တန္႔ ႏွင့္ ၉-တန္႔တို႔ပါ ဆက္စပ္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ မိုးတား အင္အား တြက္ခ်က္နည္းမ်ား အရ- ၿဂိဳဟ္တစ္လံုးသည္ ၄င္း ရပ္တည္ရာ ရာသီ၏ အိမ္ရွင္ (နယ္ေျမ တာ၀န္ခံ ၿဂိဳဟ္) ႏွင့္ အင္အားတို႔ကို မွ်ေ၀ ခံစားရသည္။
အကယ္၍ တနဂၤေႏြသည္ အင္အားေကာင္းပါက ထိုအင္အားကို တနလၤာကလည္း အလိုအေလ်ာက္ ခြဲေ၀ ရရိွသြားသလို တနလၤာအင္အားေကာင္းပါကလည္း ထိုအင္အားကို တနဂၤေႏြကလည္း ခြဲေ၀ရရိွမည္ ျဖစ္၏။ အက်ိဳးေပးတို႔ ဆက္စပ္သြား၏။ ဆိုလိုသည္မွာ - ၉-တန္႔သခင္ ျဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြ ဒႆာ စားခ်ိန္တြင္ တနလၤာ၏ အက်ိဳးေပး ျဖစ္ေသာ- (ဥပမာ- အင္အား ေကာင္းေသာ တနလၤာျဖစ္ပါက- ၈-တန္႔၏ အက်ိဳးေပး ျဖစ္ေသာ သုေတသ၊ မ်ား၊ ေလာကီ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ ထူးျခားမွဳမ်ား ကိုပါ ရႏိုင္၍၊ အင္အားနည္းေသာ တနလၤာျဖစ္ပါက- ၈-တန္႔၏ ဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေသာ မေတာ္တစ္ဆ ထိခုိက္ႏိုင္မွဳမ်ား) ကိုပါ ရလာတတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
တနည္းအားျဖင့္လည္း - ဇာတာရွင္ အေနျဖင့္ ဒႆနိက ဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္- ေလာကီ ၀ိဇၹာ ပညာရပ္ဆိုင္ရာ လႊမ္းမိုးမွဳမ်ား ရိွတတ္သလို- ရပ္ေ၀းေျမျခားကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ၉-တန္႔ ႏွင့္ သုေတသန ကို ကိုယ္စားျပဳေသာ ၈-တန္႔တို႔ ဆက္စပ္ေနသျဖင့္- အျခားေသာ ပညာေရးဆိုင္ရာ ၿဂိဳဟ္မ်ားပါ အားေကာင္းပါက- ႏိုင္ငံျခား ဘြဲ႕လြန္သုေတသန မ်ားျပဳလုပ္ရႏိုင္သည္ ဆိုေသာ အေျခအေန ကိုပါ ျပဆိုေနပါသည္။အကယ္၍ သက္ဆိုင္ရာ ၿဂိဳဟ္မ်ား အားမေကာင္းပါက- ခရီးေ၀း ဆိုင္ရာ ၉-တန္႔ႏွင့္၊ မေတာ္တစ္ဆ မွဳ ဆိုင္ရာ ၈-တန္႔တို႔ ဆက္စပ္ေနျခင္းျဖင့္- ခရီးေ၀းသြားယင္း အႏၱရာယ္ ေတြ႕ႏိုင္သည္ကိုလည္း- ကံေကာင္းခ်ိန္တြင္ ပ်က္စီးတတ္ျခင္းတို႔ကိုပါ လည္းေကာင္း ေဖၚျပေနပါ၏။

ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ
ကာဟာဠ ေယာဂ ရိုးရိုးႏွင့္ ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ဟူ၍ ၂-မ်ိဳးကြဲျပားစြာ ရိွရာ- ယခု ကိစၥတြင္ ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂကိုသာ တင္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ အေနျဖင့္- ဇာတာတြင္ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ျဖစ္ေနေသာ ၿဂိဳဟ္ ၂-လံုးအနက္မွ တစ္လံုးလံုးသည္ ၃-တန္႔ဘာ၀ အိမ္ရွင္ျဖစ္ေနပါက- ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အျခားၿဂိဳဟ္သည္ ဒုဌာန အိမ္ရွင္ (၆-တန္႔၊ ၈-တန္႔၊ ၁၂-တန္႔) အိမ္ရွင္ မျဖစ္ေစရပါ။ အကယ္၍ ျဖစ္ေနခဲ့ပါက အထက္မွ တင္ျပခဲ့ေသာ တႎည ပရိ၀တၱန ေယာဂ သာလွ်င္ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ -ဓႏု လဂ္ ဇာတာတစ္ေစာင္တြင္ - ၃-တန္႔ သခင္ ျဖစ္ေသာ စေန ႏွင့္ ၁၁-တန္႔ အိမ္ရွင္ ျဖစ္ေသာ ေသာၾကာတို႔ ရာသီ အိမ္ခ်င္း ဖလွယ္ေနၾကပါက- ကာဟာဠ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ကိုရမည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ၄င္းတို႔သည္ သက္ဆိုင္ရာ ဘာ၀တို႔၏ အလယ္မွတ္မ်ားကိုသား နီးကပ္စြာ စီးနင္းထားၾကမည္ ဆိုလွ်င္- ဤဇာတာရွင္သည္ ၀န္ထမ္းအလုပ္ကို လုပ္မည့္အစား- မိမိကိုယ္တိုင္ တီထြင္ ထိုးေဖါက္ရသည့္ ကိုယ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ကိုသာ ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ ခ်မ္းသာ ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

မဟာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ
အကယ္၍ ရာသီအိမ္ခ်င္း ဖလွယ္ေနၾကေသာ ၿဂိဳဟ္တို႔သည္- ၁-တန္႔၊ ၂-တန္႔၊ ၄-တန္႔၊ ၅-တန္႔၊ ၇-တန္႔၊ ၉-တန္႔၊ ၁၀-တန္႔၊ ၁၁-တန္႔ အိမ္ရွင္ မ်ား ျဖစ္ေနၾကလွ်င္- ဤသည္ကို မဟာ ပရိ၀တၱန ေယာဂ ဟု ေခၚပါသည္။
အက်ိဳးေပး အေနအထားမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဘာ၀ ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ၿဂိဳဟ္တို႔ အေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္။

ပရိ၀တၱန ေယာဂ ရထားၾကသူ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ား။
- အေမရိကန္ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္လည္းျဖစ္၊ သမၼတလည္း ျဖစ္ခဲ့သူ ေသာမတ္ ဂ်က္ဖာဆန္၊
- အေမရိကန္ သမၼတေဟာင္း ရစ္ခ်တ္ နစ္ဆင္၊
- အေမရိကန္ သမၼတေဟာင္း ေဂ်ာ့ခ်္ ဒဗလ်ဴ ဘုရွ္၊
- ရုရွား သမၼတေဟာင္း ဗလာဒီမာ ပူတင္၊
- အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ၏ ပထမဆံုး အမ်ိဳးသမီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္သူ အင္ဒီရာ ဂႏၵီ၊
- ျပင္သစ္ စစ္ဧကရာဇ္ နပိုလီယန္၊
- ရုရွား အာဏာရွင္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဂ်ိဳးဆက္ဖ္ စတာလင္၊
- က်ဴးဘား ေခါင္းေဆာင္ ဖီဒယ္လ္ ကက္စထရို၊
စသည္တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

၄င္းတို႔ အေၾကာင္းကို ပရိ၀တၱန ေယာဂ ႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍ ေလ့လာခ်က္မ်ားကို ေနာက္ပိုင္း ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ဆက္လက္ တင္ျပေပးပါမည္။

အားလံုး ခ်မ္းေျမ့ပါေစ
ႏ်ဴမာန္ (မိုးတား)

[+/-] show/hide this post

1 comment:

ကိုပခန္း said...

ပရိ၀တၱနအျပင္ အျခားျမင္ယွဥ္ယုဂ္မ်ားကိုလည္း ဆက္လက္တင္ျပေစလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ဗဟုသုတမ်ားစြာရပါေၾကာင္း။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈလွ်က္

ကိုပခန္း

Post a Comment